Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@08:36:15 GMT

منطق انگلیسی در مواجهه با کرونا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۸۴۴۶

منطق انگلیسی در مواجهه با کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، نخست‌وزیر انگلیس در یکی از نخستین اظهاراتش در باره کرونا خطاب به مردم انگلیس گفت که این بیماری آمده است، در کشور همه‌گیر خواهد شد، کار چندانی در این خصوص نمی‌شود کرد. وی افزوده بود که کسب و کار و جریان عمومی زندگی برقرار خواهد بود از قرنطینه خبری نیست. بخشی از سخنان وی که با واکنش‌های مخالف همراه بود به صحبت وی در خصوص مرگ و میرها اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانسون گفته بود تقریبا اکثریت جامعه انگلیس به این ویروس متبلا شده و خوب می‌شوند اما تعدادی بستری خواهند شد و مردم باید در انتظار سوگواری برای سالمندانشان باشند چرا که گروهی از این سالمندان به واسطه کرونا زودتر از موعد معمول خواهند مرد.

بعد از انتقاداتی که به صحبت‌های وی شد و نیز شیوه‌هایی که دیگر کشورها در کنترل کرونا اتخاذ کردند، سیاست انگلیس نیز تغییر کرد و موضوع قرنطینه جدی شد، به گونه‌ای که ۲۰ هزار پلیس برای کنترل رفت و آمد بی مورد مردم به خیابان‌ها آمدند. اما صراحت بیان جانسون هنوز عوض نشده است. وی در آخرین صحبت‌هایش گفت: قطعاً مایل هستم که مردم به پارک‌ها بروند و از فضای آزاد لذت ببرند اما لازم است که نکات بهداشتی، رعایت و هرگز تصور نشود که هوای آزاد، مصونیت می‌آورد.

آنهایی که تصور می‌کنند در برابر کرونا آسیب پذیر نیستند ممکن است ناقل ویروس به دیگران باشند. پس لازم است که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید و از آن‌ها تبعیت کنید.

وی گفت: این دستورالعمل‌ها هرچند سختگیرانه، اما برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، که تاکنون جان ۲۸۱ نفر در این کشور را گرفته مقرر شده است.

جانسون تاکید کرد؛‌تمام آنهایی که از خانه بیرون می‌روند، ورزش می‌کنند و از هوای‌ آزاد لذت می‌برند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: اگر قادر به این کار نیستید، نمی‌خواهید چنین کاری را انجام دهید، مختار هستید اما ما این اقدام را صورت خواهیم داد و تدابیر سختگیرانه‌تری به اجرا می‌گذاریم.

کد خبر 494842 برچسب‌ها كروناويروس انگلیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

 مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت