Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیلاب در روزهای آینده ادامه دارد گفت: سیلاب دیشب کل استان را درگیر کرد اما در جنوب بلوچستان مخرب بوده است. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

احمدعلی موهبتی دقایقی پس از گزارش تلفنی سیلاب سیستان و بلوچستان به معاون اول رئیس جمهور در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: هر چند کل استان درگیر سیلاب بود اما خسارت سیلاب در جنوب بلوچستان از بزمان و ایرانشهر رو به جنوب و شهرستان‌های جنوبی آن مخرب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارندگی‌ها در شهر و بخش‌های مرکزی چابهار و کنارک خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ها و منازل وارد کرده، هم‌چنین جاده‌های ایرانشهر به بم، دلگان به زهکلوت، فنوج به قصرقند و چندین جاده دیگر در جنوب بلوچستان مسدود شده و تلاش‌ها برای بازگشایی آن ادامه دارد.

آخرین اخبار از وقوع سیلاب در بلوچستان| 6 محور مواصلاتی مسدود شد؛ طغیان رودخانه‌های فصلیخسارت وقوع سیل در شهرستان چابهار به روایت تصویر

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: خوشبختانه با مدیریت قبلی و خالی کردن بخش مهمی از دو سد بزرگ زیردان و پیشین در بلوچستان خسارت سیل کاهش چشمگیر داشته و تا این لحظه این دو سد سرریز نشده اما با توجه به ادامه‌دار بودن سیلاب در بالادست امکان سرریز وجود دارد.

موهبتی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و اکیب‌های راهداری در مناطق سیل‌زده حضور دارند و مشغول امدادرسانی هستند، نیروهای مسلح هم به منطقه‌های درگیر سیلاب وارد شده‌اند.

به گزارش تسنیم معاون اول رئیس جمهور امروز در مکالمه با استاندار  سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت بارش‌ها، خسارات وارده و تمهیدات اتخاذ شده برای کاستن از آسیب‌های وارده به مردم و زیرساخت‌ها قرار گرفت.

جهانگیری با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره میزان بارندگی در دهه اول فروردین سال نو، بر مدیریت سیلاب‌ها و بسیج همه امکانات به منظور جلوگیری از آسیب به مردم و زیر‌ساخت‌ها تاکید کرد. وی همکاری دقیق و مستمر همه دستگاه‌ها برای کمک به شهروندان در معرض خطر را ضروری دانست.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مکالمه تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی و خسارات ناشی از سیلاب‌ها به تاسیسات و زیرساخت‌ها ارایه کرد و از آمادگی همه دستگاه‌های استان برای امدادرسانی و حفاظت و ترمیم زیرساخت‌ها خبر داد.

انتهای پیام/395/ح

R7843/P/S6,65/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان جنوب بلوچستان زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت و توسعه استان است که در این راستا تاکنون پنج هزار نفر آموزش دیده‌اند، اما این رقم کافی نیست و باید افراد بیشتری برای کار در این حوزه تربیت شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در دانشگاه زابل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم همچنین تبریک روز کارگر، اظهار داشت: مقام و منزلت دو قشر معلم و کارگر در اسلام بی‌نظیر است و ائمه اطهار نیز احادیثی در باب اهمیت نقش این دو قشر به یادگار گذاشته اند.

وی افزود: رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شغل و علاقه افراد باشد چرا که باید با استفاده از نیروهای متخصص و بومی بتوانیم آینده سیستان و بلوچستان را بسازیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به صورت مداوم دنبال نوآوری باشد که البته این امر جزو رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: بازار کار نیازمند افراد توانمند و مهارت دیده است لذا دانشجویان و دانش آموزان باید به دنبال مهارت آموزی باشند چرا که جوانان ما باید از هم اکنون وارد بازار کار شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با کسب پشتیبانی علمی به صورت مداوم با دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کریدور ارتباطی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از مزیت‌های سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق است که باید از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت و افزایش صادرات بهره‌گیری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پروژه راه آهن زاهدان - چابهار به سرعت بهره‌برداری شود چرا که راه آهن می‌تواند موجب ایجاد تحول در منطقه گردد.

کرمی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید مردم را در پروژه های مربوط به شهر مشارکت دهند چراکه این مردم دارای قدرت عظیمی هستند که می‌توانند موجب ایجاد تحول در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: وظیفه دستگاه اجرایی تسهیل روند سرمایه‌گذاری است، لذا نباید هیچ مانعی برای دادن مجوز به سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان