Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری اسلامی ایران تشکیل دولت جدید در تونس را فرصتی مغتنم و تازه در گسترش روابط و همکاری‌های دوکشور دانست و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات فی مابین تاکید کرد. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجا‌الاسلام حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی «قیس سعید» رئیس جمهور منتخب تونس با وی، با تبریک فرارسیدن روز ملی تونس و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور این کشور، اظهار امیدواری کرد تا روابط و همکاری های ایران و تونس در دوران جدید بیش از پیش تقویت شده و تعاملات و رایزنی دو کشور در زمینه مسائل و موضوعات گوناگون منطقه‌ای و بین المللی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری تونس ندارد و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی دو کشور در این راستا به خوبی استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه اکنون که شیوع بیماری کرونا تبدیل به یک موضوع جهانی شده، همه دولت ها و ملت ها باید برای مبارزه با آن در کنار هم باشند، خاطرنشان کرد: امروز حفظ جان انسان ها و مواجهه با این بیماری نیازمند اقدامات و همکاری مشترک همگانی در جهان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت آمریکا در این شرایط سخت شیوع این بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده اند، گفت: جلوگیری از ارسال دارو ، کمک های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تامین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

روحانی با شاره به اینکه کشورهای جهان باید این اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم و آنها را دعوت کنند تا به قوانین سازمان ملل و مبانی انسانی بازگردند، افزود: تونس به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت وظیفه دارد تا در راستای ایستادگی جامعه جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی گام بردارد.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط و همکاری‌های منطقه ای و بین المللی ایران و تونس و تلاش دو کشور در راستای صلح و امنیت منطقه و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت عنوان کرد.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس نیز در این تماس تلفنی با تجلیل از مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه‌ای، بین المللی و جهان اسلام، گفت: توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری ها با ایران و تقویت روابط تاریخی و مستحکم فی مابین برای تونس بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور تونس با انتقاد از تحریم های غیر انسانی اعمال شده از سوی آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: معتقدیم امروز که همه کشورها با شیوع بیماری کرونا مواجه شده اند، باید سازمان ملل در این شرایط متعلق به همه ملل باشد و مطمئنا ایران و تونس برای مبارزه و مواجهه با چالش های گوناگون جهانی از جمله بیماری کرونا در کنار هم هستند.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همکاری ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همزمان با سفر به پاریس گفت که روابط چین و فرانسه نشان دهنده الگوی همزیستی مسالمت آمیز است.

براساس گزارش آناتولی، او افزود: در طول ۶۰ سال گذشته، روابط چین و فرانسه در خط مقدم روابط پکن با کشور‌های بزرگ غربی باقی مانده است و از این رو الگوی خوبی برای جامعه بین المللی در همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد بین کشور‌های دارای سیستم‌های مختلف ارائه شده است. 

سفر برنامه‌ریزی شده رئیس جمهوری چین به اروپا با مقصد اصلی پاریس، دستورکار متنوعی از مسائل اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی را در خود جای داده است. این سفر در میانه اختلافات میان کشورهای اروپایی در مورد تجارت با چین و انگشت اتهامی که به سوی پکن در مورد حمایت از روسیه نشانه رفته است، گواهی بر سردرگمی اروپا در نبرد جدید ژئواستراتژیک است.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر در مورد این سفر گفته بود، رهبران ۲ کشور (فرانسه و چین) تلاش خواهند کرد تا به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت جهانی کمک‌های جدیدی داشته باشند.

قرار است اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به پاریس رفته و این دیدار را به نشست سه‌جانبه گفت‌وگو و رایزنی تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان