Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@06:48:16 GMT

احتمال وقفه در شیوع ویروس کرونا با گرم شدن هوا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۹۰۳۰

احتمال وقفه در شیوع ویروس کرونا با گرم شدن هوا

رویداد۲۴ چهار گروه تحقیقی مستقل در آمریکا، استرالیا و چین که در حال تحقیق بر روی اثرات دما و رطوبت هوا بر روی ویروس «کرونای جدید» و بیماری ناشی از آن «کووید-۱۹» هستند می‌گویند بیشترین شیوع این بیماری در مناطقی با آب و هوای سرد و خشک بوده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته در صورتی که نتیجه‌گیری این محققان درست باشد گرم شدن هوا در ماه‌های تابستان ممکن است با وقفه در پیشروی ویروس «کرونا» در مناطق معتدل و پرجمعیت نیمکره شمالی کره زمین همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی از محققان گفته‌اند حتی در صورت وقوع این سناریو، «کووید-۱۹» با افت مجدد دما و رطوبت در فصل پاییز که شرایط مناسبی برای بقا و انتقال ویروس «کرونای جدید» (SARS-Cov-2) پدید می‌آورد بازخواهد گشت.

این چهار مطالعه علمی که پژوهشگران یافته‌های آن را سریعتر در دسترس جامعه علمی قرار داده‌اند هنوز مورد داوری متخصصان مجله علمی (روندی که در مقالات پژوهشی به آن داوری همتایان گفته می‌شود) قرار نگرفته‌اند.

دانشمندان آمریکایی گفته‌اند با در اختیار داشتن داده‌های بیشتر ممکن است بتوان به کشف الگوهای فصلی در رفتار این ویروس نائل آمد و اقدام به پیش‌‌بینی شیوع بیماری و به‌کارگیری تدابیر مقتضی برای آن کرد.

بیشتر بخوانید:در تایوان چسبیده به چین، خبری از ویروس کرونا نیست؛ چرا؟


این ۴ پژوهش، حاصل داده‌های جمع‌آوری‌شده از بیماران طی ۶ هفته نخست اپیدمی بیماری هستند، بنابراین یافته‌های آن مقدماتی‌‌اند و باید در تفسیر آنها جوانب احتیاط را در نظر گرفت.

بسیاری از کارشناسان مسائل سلامت در سازمان جهانی بهداشت که جزو همکاران این پژوهش‌ها نبوده‌اند گفته‌اند هنوز برای رسیدن به جمع‌بندی درباره رفتارهای فصلی ویروس کرونا زود است.

با آنکه بسیاری از دیگر گونه‌های ویروس کرونا که باعث ایجاد آنفولانزا و سرماخوردگی‌های عادی می‌شوند رفتار فصلی دارند کارشناسان مسائل پزشکی می‌گویند این شواهد برای قضاوت درباره الگوی رفتار فصلی کرونای جدید کافی نیست.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sE6 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران کرونای جدید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی