Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -وزیر بهداشت با بیان اینکه از امروز آمار کرونا شیب افزایشی ملایمی دارد، اما به معنای بدتر شدن اوضاع کرونا نیست از مردم خواست که خانه نشینی و ماندن در منزل را جدی‌تر بگیرند.

سعید نمکی با بیان اینکه طرح ملی بسیج ملی مبارزه با کرونا به عنوان الگوی موفق جهانی دارد جای خود را باز می‌کند و همراهی مردم با ما بسیار بالا بود،  اظهار کرد: ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در این طرح غربالگری کردیم که ۵۴۷ هزار نفر از این جمعیت علائمی داشتند که ۷۴ هزار نفرشان به مراکز بهداشتی درمانی و ۸۰۰۰ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شدند که ۳۰۰۰ نفرشان واجد شرایط نگهداری و درمان ویژه در بیمارستان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از امروز به بعد با توجه به آزمایشات دو سه روز گذشته در بیماران غربالگری شده، شاهد سیر صعودی در موارد ابتلایی که گزارش می‌کنیم خواهیم بود گفت: ولی به این معنی نیست که مملکت در شرایط بدتری است. خوشبختانه شرایط نسبت به هفته‌های قبل مناسب تر است و تعداد مرگ‌ها دارد کمتر می‌شود و طرح غربالگری میزان مراجعه به بیمارستان‌ها را کمتر کرده است.

نمکی ادامه داد: از سوی دیگر بیماری افراد را زودتر تشخیص می‌دهیم. به شکل فعال دنبال مردم می‌رویم نه اینکه بنشینیم تا مردم مراجعه کنند. در دنیا هم همینگونه است و وقتی بیماریابی افزایش یابد، آمار گزارش‌های اعلامی بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه بنابراین از امروز به بعد آمار شیب افزایشی ملایمی دارد اما به معنای بدتر شدن اوضاع کرونا نیست بلکه به معنای بیماریابی است و گزارش بیماریابی خودبه خود بالاتر خواهد رفت اظهار کرد: همچنان از مردم می‌خواهیم ماندن در منزل را جدی‌تر بگیرند و با ما همراهی بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در استان گلستان مشکل تخت داشتیم ولی امروز ۲۰۰ تخت خالی گزارش شده و نزدیک به ۴۰ درصد است گفت: در خانه ماندن اثرات خود را گذاشته است و اگر ادامه دهیم قطعا موفق تر خواهیم بود.

نمکی از ارائه طرحی تحت عنوان "فاصله گذاری اجتماعی" در جلسه فردای ستاد مدیریت کرونا با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: اگر این طرح تصویب شود اعمال و اجرا خواهد شد. در این طرح علاوه بر خواهش و تمنا از مردم از شیوه های دیگری برای محدود کردن استفاده خواهیم کرد، البته به معنای اعمال مقررات سخت و قرنطینه‌های سخت نیست.

وی افزود: سعی می‌کنیم همه خدمات و تمام مراکز برای خرید مردم و تامین ارزاق و خدمات عمومی که باید دایر شوند، فعالیت کرده و خللی در ارائه خدمات آنها ایجاد نشود. اما ناچاریم با برخی رفت و آمدها و تجمعات انقباضی تر برخورد کنیم.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خطرناک گاز خنده قلیان اکسیژن

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری رویترز در گزارشی از عوارض خطرناک استفاده از گاز نیترواکسید پرده برداشته است؛ ترکیب اکسیژن با این گاز که به عنوان گاز خنده نیز شهرت دارد، در قلیان‌های اکسیژن مورد استفاده قرار می‌گیرد که وزارت بهداشت کشورمان استفاده از آن را مجاز می‌داند!

تسنیم در خبری نوشت: اخیراً پیرو گزارشی درباره ماجرای استفاده از قلیان اکسیژن در کافی‌شاپ‌ها و تأیید این دستگاه از سوی وزارت بهداشت در قالب یک مطالعه بالینی، ابهامات زیادی درباره عوارض این قلیان و مخاطراتی که ممکن است در پی داشته باشد در اذهان عمومی و رسانه‌ها ایجاد شده است.

آن‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرده، در این قلیان که استفاده از آن در ۱۰ استان کشور با مجوز وزارت بهداشت در حال ارزیابی است؛ از ترکیب اکسیژن با گاز N۲O (اکسید نیتروژن) استفاده می‌شود که به گاز خنده نیز شهرت دارد. اگرچه وزارت بهداشت به استناد مطالعات بالینی انجام شده این گاز را بی‌خطر و میزان ترکیب گازهای موجود در آن را استاندارد می‌داند اما مقالات خارجی که در مقیاس‌های بزرگتر انجام شده‌اند تأکید دارند که این گاز که در اروپا به وسیله انواعی از بالن در مهمانی‌ها استنشاق می‌شود می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی سلامتی افراد به جای بگذارد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که در سال ۲۰۲۲ براساس نتایج یک پژوهش در اروپا منتشر کرده نوشته که آژانس نظارت بر مواد مخدر اتحادیه اروپا در مطالعه‌ای اعلام کرده است که استفاده تفریحی از اکسید نیتروژن، که به "گاز خنده" نیز معروف است، در اروپا در بین جوانان رو به افزایش است و تعداد نگران کننده‌ای از مسمومیت‌ها را ایجاد می‌کند.

براساس این گزارش،‌ محبوبیت روزافزون این ماده که باعث احساس سرخوشی، آرامش و جدایی از واقعیت می‌شود، ناشی از در دسترس بودن گسترده آن بدون نسخه، قیمت پایین و سهولت استفاده از این گاز است؛ همچنین شیوع استفاده از این گاز خنده‌آور، ناشی از این تصور نادرست است که این گاز بی‌خطر است.

گاز اکسید نیتروژن دارای طیف گسترده‌ای از کاربردهای پزشکی، صنعتی و تجاری است اما استنشاق مستقیم آن توسط افراد می‌تواند باعث سوختگی شدید با سرما، آسیب به ریه و آسیب به مغز و نخاع شود.

در دانمارک، موارد مسمومیت با اکسید نیتروژن از ۱۶ مورد در سال ۲۰۱۵ به ۷۳ مورد در سال گذشته افزایش یافته است، در فرانسه موارد از ۱۰ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۱۳۴ مورد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است و هلند نیز ۱۴۴ مورد در سال ۲۰۲۰ داشته است.

همچنین در این کشور افزایش شدید تصادفات رانندگی به دلیل مصرف بالن‌های مهمانی حاوی نیتروزاکسید را گزارش کرده‌اند.

آژانس نظارت بر مواد مخدر اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده که در بریتانیا، اکسید نیتروژن دومین ماده (دراگ) شایع در بین جوانان ۱۶ تا ۲۴ ساله پس از کانابیس(گیاه شاهدانه) است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904179

دیگر خبرها

  • باید معنای مدرن «بدن» و پیوند آن با زیبایی به چالش کشیده شود
  • عوارض خطرناک گاز خنده قلیان اکسیژن
  • مبارزترین فرهنگ ادبی بین‌المللی فرهنگ فلسطینی است
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم