Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به همراه ۲۶ دفتر بسیج دانشجویی دیگر؛ طی نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی؛ نکاتی را در مورد عواقب تقاضای وام از صندوق بین‌المللی پول یادآور شدند.

در ابتدای این نامه خطاب به رئیس بانک مرکزی آمده است: پیرو صحبت های جنابعالی در مورد تقاضای وام از صندوق بین المللی پول لازم دانستیم نکاتی را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است جنابعالی و مجموعه تیم اقتصادی دولت به آن ها توجه کنید. طبق نص صریح اصل 80 قانون اساسی دولت برای اخذ وام های خارجی نیازمند مصوبه مجلس است. اخذ این وام بدون مصوبه مجلس زیرپا گذاشتن قانون رسمی کشور است.

در ادامه نامه آمده است: مسئله دیگری که در اینجا قابل طرح است نگرانی از تبعات اخذ این وام است. همانطور که می دانید طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کشورهای وام گیرنده همواره با مشکل بازپرداخت بدهی ها مواجه هستند و تجربه تلخی از بحران بدهی ها دارند. تجربه نامطلوب کشورهایی همچون آرژانتین در این زمینه قابل ذکر است.

در این نامه تاکید شده است: رهبری معظم انقلاب نیز در زمینه اخذ وام از نهاد های خارجی در فروردین ماه 1397 فرمودند: در دولت‌های مختلف، چندبار می‌خواستند از بانک جهانی یا صندوق بین‌المللی پول، وام بگیرند، بنده نگذاشتم؛ جلویش را گرفتم؛ مقدّمات را فراهم کرده بودند که این کار را انجام بدهند. اینکه ما از بیگانه طلب بکنیم و متعهّدِ در مقابل بیگانه بشویم، این خطای بزرگی است؛ باید اقتصاد درون‌زا باشد. از سویی دیگر باتوجه به تحریم های ظالمانه مالی که علیه کشورمان اعمال شده است، جمهوری اسلامی امکان استفاده از مبلغ دلاری این وام را ندارد و باید از سازوکارهای معیوبی همچون اینستکس استفاده کند که این خود مشکل مضاعفی در استفاده از این وام است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: از طرفی با توجه به نفوذ کشورهای غربی در صندوق بین المللی پول نگرانی هایی زیادی بابت اعمال فشار سیاسی و اقتصادی به جمهوری اسلامی از طریق الزاماتی که به بهانه این وام برای کشورمان ایجاد می شود وجود دارد. نگرانی بعدی که وجود دارد بار مالی این وام است که با توجه عمر باقیمانده از دولت فعلی، عملا روی دوش دولت دوازدهم خواهد بود. باتوجه به استفاده بی رویه از منابع صندوق توسعه ملی و دیگر منابعی که دولت فعلی از جیب دولت های آینده خرج کرده است اخذ این وام فشار مالی گسترده تری را روی دولت های آینده خواهد آورد. امید است شما و همکارانتان در تیم اقتصادی دولت با پیدا کردن منابع مالی جدید برای گذار از شرایط سخت، کشور را به لبه این پرتگاه نبرید.

انتهای پیام/

31 / 167 تقاضای وام صندوق بین‌المللی پول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تقاضای وام صندوق بین المللی پول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت صندوق بین المللی پول بسیج دانشجویی تقاضای وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت