Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سازمان حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل (یونیسف) با اشاره به شیوع کرونا و محرومیت برخی از کشورها در دسترسی به آب سالم و سرویس بهداشتی هشدار داده که کم آبی و خشکسالی به مرحله خطرناکی رسیده است.
به گزارش خرداد ،براساس گزارش تارنمای دویچه وله، بسیاری از مردم در کشورهای فقیر و مناطق بحران‌زده، به آب سالم و سرویس‌های بهداشتی تمیز دسترسی ندارند، به ویژه در شرایط گسترش ویروس کرونا، نظافت از اهمیت حیاتی برخوردار است و نخست باید امکان دسترسی به نظافت را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یونیسف اعلام کرد: ۴۰ درصد از مردم جهان، یعنی حدود سه میلیارد نفر از  جمعیت کره زمین، از آب پاکیزه محروم هستند و نمی‌توانند دست خود را با صابون بشویند.
سازمان ملل به مناسبت ۲۲ مارس(سوم‌فروردین)، روز جهانی آب، اعلام کرد که میلیاردها نفر از مردم جهان در خانه‌های خود آب پاکیزه ندارند.
در روزهای دشواری که جهان در بحران همه گیری کرونا فرو رفته است، کریستیان شنایدر، سرپرست دفتر یونیسف در آلمان می‌گوید: «نگرانی بزرگ ما این است که امروزه مناطق بزرگی از جهان از نظافت مرتب محروم هستند. همه ما وظیفه داریم که در شرایط گسترش کرونا شیوه زندگی خود را تغییر دهیم. در عین حال با توجه به خطرات جهانی، به ویژه باید به کمک کودکان و خانواده‌هایشان در مناطق جنگی برویم».
نظافت و دسترسی به آب پاکیزه و آبریزگاه‌های بهداشتی مهم‌ترین و موثرترین ابزار در مقابله با ویروس کروناست. اما امروزه در اردوگاه‌های مملو از مردم آواره یا در مناطق جنگی و بحرانی مانند سوریه و بنگلادش و یونان، میلیون‌ها خانواده از دسترسی روزمره به نظافت محروم هستند.
بنا به گزارش منابع سازمان ملل، حدود سه چهارم مردم در کشورهای توسعه‌نیافته در خانه قادر به شستشوی درست و مرتب دست‌های خود نیستند. در کشورهای فقیر حدود نیمی از مدرسه‌ها، یعنی نزدیک به ۹۰۰ میلیون دانش‌آموز، آب شیر و صابون ندارند. بیش از یک‌سوم مدارس در سطح جهان و نیمی از مدارس در کشورهای فقیر، بچه‌ها امکانی برای شستن دست‌های خود نمی‌یابند.
حتی بسیاری از مراکز درمانی از سرویس‌های بهداشتی محروم هستند. به همین دلیل به مناسبت شیوع ویروس کرونا، یونیسف به همراه سازمان بهداشت جهانی و شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، اطلاعات جامعی برای کودکان و والدین آنها منتشر کرده‌ است.
طبق گزارش روز یکشنبه سازمان ملل به مناسبت «روز جهانی آب»، تغییرات اقلیمی به شکل خطرناکی مقدار و کیفیت آب را کاهش داده است.
امروزه مصرف آب، نسبت به یکصد سال پیش ۶ برابر شده است. افزایش جمعیت و رشد اقتصادی و دگرگونی عادات روزمره، سالانه حدود یک درصد مصرف آب را بالا می‌برد.
در جهان، حدود ۹۰ درصد از فاضلاب به جای بازیافت، به سادگی هدر می‌رود و منابع آب برای همیشه تلف می‌شود.
با بالا رفتن دمای آب و کم شدن اکسیژن در آب و هوا، رودخانه‌ها و دریاها قادر به تمیز شدن نیستند و باعث موجی از آلودگی‌ها و بیماری‌های خطرناک می‌شوند.
 سازمان ملل تأکید دارد که در گفت‌وگو پیرامون مشکلات زادبومی همیشه باید بیش از پیش بر اهمیت تامین آب سالم برای همگان تاکید کرد. برچسب ها: یونیسف ، کرونا ، خشکسالی

منبع: خرداد

کلیدواژه: یونیسف کرونا خشکسالی محروم هستند سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

کد خبر 6088810 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم