Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:05:02 GMT

۷۱ نفر در استان سمنان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۹۴۷۶

۷۱ نفر در استان سمنان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند

از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۶۵ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و ۳۰۶ تن در منطقه شاهرود و میامی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روز دوشنبه با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد: امروز یک ماه از بستری اولین بیمار مبتلا به کرونا در استان سمنان می‌گذرد و تا امروز ۳۶۵ نفر از شهروندان شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نتیجه آزمایش مثبت کرونا داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لطف خداوند و همت همه کارکنان و پزشکان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان سبب ترخیص ۲۸۱ بیمار از بیمارستان شده است.

دانایی از فوت ۲۸ نفر از شهروندان استان سمنان خبر داد و در بخشی دیگر از پیام خود آورده است: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی امروز به عنوان سنگر مبارزه با این ویروس شده اند و بدون کوچک‌ترین توقعی و برای رضای خداوند متعال و برای سلامتی هم استانی‌ها و هموطنانشان که چون عزیزترین کسان خود می‌دانند رو در روی دشمن به ظاهر نادیدنی ایستادند.

وی در پایان پیام خود خواستار رعایت توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن شهروندان شد.

آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود برای ۳۰۶ تن مثبت بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون پاسخ آزمایش ۳۰۶ تن از مبتلایان که بیش از ۵۰ درصد از نمونه های آزمایشگاهی بود مثبت گزارش شده و این امر نشانگر نمونه گیری مناسب و بر اساس استانداردهاست.

رضا چمن با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شاهرود تعداد یک هزار و ۲۰۵ تن با علائم عفونت های حاد تنفسی و مشکوک کرونا به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد تاکنون ۷۰۵ تن بستری شدند.

 وی میانگین سن موارد مبتلایان را  ۵۹ سال اعلام کرد و تصریح کرد: از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان ، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است.

چمن با بیان اینکه افزون بر ۷۵درصد از مبتلایان بهبود یافته‌اند، ادامه داد: تاکنون ۴۳ تن در شرق سمنان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه میانگین سن فوت شدگان ۷۴ سال است، ابراز داشت: تفکیک جنسی فوت شدگان ۶۳ درصد مرد و ۳۷ درصد زن است.

به گفته وی  ۸۵ درصد فوت شدگان بیماری های مزمن زمینه ای داشتند که از شایع‌ترین این بیماری‌ها می توان به بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی اشاره کرد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا سمنان شاهرود مرگ و میر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا سمنان شاهرود مرگ و میر کرونا ویروس کرونا سمنان شاهرود مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه با اتنتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار خبر فوت این پزشک در جاسک موجب ایجاد شایعه‌ها و نگرانی‌هایی بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این اطلاعیه ضمن تسلیت به خانواده این پزشک و جامعه پزشکی توضیح داد: مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت وی در بیمارستان پارسیان، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کرده و فوت در تهران اتفاق افتاده است.

این اطلاعیه‌ی افزاید: هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچ یک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز بکار این پزشک در استان هیچ مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه منتقل نشده است و به همین دلیل فوت وی نمی‌تواند هیچ گونه ارتباطی با محل خدمت وی داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی از رسانه‌ها و سایر افراد خواست اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری کنند.

طی روز‌های گذشته خبر فوت این پزشک طرحی جوان تحت عنوان مرگ خودخواسته در جاسک منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود