Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:18:12 GMT

مهم‌ترین قسمت درمان کرونا قطع زنجیره انتقال است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۹۵۲۱

مهم‌ترین قسمت درمان کرونا قطع زنجیره انتقال است

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد شهرستان ورامین گفت: امید داشتیم مردم عزیزمان در روند بهبودی و درمان کمک شایانی کرده و با جلوگیری از سفرهای غیرضروری، اساسی‌ترین و مهم‌ترین قسمت درمان را که قطع زنجیره انتقال است بتوانند انجام دهند.

علی فتحی رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین، اظهار داشت: اولین مورد بیماری کرونا در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه ۹۸ شناسایی و توسط وزارت بهداشت اطلاع رسانی و آگاهی‌های لازم در این خصوص به مردم داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ویروس کرونا بیماری نوپدیدی است که از قبل هم در جهان وجود داشت ولی این گونه از ویروس که کووید ۱۹ نام گرفت نبوده چون اولین باری است که جهان را دچار همه‌گیری می‌کند و مردم آن طوری که باید از این بیماری شناخت می‌داشتند آگاهی نداشته ولی به تدریج شناخت و آگاهی مردم نسبت به این نوع از ویروس بیشتر شد.

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد شهرستان ورامین ادامه داد: همانطوری که در آمار ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاهده کردیم این بیماری روند صعودی را داشته و در روزهای اخیر یک مقداری به روند ستوه رسیده است.

فتحی با تأکید بر اینکه شهروندان کمک کنند تا این بیماری از بین رود، خاطرنشان کرد: امید داشتیم مردم عزیزمان در روند بهبودی و درمان کمک شایانی کرده و با جلوگیری از سفرهای غیرضروری، اساسی‌ترین و مهم‌ترین قسمت درمان را که قطع زنجیره انتقال است بتوانند انجام دهند.

وی بیان کرد: اگر این منحنی همه‌گیری کرونا روند صعودی داشته باشد به دلیل عدم تناسب امکانات درمانی با این حجم فضای مراجعات و بیمارانی است که نیاز به خدمات درمانی و بستری در بیمارستان‌ها دارند و این موضوع باعث می‌شود ظرفیت بیمارستانی تکمیل شود و بعد از آن تکمیل ظرفیت دیگر تختی در بیمارستان‌ها موجود نخواهد بود و اگر خدایی نکرده هموطنان عزیزمان دچار بیماری شدیدی شوند و نیاز به درمان داشته باشند امکان درمان در مراکز درمانی بیمارستانی بسیار کم خواهد بود.

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد شهرستان ورامین یادآور شد: از طرف دیگر باید یک فرصت استراحت را به کادر درمان دهیم تا بتوانند خدمت شایسته ای را ارائه کنند همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم به دلیل فشار زیادی که به کادر درمان وارد شده بود متاسفانه برخی از این عزیزان را از دست دادیم و اکنون در میان ما نیستند.

فتحی خاطر نشان کرد: اگر نکات بهداشتی در مورد بیماری کرونا رعایت نشود و این افزایش صعودی شکل گیرد ضمن اینکه هموطنان عزیز از خدمات درمانی محروم می شوند ممکن است عزیزان بخش سلامت را هم از دست دهیم.

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین گفت: بنابراین ویروس کرونا به تعبیر مقام معظم رهبری یک نوع جنگ است که در آن قرار داریم و اگر بخش پشتیبانی از این ویروس شکل گیرد کادر بهداشت و درمان هم می‌توانند با آسایش و آسوده خاطر خدمات بهتری را ارائه دهند تا انشاالله بتوانیم از این مرحله هم به لطف و یاری خداوند عبور کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان بیمارستان آگاهی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود

ایسنا/تهران رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بیان کرد: طبق قانون حتی در صورت انصراف یکی از نامزدها در دور دوم انتخابات، فرآیند انتخابات با حضور نفر چهارم برگزار می‌شود.

سید محمد زاهدی رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک (روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ) در خصوص برگزاری انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: فرآیند انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و همه تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۳۰۷ شعبه اخذ رأی در سطح سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه است و همه برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری انتخاباتی بر اساس ۴ مؤلفه ابلاغی مقام معظم رهبری فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص انصراف یکی از نامزدها اظهار کرد: تاکنون هیچ‌ یک از نامزدهای دور دوم انتخابات انصراف خود را به ستاد انتخابات ارائه نداده‌اند و اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد رقابت انتخابات با نفر بعدی (نفر چهارم ) در ۲۱ اسفند با قدرت برگزار می‌شود.

زاهدی در پایان با دعوت نامزدها به تمکین به قانون در ایام تبلیغات تصریح کرد: تبلیغات دور دوم انتخابات از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و همه نامزدها باید قانون را فصل خطاب خود قرارداده و از پرداختن به حواشی اجتناب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت