Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@00:15:49 GMT

آمار فوت‌شدگان کرونا را با صراحت بیان کنید

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۹۵۹۱

به گزارش ایسنا؛ محمدرضا حیدری، رئیس ‌شورای اسلامی شهر مشهد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکنون پیام‌های صریح و متعددی را با مردم و مسئولان به اشتراک گذاشته است، با رصد آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا ضرورت دارد با مدیران تصمیم گیر در سطح ملی و استانی صریح‌تر از گذشته سخن بگوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا بحال پرسیده‌اید علی رغم هشدارها و پیام های جدی در ارتباط با خطرویروس کرونا، علت عدم توجه بخشی از مردم به این پیام‌ها چیست؟

از ۲۵ اسفند ماه لغایت اول فروردین ۳۲۰ هزار خودرو شخصی وارد مشهد شده (۴۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته) و ۳۵۶ هزار خروجی از مشهد (۳۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل) و در ۲ فروردین ۴۴ هزار خودرو ورودی به مشهد و ۵۱ هزارخروجی!

جامعه‌شناسان و روانشناسان اجتماعی معتقدند چنانچه مردم خطر را در یک قدمی و به قولی بیخ گوش خود حس نکنند و هراس اجتماعی اتفاق نیفتد، پیام‌ها هیچ تاثیری ندارند. اولین گام حساس‌سازی اجتماعی در این باره، پرهیز دستگاه‌ها از کتمان حقیقت در فرآیند اطلاع‌رسانی است.

از مسئولان امر تقاضا داریم، آمار فوت شدگان مثبت و مشکوک به کرونا (بیماران حاد تنفسی) را با صراحت اعلام نمایند. رسانه ملی بایستی با پرهیز از هر اقدامی که موجب بی‌خیال شدن مردم گردد، عمق فاجعه را با حضور در بیمارستان‌ها و با تصویر کشیدن جزئیات دقیق و دردناک آسیب‌هایی که بر قربانیان کرونا وارد شده است، نشان دهد.

«مردم عزیز و گرانقدرمان که تمام تلاش‌های ما تنها برای سلامت و عزت‌مندی شماست»، آمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های مشهد که بدحال هستند به ۳۰۰ نفر رسیده است. کادر پزشکی و درمانی با تمام روحیه ایثارگری و فداکارانه‌ای که دارند، نیاز به استراحت و تجدید قوا و روحیه دارند.

شورای اسلامی شهر مشهد برای بار چندم از تصمیم‌گیرندگان عرصه امنیت و سلامت مردم مطالبه و تقاضا می‌کند، برای موج دوم سفرهای نوروزی‌ محدودیت ورود خودروهای شخصی به مشهد را از مبدا اعمال نمائید، سفرهای ریلی و هوایی به مشهد را متوقف کنید و مردم عزیز برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان قرنطینه خانگی را تداوم بخشند.

زنگ خطر را برای بار چندم به صدا درآوردیم؛ امید که موثر و مفید افتد. والسلام»

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران آمده است: نامگذاری سالروز شهادت متفکر و اندیشمند بزرگ «استاد شهید مرتضی مطهری (ره)» به نام روز معلم، فرصت ارزشمندی است تا ضمن تبیین منزلت و جایگاه رفیع علم و دانش، تلاش معلمان فرهیخته، دلسوز و متعهد کشور نیز ارج نهاده شود.

همچنین تصریح شده است: در سال‌های پیش و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت و نیز جانفشانی جهت حفاظت از شجره طیبه انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی بیانگر نقش معلمان متعهد و انقلابی در پرورش نسل در تراز انقلاب است.

در ادامه آمده است: به طور قطع و یقین مجاهدت شما معلمان عزیز در سنگر تعلیم و تربیت موجب مصون سازی و پرورش باورهای اصیل دینی و ملی در میان دانش آموزان و آحاد جامعه خواهد بود که لازم است ضمن قدردانی از زحمات یکایک شما بزرگواران بار دیگر با همت و تعهدی همگانی از آزمون سخت جنگ ترکیبی شناختی و جهاد تبیین عبور کرده و مصمم‌تر از همیشه در مسیر تعالی و پیشرفت کشور بر اساس منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

شورای هیئات مذهبی استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش در جای جای استان ولایتمدار مازندران دیارعلویان تبریک و تهنیت عرض کرده و با قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده شما بزرگواران، برای همگی آرزوی توفیق و سربلندی و بهره مندی از عنایات ویژه باری تعالی را مسألت می‌کنیم.

کد خبر 6094374

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد