Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:01:04 GMT

شکست رکورد ۵۰ ساله مصرف روزانه آب در تهران

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۰۴۹۰

به گزارش اکوفارس، محمد رضا بختیاری با اشاره به اینکه این حجم مصرف آب در تهران به دلیل همزمانی خانه تکانی‌ها و بیماری کرونا بوده است، افزود: 3.5 میلیون متر مکعب معادل مصرف آب معمولا در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب ما را در تابستان با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی گفت: میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال 1398 به یک میلیارد و 130 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن 50 میلیون متر مکعب بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به بی سابقه بودن مصرف آب شرب در تهران در اسفند ماه سال 98 ادامه داد: بارندگی‌های 1398 خوب بود و توانستیم بخشی از مصرف را کنترل کنیم، اما ظرفیت انتقال و تصفیه آب شرب محدود است.

بختیاری با بیان اینکه وضع فعلی تهران سبب اختصاص اعتبار مناسب به این استان شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تصفیه خانه ششم تا پایان خرداد به بهره برداری برسد و 50 تا 60 میلیون مترمکعب آب بیشتری برای تهران تولید شود.

وی گفت: بیش از 40 درصد آب مصرفی در استان تهران متعلق به بخش شرب است که این رقم در کشور 7 تا 8 درصد را تشکیل می‌دهد.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز کاهشی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اکبر یاوری با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز  حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

گفتنی است؛ حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • جم رکورد فروش را شکست
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • یک رکورد خاص و روحیه‌بخش در اختیار استقلال!
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله