Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@19:20:29 GMT

از تردد در مرز‌ها چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۰۵۷۹

از تردد در مرز‌ها چه خبر؟

سیدروح‌الله لطیفی - دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک - گفت: در حال حاضر حدود ۴۵۰ کامیون حامل سوخت در صف خروج هستند و در روز گذشته (سوم فروردین) خروج ۱۱۴ کامیون سوخت و صادرات، ۳۹۴ کامیون و ترانزیت خروجی و ۳۹ کامیون را در گمرک باشماق شاهد بودیم.

وی افزود: بازارچه مرزی سیرانبند بانه در استات کردستان کماکان از سوی عراق تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لطیفی، در مرز پرویزخان استان کرمانشاه نیز گمرک به صورت شبانه‌روزی فعال است و بیش از ۵۳۰ دستگاه کامیون در ۲۴ ساعت گذشته کالای صادراتی به عراق داشتند که از این تعداد ۵۰۹ دستگاه کامیون کالای صادرلتی و ۲۸ دستگاه نیز سوخت به عراق صادر کردند.

سخنگوی گمرک اظهار کرد: بار تراتزیتی تخم مرغ از مبدا نخجوان به کردستان عراق نیز از امروز امکان ورود به کشور از مرز پلدشت را دارند.

به گفته وی، مرز‌های کشور با ترکیه نیز همچنان بسته است و صرفا کامیون‌های ترکیه‌ای که نتوانستند از مرز‌های سرخس به ترکمنستان بروند مجبور به بازگشت به کشورشان از مرز بازرگان شدند و کامیون‌های ایرانی نیز از ترکیه وارد کشور شدند.

لطیفی یادآور شد: رایزنی‌هایی نیز برای ورود کامیون‌های ایرانی که در کشور‌های ثالث منتظر ورود به ترکیه و بازگشت به ایران هستند صورت گرفته که منتظر ورود آن‌ها به خاک ترکیه هستیم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک همچنین گفت: مرز با ارمنستان همچنان بسته است، ولی بر اساس تصمیم دولت ایروان برخی از کالا‌ها به لیست تجارت با ایران اضافه شده است.

او ادامه داد: مرز با جمهوری نخجوان برای ورود کالا‌های تجاری فعال است. همچنین مرز‌های زمینی، دریایی و ریلی با کشور آذربایجان در بخش تجاری همچنان با رویه روز‌های قبل فعال است و ترانزیت کالا به روسیه نیز از خاک آذربایجان بدون مشکل در حال انجام است.

طبق گفته لطیفی، مرز‌های کشورمان با ترکمنستان همچنان مسدود است و صرفا از طریق ریل برخی از کالا‌های غیر خوراکی و از مرز سرخس در حال جابجایی است. محموله کمک‌های بهداشتی کشور ترکمنستان به وزن ۱۶ تن نیز امروز از مرز لطف آباد وارد کشور شد.

او افزود: مرز‌های تجاری کشور با افغانستان همچنان باز است و با وجود کاهش ورود کالا‌های تجاری به مناسبت نوروز همچنان فعالیت مرز‌های منتهی به افغانستان در حال انجام است.

به گفته سخنگوی گمرک، مرز‌های پاکستان با ایران همچنان بسته است، ولی محموله‌های کالا‌های اساسی به بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان در حال ورود و تخلیه و بارگیری است و شاهد پهلوگیری شناوری با بار ۷۰ هزار تنی گندم بودیم.

او همچنین اعلام کرد: سایر بنادر به غیر از مقاصد کویت و امارات عادی است و قطر نیز همچنان شناور‌های فلزی یخچال‌دار را پذیرش می‌کند.

لطیفی از ورود محموله موز به بوشهر از روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: حضور پرسنل گمرک در سطح گمرکات استان بوشهر در قالب کشیک حضور دارند، فعالیت از روز عید کاهش پیدا کرده، اما در گمرک بوشهر در حال حاضر واردات و صادرات در حال انجام است؛ به نحوی که با تخلیه و ترخیص کشتی موز در روز گذشته شاهد ورودی بیش از ۱۰۰ کامیون بودیم صادرات کالا‌های پتروشیمی از طریق گمرک انرژی پارس جنوبی نیز روند صادرات در حال انجام است.

به گفته او، گمرک دیر نیز از فردا صادرات به سمت قطر را شروع می‌کند. گمرک خارک هم طبق معمول سابق و با هماهنگی که ایجاد می‌شود در حال فعالیت است. در سایر گمرکات ورودی نداریم و تردد با کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم نداریم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گمرک تردد در مرزها مرزهای ایران صادرات واردات پارسی خبر حال انجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کد خبر 6097774

دیگر خبرها

  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • ماجرای رسوب ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در بندرعباس
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)