Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:01:45 GMT

۴۰ روستای شهرستان دشتیاری در محاصره سیل

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۰۸۶۴

۴۰ روستای شهرستان دشتیاری در محاصره سیل

۴۰ روستای شهرستان دشتیاری در جنوب بلوچستان با بارش‌های سیل آسای دیشب در محاصره کامل سیل قرار گرفتند و امکان امداد زمینی برایشان وجود ندارد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، سازمان هواشناسی حجم بارش‌های سیل آسای بلوچستان را بیش‌از 50 میلیمتر برآورد کرده و استانداری هم از ادامه دار بودن سیلاب در روزهای آینده خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مدیریت بحران اعلام کرده وضعیت پنج شهرستان جنوبی شامل قصرقند، نیکشهر، چابهار، کنارک، دشتیاری و دلگان بحرانی است و استاندار سیستان و بلوچستان هم از مهار بخش اعظمی از این سیلاب توسط زیردان و پیشین دو سد بزرگ جنوب بلوچستان خبر داده است.

«تیس و کمب» چابهار کانون‌های بحران سیلاب؛ 2 سد بزرگ بلوچستان خسارت سیلاب را مهار کردخسارت وقوع سیل در شهرستان چابهار به روایت تصویرچابهار بار دیگر زیر بارش‌های سیل‌آسا؛ روستای تیس و حاشیه‌نشینان بیشترین آسیب را دیدند

شهرستان دشتیاری در جنوب بلوچستان یکی‌از اصلی‌ترین کانون‌های بحران این سیل است، سرپرست فرمانداری دشتیاری از محاصره 40 روستای این شهرستان خبر داده است و رئیس اداره راهداری هم از تلاش برای بازگشایی مسیرها گفته است.

خبرنگار ما در دشتیاری همراه با اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای بازدید به مناطق سیلابی و راه‌های مسدود شده رفته است.

گزارش از منصور کریمدادی

انتهای پیام/395

R7630/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از پایان عملیات ۱۳ روزه آبگرفتگی و سیلاب در جنوب استان و از امدادرسانی به ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر خبر داد.

سیدمحمد مهدی سجادی افزود: در پی بارش های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج و چابهار از آبگرفتگی و سیلاب آسیب دیدند.

وی ادامه داد: در ۱۳ روز عملیات سیل و آبگرفتگی با ۲ بالگرد هلال احمر و ۲۰۶ سورتی پرواز،۱۳ هزار و ۷۷ خانوار شامل ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در سیلاب جنوب استان گفت: از روزهای اولیه سیل و آبگرفتگی، نیروهای عملیاتی هلال احمر چهار هزار و ۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

وی تصریح کرد: در این حادثه ۹ هزار و ۳۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۹۵۲ تخته موکت، یک‌هزار و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، هفت هزار و ۴۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی سقف، هشت هزار و ۶۴ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۲ هزار و ۳۴۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۴ هزار و ۲۰۰ قوطی کنسروجات بین خانواده‌های تحت تاثیر توزیع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلال احمر استان، سجادی ضمن‌ قدردانی از همت تمامی امدادگران گفت: از ۲۸ فروردین تا ۹ اردیبهشت ماه، ۵۳۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۱۳ تیم با بکارگیری ۱۰۱ خودروی امدادی در عملیات سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل