Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گریپ فروت از خانواده مرکبات و میوه‌ای سرشار از ویتامین ث و پتاسیم است که علاوه بر خاصیتش در درمان سرما خوردگی معجزه‌های بسیار دیگری انجام می‌دهد. تاریخ انتشار: 08:00 - 05 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۶۱۴۴

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، گریپ فروت میوه‌ای از خانواده مرکبات است که از پیوند پرتقال و دارابی به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میوه شگفت انگیز نیز مانند لیمو ترش سرشاز از ویتامین c می‌باشد و در فصل پاییز و زمستان می‌توان از خواص دارویی آن برای بهبود سرماخوردگی بهره برد. این میوه منبع غنی از فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی محسوب می‌شود.

در این مطلب ۱۰ خاصیت این میوه معرفی شده است.

عمل هضم را آسان می‌نماید و جریان عصیر (شیره) معدی و ترشح کیسه صفرا را سرعت می‌بخشد.

نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت منجر به سرکوب اشتها می‌شود. گریپ فروت همچنین سرشار از نارینژین فلاونوئید است که منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان رتینول است که منجر به ترمیم پوست آسیب دیده و مبارزه با چین و چروک‌های صورت می‌شود. این میوه همچنین حاوی ترکیبی به نام اسپرمیدین است. به گفته محققان این ماده روند پیری را کند می‌کند.

مصرف آن خون را تصفیه و کلیه و کبد را پاک می‌کند. میوه‌ای خنک است و عطش را رفع می‌کند.

گریپ فروت به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی برای زخم‌های خارجی عمل می‌کن.

گل‌های گریپ فروت از نظر طبی خاصیت ضد تشنج و لرز دارد و آن را دم می‌کنند و در موقع تشنج و تب می‌نوشند.

ویتامین A موجود درگریپ فروت می‌تواند در همه قسمت‌های پوست و مو دخالت داشته باشد در کل ویتامین A و C هر دو خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و اثرات خوبی در بدن می‌گذارند.

گریپ فروت جز مرکباتی است که حاوی ویتامین‌های A و C می‌باشد و منبع اصلی فیبر بسیار خوب محلول در آب به نام پکتین که موجب کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری‌های قلب و عروق می‌باشد.

آب گریپ فروت حاوی ترکیبی است که منجر به کاهش ایجاد شوره سر می‌شود و قارچ‌هایی که منجر به شوره سر می‌شود را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی که از ابتلا کودکان به آلرژی محافظت می‌کنند!

گریپ فروت، علاوه بر مواد معدنی (آهن و کلسیم) دارای ویتامین‌های B۲، B۱، A و B۳ است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گریپ فروت گریپ فروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد

برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می‌تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان‌ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می‌شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می‌شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری‌های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می‌آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می‌تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می‌تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه‌ها می‌شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامد‌های افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند