Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی استاندار گیلان در جلسه بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در سه شهر غرب گیلان گفت: بر این اساس دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت ۲.۵ میلیون نفری استان تا کنون در این طرح غربالگری و پایش شده اند.

او با اشاره به اینکه پایش بیشتر شهرستان‌های گیلان از ۸۵درصد گذشته و در تعدادی از شهرستان‌ها هم کار به انجام رسیده و ۱۰۰ درصد جمعیت غربالگری شده اند، افزود: این رقم در شهرستان رشت بخاطر جمعیت زیاد آن حدود ۶۰شهرستان درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار با بیان اینکه این طرح با کمک مراقبین بهداشت و درمان و بسیج سپاه ناحیه و مسولیت فرمانداران ۱۶ شهرستان گیلان انجام شده است، گفت:در این میان باید از حضور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تیپ ۲۱۶ لشکر ۱۶زرهی قزوین در شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن و شفت قدردانی کنم که در صف مقدم مبازره با ویروس کرونا مشتاقانه با همه توان خدمت می‌کنند.

قاسم نژاد بر ادامه روند تعطیلی مراکز تجاری، پاساژ‌ها، استخر‌ها و سایر اماکنی که منجر به تجمع مردم می‌شود، تاکید کردوگفت: مراکزی که مواد غذایی و اقلام اساسی مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند نیز باید طبق ساعت و شرایط خاص به فعالیت خود ادامه دهند.

او در ادامه با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته در مسیر مبارزه با این بیماری بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی خود را در حوزه بهداشت و درمان از دست داده ایم از مردم خواست: با کمک هم و رعایت نکات بهداشتی فردی و ماندن در منزل جان خود و همنوعان خود را حفظ کرده تا سلامت به جامعه برگردد.

انتهای پیام/عط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، هادی سلیمی افزود: ۵۴۰ تخته پتو، ۲۸۰ رول موکت، ۵۰۰بطری آب معدنی، ۱۳۰ دستگاه والور، ۷هزارقرص نان، ۵۰۰قوطی انواع کنسرو، نایلون، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته از جمله کالاهایی است که با توجه به شرایط و رفع نیاز‌های اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی اضافه: توزیع اقدام مورد نیاز برای خانواده‌های حادثه دیده در حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی، آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوار‌ها توزیع شده‌است، گفت: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و نصب ۱۵ دستگاه چادر در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفر و استفاده از مهمانسرا‌های روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.
هادی سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۰ تیم امدادی جمعیت هلال احمر از شهرستان فومن ، شفت و گروههای واکنش سریع استان شامل ۵۰نیروی نجاتگر به حادثه دیدگان خدمات ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم