Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا قائم پناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مباحث مربوط به بهداشت و سلامت در کتب درسی، اظهار کرد: قطعا هر مبحثی که در مدرسه توسط معلمان آموزش داده می‌شود در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان تاثیر مستقیم دارد. در نتیجه آموزش مباحث بهداشتی در مدارس توسط معلمان بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در مدارس تنها مورد آموزش محتوای کتاب‌های درسی قرار نمی‌گیرند، گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس شامل مجموعه‌ای‌ از عوامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، بسیاری از معلمان کشور زمان و انرژی زیادی برای تربیت صحیح دانش آموزان می‌گذارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: به عبارتی در بستر مدارس آموزش‌های فرهنگی و فرهنگ سازی که دارند در طول مدت حضور دانش آموزان در مدرسه انجام می‌دهند، این نکات و نکات بهداشتی متعددی را همکاران فرهنگی و معلمان به دانش آموزان منتقل می‌کنند و جهادگران اول این میدان هستند. به عبارتی معلمان ما میدان مبارزه با میکروب ها را هم خوب بلدند و در این بستر دانش آموزانشان را در مسیر صحیحی آموزش میدهند.

به گفته قائم پناه؛ تجارب و آموزه‌های معلمان باید با یک طراح آموزشی تخصصی‌ و برنامه ریزی درست، تجارب و دانش آموزگاران وارد کتب‌ درسی پایه‌های مختلف مدارس شود.

این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه آموزش، تعلیم و تربیت امری پیچیده و بسیار حیاتی برای آینده کشور است، گفت: معلمان در مدارس با تعلیم و تربیت دانش آموزان درگیر هستند؛ در نتیجه آنها باید مناسبت‌ترین و علمی‌ترین شیوه تدریس را به کار بگیرند و متناسب با ویژگی و شخصیت دانش آموزان انعطاف در تدریس را داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزگاران متخصصان حوزه تعلیم و تربیت کشور هستند، ادامه داد: معلمان مدارس با توجه به صلاحدیدهای خود و مشورت مدیران و کارشناسان آموزشی، باید از شیوه‌های آموزشی استفاده کنند. البته مقاطع تحصیلی، شیوه‌های تدریسی متناسب را لازم دارد.

قائم پناه با اشاره به اینکه معلمان کشور در حوزه آموزشی نسبت به معلمان دنیا دلسوزتر و مهربان‌تر هستند، گفت: در حال حاضر موفقیت بسیاری از افراد چهره و موفق به‌خاطر زحمات و آموزش‌های معلمان در مدارس بوده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت تجارب معلمان در مدارس بیان کرد: امیدواریم با ادامه سال تحصیلی بعد از عادی شدن شرایط کشور و کنترل ویروس کرونا، قوت آموزش‌های معلمان بیشتر شود. همچنین دانش آموزان در مدارس علاوه بر نکات درسی نوع درست زندگی کردن را فرا بگیرند و قطعا در این بستر جای، موارد بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها خیلی جدی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور به مسئولان و وزارت آموزش و پرورش این نکته را یاد آور کرد که آموزش مباحث پیشگیرانه از بیمارهای‌های اپیدمی در کتب درسی و مدارس به شدت لازم است. معلمان باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب مسائل بهداشتی را به دانش آموزان آموزش دهند تا در شرایط بحرانی بتوانند موارد بهداشت فردی و جمعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

300 / 320 حمید رضا قائم پناه دانشگاه فرهنگیان اضافه کردن مباحث بهداشتی به کتب درسی تعلیم و تربیت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان دانش آموزان تعلیم و تربیت قائم پناه کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی