Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@09:51:10 GMT

مجاهدان آموزش در کنار مدافعان سلامت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۱۹۸۳

مجاهدان آموزش در کنار مدافعان سلامت

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که این روزها القاب و عناوینی چون «مهمان ناخوانده» ،«طاعون عصر جدید» به خود گرفته است، همچون تکنولوژی که مرز نمی شناسد، خیلی سریع تر از هر چیزی مرزها را یکی یکی درنوردید و در کمتر از یک ماه از تولدش در سرزمین اژدهای زرد (چین) به کشورمان ایران هم رسید و خیلی از برنامه ها و حساب و کتاب ها را به هم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا در آستانه نوروز باستانی، رسم و رسوم هزاران ساله ایرانیان را که با آمدنش نوید بهار و شادی و سرسبزی می دهد، برهم زد و مهم تر این که ایرانیان در این ایام بیشتر به گشت و گذار و طبیعت پناه می برند که باز این ویروس خانه نشین شان کرد، اما همه این ها بعد از شکست این ویروس جبران می شود و آن چه که جبران اش تا حدی سخت است، درس و مشق فرزندانمان است که البته به پشتوانه معلمان دلسوز و ایثارگر این دغدغه نیز رفع می‌شود.

از سوم اسفند مدارس در سراسر ایران تعطیل است، اما معلمان نه منتظر گشایش مدارس ماندند و نه منتظر بخشنامه و دستورالعمل؛ این بار به صورت خودجوش دست به کار شدند و به مدد فضای مجازی تدریس و مدرسه را به خانه های تک تک دانش آموزان آوردند؛ همچون ایام مدرسه درس دادند و تکلیف خواستند و سوالات و اشکالات دانش آموزان پاسخ دادند. 

دانش‌آموزانم فرزندانم هستند

محمد پریش بیش از ۳۰ سال سابقه تدرس دارد و با وجود اینکه بازنشسته شده است، اما همچنان شوق تدریس و درس و مدرسه دارد؛ به همین منظور هم اکنون نیز در پایه پنجم تدریس می کند. وی که به شغل معلمی عشق می ورزد و رفتارش با دانش آموزاناش چنان صمیمانه است که دانش آموزان نیز چون پدر دوستش می دارند؛ در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا در مورد حال و هوای این روزها و تعطیلی مدارس اظهار کرد: آموزش که هیچ گاه تعطیل نمی شود و نباید هم لحظه ای از آن غافل شد چرا که جبرانش سخت است به خصوص که دانش آموزان در مقاطع ابتدایی بیشتر نیازمند آموزش و پیگیری هستند.

پریش ادامه داد: به محض تعطیلی مدارس با توجه به شیوع و گستردگی ویروس، می شد حدس زد که تعطیلی مدارس یکی دو روزه نیست، لذا با توجه به اینکه شماره اکثر والدین دانش آموزان را داشتم بلافاصله گروهی ایجاد کردم و از همه دانش آموزان دعوت کردم تا در این گروه عضو شوند.

وی با بیان اینکه هر روز یک عنوان درسی و یک کتاب را برای خواندن و تمرین انتخاب می کنم، افزود: به کمک همسرم که زحمت فیلمبرداری بر عهده اوست، دروس را یا به صورت تصاویر ضبط شده از خود و یا با ارایه تمرین و تکیلف به دانش آموزان ارایه می دهم و روز بعد پیگیر حل و رفع اشکال می شوم.

پریش با بیان اینکه اگرچه مدرسه و کلاس بهترین محل آموزش و یادگیری است و هیچ تکنولوژی نمی تواند جایگزین آن شود، خاطرنشان کرد: با این حال در طول یک ماه از تعطیلی دانش آموزان را فعال نگه داشته ام و اجازه ندادم در تعطیلات دچار رخوت و سستی شوند و خوشحالم که هم دانش آموزان و هم اولیا به خوبی استقبال می کنند.

 در قبال دانش آموزانم، مسوولیت دارم

 لیلا ایمان‌زاده با ۲۹ سال سابقه، دبیر زیست شناسی دبیرستان‌های دخترانه شهرستان مرند نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشورمان و شدت یافتن آن در آذربایجان‌شرقی متاسفانه مدارس از سوم اسفندماه تعطیل اعلام شد، ابتدا تصور می‌کردیم تعطیلی محدود به یک هفته خواهد بود، ولی باشدت یافتن آن متوجه شدیم احتمالا تعطیلی ها طولانی مدت خواهد بود.

وی ادامه داد: دل نگرانی من این بود مبادا این ایام تعطیلی باعث ایجاد وقفه در امر آموزشی دانش آموزان شود و چون آن‌ها در مرحله حساسی از دوره تحصیلی هستند و هرگونه کوتاهی، چه از طرف معلمان و چه از طرف دانش آموزان، به طور یقین تبعات بدی برای دانش آموزان خواهد گذاشت، بنابراین منتظر نماندم تا آغاز آموزش مجازی از طرف مدرسه به ما ابلاغ شود؛ از مدیر دبیرستان خواهش کردم اگر دانش آموزان هر کلاس در فضای مجازی گروه تشکیل دادهاند مرا هم در گروه شان عضو کنند و بلافاصله شروع به تدریس به صورت مجازی کردم.

ایمان زاده در مورد نحوه تدریسش نیز گفت: مطالب درسی را قبلا به صورت ضبط شده آماده می‌کردم و در ساعات مشخصی که به دانش آموزان اطلاع داده بودم، بارگذاری می‌کردم و با وجود اینکه همکاری و بازخورد مناسبی از طرف بیشتر دانش آموزان نداشتم، ولی تدریس را با وجود مشقات زیاد آن و شرایط سخت تا آخرین روز اسفند ادامه دادم و هرلحظه از وقتم را چه در ساعات آموزشی و چه غیر آن به رفع اشکالات درسی دانش آموزان اختصاص دادم چرا که خود را در قبال دانش آموزانم مسئول می‌دانم.

این دبیر زیست شناسی با بیان اینکه از دانش آموزان عزیزم انتظار دارم در این شرایط سخت روحیه خود را از دست ندهند، اظهار کرد: دانش آموزان همگام با معلمان از درس و تحصیل عقب نمانند چرا که این شرایط سخت باعث می شود آبدیده شوند و بتوانند بر مشکلات و شرایط سخت تر از این هم فائق آیند؛ امیدوارم دانش آموزان این ایام تعطیلی را به فال نیک گرفته و همچنان که در خانه می‌مانند از این فرصت‌ها در جهت ارتقای سطح علمی خود بهره ببرند.

ایمان زاده با اشاره به اینکه دو پسر دبیرستانی و دوره ابتدایی دارم، افزود: هم چنان که پیگیر درس دانش آموزانم هستم در این مدت بر دروس فرزندانم نیز نظارت کامل دارم و هر دو با نظارت خودم مشغول درس خواندن هستند و توانستیم تمام دروس را با توجه به بودجه بندی دروس ادامه دهیم.

وی در پاسخ به اینکه در صورت تداوم تعطیلی آیا این روش را ادامه می دهید، گفت: صد البته. اگر تعطیلات تا شهریور هم طول بکشد من این روند رو ادامه خواهم داد، چون معتقدم آموزش نباید تعطیل بشود حتی در شرایط بدتر از این هم باید تحصیل و تدریس را جدی گرفت.

ایمان زاده به دانش آموزان توصیه کرد به هیچ وجه روحیه خودشان را از دست نداده و از خواندن و مطالعه دست نکشند و توصیه مهم‌تر این که برای غلبه بر تنبلی و سستی و رخوت خانه نشینی، ورزش را جدی بگیرند و در این مدتی که خانه نشین شده اند سعی کنند با حرکات سبک نرمش و کشش، بدنشان سالم و باانرژی بماند، چون عقل و فکر سالم در بدن سالم است و حرکات ورزشی می‌تواند در افزایش یادگیری دروس و تمرکزشان موثر واقع شود.

دبیر عربی دبیرستان نمونه مرند نیز با بیان اینکه  خلاصه درس ها را برای شاگردانم می فرستم ، افزود: همچنین از گروه های مختلف نکات کنکوری و سوالات تستی را برای شان می فرستم و آنها هم دروس را دوره کرده و رفع اشکال می کنیم.

زهرا بارانی اظهار کرد: از او ل سال تحصیلی خیلی از بچه ها شماره م ام را داشتند و حتی در طول سال تحصیلی در دوران مدرسه رفتن هم هر موقع اشکالی داشتند خیلی راحت و صمیمی سوالات شان را می پرسند و به خصوص در ایام امتحانات تقریبا همه همکاران ما زحمت میکشند و این از وظایفه ماست.

درس و مشق بچه ها برایم از هر کاری مهم است 

رباب اصغری که ۲۰ سال سابقه داشته و در یکی از مدارس ابتدایی صوفیان در مقطع ششم تدریس می کند، در مورد حال و هوای این روزهای درس و مشق گفت: طبیعی است که کرونا خیلی غیرمنتظره بود و مدارس را به مدت زیادی تعطیل کرد، ما پیش از این تعطیلی دو روزه به خاطر بارش برف دیده بودیم اما تا این مدت نه؛ بنابراین وقتی دیدم تعطیلی از سه روز گذشت بلافاصله به کمک فضای مجازی یک گروه درسی تشکیل دادم و همه دانش آموزانم را عضو کردم و تکالیف را هر روز برایشان می فرستادم.

وی با بیان اینکه یادگیری بچه ها شوخی بردار و تعطیل بردار نیست و من همیشه برای اطمینان از یادگیری بهتر هر چند روز امتحان می گیرم، افزود: این ابر نیز هر سه روز یک بار برای اطمینان از خواندن دروس توسط بچه ها از ایشان امتحان می گیرم و علاوه بر خودم والدین را نیز برای نظارت بر تکالیف شان درگیر کرده ام. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دانش آموزان زیست شناسی طبیعت گروه های مختلف والدین بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش آموزانم دانش آموزان ایمان زاده شرایط سخت بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند