Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عسگریان  روز سهشنبه در جلسه ستاد مبازره با ویروس کرونا در فرمانداری سمیرم با تاکید بر بسته بودن ورودی های شهر سمیرم تصریح کرد: تردد و رفت و آمد تنها از محور کمربندی غربی آن هم در صورت ارائه مدارک معتبر سکونتی یا ضرورت‌های درمانی و خاص مقدور است.

وی افزود: ورود سمیرمی‌های ساکن در سایر شهرها در تعطیلات عید نوروز نیز تنها با ارائه مدارک شناسایی و آزمایش‌های سرپایی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سمیرم به بسیج همه امکانات ستاد مدیریت بحران و مبازره با ویروس کرونا با همراهی همه سازمان ها اشاره  و اضافه کرد: با این وجود نقش مردم و همکاری و همراهی آنان بیشتر و تاثیرگذارتر است.

وی ادامه داد: این نقش این روزها با ماندن در خانه به عنوان راهبرد و راهکار اصلی در همه کشورها انتخاب شده و هر چه میزان تردد  و رفت و آمد شهروندان کمتر شود امکان قطع زنجیره ابتلا و بیماری نیز کاهش می‌یابد.

عسگریان از عشایر هم خواست ضمن رعایت تقویم کوچ(۲۵ اردیبهشت هر سال) از کوچ زودهنگام خودداری کنند تا مشکل دیگری بر مشکلات شهرستان افزوده نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهارداشت: شهرداری این شهر روز شنبه هفته جاری باغ دریاچه و پارک تقرچه را بست و شهرداری ها و دهیاری های دیگر بیشتر مناطق گردشگری شاخص را مسدود کرده اند.

به گفته سرهنگ دوم سهراب قرقانی، بند روی باغ دریاچه محل تردد خودرویی است و اطراف آن پارک واقع است که شهرداری قسمت های ورودی به پارک را مسدود کرد.

رییس پلیس سمیرم با بیان اینکه سمیرم پذیرای هیچ مسافر و گردشگری نیست، تاکید کرد: پیش از این آبشار سمیرم بسته شده بود و پس از این نیز اگر مناطق دیگری باشند که امکان تجمع افراد یا خانواده ها را داشته باشند، مسدود می شوند.

وی ادامه داد: بنا بر مصوبه اخیر در مورد تعطیلی واحدهای غیرضروری صنفی تا ۱۵ فروردین ماه جاری(غیر از نانوایی ها و مواد غذایی) در صورت مشاهده هر گونه تخلف، این مغازه ها پلمپ شده  و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

سرهنگ قرقانی از فروشگاه های بزرگ هم خواست با رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن مداوم این ستاد را یاری کنند تا جلوی شیوع بیشتری بیماری ناشناخته گرفته شود.

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم در همین پیوند تصریح کرد: همه توان و ظرفیت بسیجیان و پاسداران را برای مهار و کنترل ویروس کرونا به کار بسته ایم.

سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی یادآور شد: ضدعفونی کردن معابر عمومی با مشارکت ۷۰۰ نفر  روز از بسیجیان، روزانه حتی در روزهای تعطیل جریان دارد.

۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ ناشی از ویروس ناشناخته کرونا در سمیرم بستری هستند که یک تن از آنها پسر بچه سه ساله ساکن یکی از روستاهای جنوبی این شهرستان است. بیشتر از ۲۵ تن تا امروز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

در شهرستان شهرضا هم که تا زمان حاضر ۱۰ جلسه ستاد مبارزه با کرونا برگزار شده، تعطیلی همه واحدهای صنفی غیرضروری تا ۱۵ فروردین ماه مصوب شده است. در این منطقه از ۱۳۵ نفر تست کرونا گرفته شده است که ۳۱ نفر کرونا مثبت بودند. ۵ نفر در زمان حاضر مشکوک به کووید ۱۹ و تحت مراقبت تا رسیدن جواب آزمایش های خود هستند و ۴ نفر هم در این شهرستان درگذشته اند.

در شهرضا نیز اماکن زیارتی این منطقه از جمله امامزاده شاهرضا(ع) در ورودی شمالی این شهر بسته اند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

 سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری و شهرستان شهرضا در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان خانواده شهرداری عید نوروز فرمانده انتظامی شهرستان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند

فرماندار بابلسر گفت: اجازه تعطیلی هیچ پروژه‌ای که با اعتبارات دولتی و به‌نفع مردم هست را در این شهرستان از سوی مدیر دستگاهی نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مجتبی قلی‌پور باقری عصر امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر با بیان اینکه تلاش، تدبیر، توسل و توکل شاخصه کار مدیران باشد، اظهار کرد: هر یک از مدیران کارگزاران نظام اسلامی هستند و باید با ثبات قدم در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت کنند.

وی افزود: با قوت تا آخرین لحظه مسئولیت به اصل موضوع یعنی همان خدمت‌رسانی به مردم بپردازید و دچار حاشیه‌ها نشوید.

فرماندار بابلسر با تاکید بر اینکه با هماهنگی داخلی اداری و فرمانداری مسائل شهرستان را حل و فصل کنید، مطرح کرد: اجازه تعطیلی هیچ پروژه‌ای که با اعتبارات دولتی و به‌نفع مردم هست را در این شهرستان از سوی مدیر دستگاهی نمی‌دهیم.

قلی‌پور باقری با بیان اینکه در امور کاری از نخبگان و افراد اندیشه‌ورز استفاده ببریم، افزود: از روزمرگی بپرهیزد و اتاق فکر خود را برای کارهای ماندگار و تحولی فعال کنید.

وی ارزیابی عملکرد ادارات را در پنج محور دستور کار فرمانداری شهرستان بیان و خاطرنشان کرد: هدف از این کار خروجی مأموریت دستگاه‌ها و حل مسائل و موانع در امر خدمت‌رسانی به مردم است.

کد خبر 750893

دیگر خبرها

  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول