Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس سازمان و برنامه کشور در پخش زنده صفحه اینستاگرام خود با اشاره به گزارشی که امروز در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید ارایه شد، گفت: بر اساس گزارش خزانه در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۴۱ هزار میلیارد تومان منابع وارد خزانه شد این رقم نسبت به ۴۴۸ هزار میلیارد تومان مصوب قانون بودجه ۹۸ درصد است و نسبت به رقمی که نسبت به سال ۹۷ وارد شد ۱۱۳ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ترکیب منابع ما ۵۰ درصد درآمدها، ۱۲ درصد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین ۳۸ درصد از واگذاری دارایی‌های مالی که عمدتا از فروش سهام دولت است. به این ترتیب سهم مالیات‌های در منابع عمومی افزایش و سهم نفت در منابع عمومی به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است.

نوبخت افزود: مصارف ما در سال ۹۸ بالغ بر ۴۴۱ هزار میلیارد تومان بود که ۳۲۱ میلیارد تومان آن برای هزینه‌هایی مانند حقوق و دستمزد و سایر خرج شد، مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۴۱ هزار میلیارد تومان هم برای تملک دارایی‌های مالی استفاده شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته یکی از اهدافمان این بود که به دنبال مهار تورم بودیم به همین جهت تورم ۴ درصد فروردین به ۱.۵ درصد تقلیل پیدا کرد. تورم نفطه‌ای از ۵۱ به ۲۲ درصد و تورم سالیانه هم از ۴۲.۷ به ۳۴.۸ درصد رسید.

وی عنوان کرد: برای دو هدف دیگر از جمله افزایش اشتغال و کاهش بیکاری اقداماتی انجام شد که منجر شد در پاییز سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه، ۴۷۰ هزار نفر به جمعیت شاغل افزوده و ۳۲۰ هزار نفر از بیکاران کاسته و نرخ بیکاری به ۱۰.۶ برسد.

نوبخت اظهار کرد: در ارتباط با مساله بهبود روند رشد اقتصاد هر چند رشد اقتصادی مطلوب نبود، ولی این نرخ با نفت در سه ماهه اول و دوم منفی ۱۰ درصد بود که در سه ماهه سوم و چهارم سال به منفی ۱.۸ درصد رسید. رشد اقتصاد بدون نفت که منفی یک بود به ۰.۸+ رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رشد اقتصادی هیات دولت محمدباقر نوبخت سازمان برنامه و بودجه کشور رئیس سازمان برنامه و بودجه هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند