Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:03:15 GMT

روستاهای قزوین در خطر شیوع بیماری کرونا قرار دارند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۲۱۲۸

روستاهای قزوین در خطر شیوع بیماری کرونا قرار دارند

فرخ زاد گفت: برخی روستاهای قزوین در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «علی فرخزاد» در کمیته سالم سازی محیط بیان کرد: بر اساس دستور العمل جدیدی که از وزارت بهداشت ابلاغ شده استراتژی‌ها تغییر کرده و قرار است با هدفمندی و ساماندهی، سالم سازی محیط انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با بررسی روش‌های انجام شده باید اشکالات اصلاح شده و اولویت‌ها مشخص شود که اولویت ‌ها برای سالم سازی محیط و نقاط آسیب پذیر را علوم پزشکی و بهداشت محیط اعلام خواهد کرد.

 

وی عنوان کرد: باید به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شود از نظر مالی برای تأمین مواد اولیه و هزینه ‌های لازم برای ضد عفونی کردن محیط کمک کنند.

 

فرخزاد در خصوص تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر آب ژاول توسط نیروگاه گفت: باید درصد استفاده درست آن مشخص شود.

 

وی با اشاره به اینکه به روستاها کمترین توجه شده است گفت: برخی روستاها در کانون آسیب پذیری قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری کرونا روستاها استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید

ایسنا/گیلان معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه‌سازی و تخم گذاری کردند.

تورج صادقی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه‌سازی و تخم‌گذاری کردند، اظهار کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار هستند، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و در روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

وی وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب بین‌المللی انزلی را سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب بین‌المللی دانست و از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی‌های این پرندگان خودداری کنند.

 معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: دوستداران طبیعت و مردم در صورت مشاهده افراد متخلف، مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

صادقی با اشاره به لانه‌سازی و آشیانه‌سازی پرنده کشیم بزرگ در تالاب انزلی، خاطرنشان کرد: کشیم بزرگ با نام علمی Podiceps major نام یک گونه از تیره کشیم است، این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود؛ کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • این کولر را می‌توانید بپوشید!
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم