Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا منتظری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ هفت سازه سنگی ملاتی آبخیزداری از محل اعتبارات استانی، ملی و صندوق توسعه ملی با حجم استحصال سالانه ۲ میلیون مترمکعب در بالادست شهرهای کنگان و بنک احداث شد که این سازه‌ها در کنترل و مهار سیل اخیر و جلوگیری از آسیب به تاسیسات و زیرساخت‌های این شهرها نقش اساسی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: این سازه‌ها با کنترل آب سیلاب، کاهش حجم خروجی سیلاب و تاخیر در سرعت جریان روان‌آب از قدرت تخریبی سیل سوم فروردین ۱۳۹۹ کاسته‌اند. 

منتظری ادامه داد: با توجه به بارش کم سابقه  ۱۰۲ میلیمتری باران در بازه زمانی کمتر از یک ساعت و توپوگرافی منطقه که نوار شرقی این ۲ شهر را ارتفاعات با شیب تند  در برگرفته است، حجم عظیمی از روان‌آب از راه  دره‌های فصلی که از میان این دو شهر عبور می‌کنند، به سمت پایین دست سرازیر شد که بخشی از آن در این سازه‌ها ذخیره و با تاخیر زمانی مناسبی به پایین دست هدایت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با توجه به مطالعه حوزه آبخیز شهری کنگان و تهیه طرح‌های اجرایی آبخیزداری و آبخوان‌داری، در صورت تامین اعتبار آمادگی احداث ۱۰ سازه جدید با هدف کاهش آسیب پذیری شهرهای کنگان و بنک در مقابل سیل‌های مخرب احتمالی آینده وجود دارد.

سیلاب روز یکشنبه هفته جاری در شهرستان کنگان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر جان سه تن را گرفت و به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی، منازل مسکونی خسارت رساند و باعث تلف شدن دام‌ها شد.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی منابع طبیعی و آبخیزداری کنگان بنک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی منابع طبیعی و آبخیزداری کنگان بنک صندوق توسعه ملی منابع طبیعی و آبخیزداری کنگان بنک سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی