Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد وحیدنیا مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صدور مجوز برای تاسیس مراکز مشاوره، اظهار کرد: طبق ماده ۲۶ قانون تنظیم مقررات دولت بهزیستی تنها صدور مجوز مراکز مشاوره و روانشناسی است.

وی بیان کرد: سازمان نظام روانشناسی فقط می‌تواند نرخ تعرفه ها را تعیین کند اما صدور مجوز از این سازمان و یا وزارت ورزش و جوانان غیر مجاز بوده چراکه طبق قانون اعطای مجوز جزء وظایف  بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدنیا با بیان اینکه نظام صنفی وظیفه‌ مشخصی دارد، گفت: نظام روانشناسی وظیفه‌اش ارتقا صنف روانشناسی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد است، حتی اعلام تعرفه های روانشناسی نیز باید از طریق بهزیستی اعلام شود و سازمان نظام روانشناسی نباید میزان تعرفه های روانشناسی را اعلام کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کشور روانشناسی و مشاوره صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کاربرد هوش مصنوعی به‌منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

وی با اشاره به بیاناترهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشتند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده امسال، با تمرکز بر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفت‌وگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

صالحی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: باید چالش‌های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر برطرف کنیم و همه دانشگاه‌ها مکمل همدیگر باشیم.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی و نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشجویان از دیگر برنامه‌های این همایش ملی بود.

کد خبر 748113

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس