Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: به منظور حفاظت از اماکن و موزه‌های تاریخی استان در ایام نوروز، گشت حفاظت از این اماکن را دو برابر می‌کنیم.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با ایسنا،  بااشاره به شرایط متفاوت نوروز 1399 با سالهای گدشته، اظهار کرد: به واسطه شیوع بیماری کرونا، در نوروز پیش رو تمامی اماکن و موزه‌های تاریخی استان مانند دیگر استان‌ها تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: حفاظت از اماکن و موزه‌های تاریخی استان در این ایام و جلوگیری از ورود و یا وارد کردن خسارت توسط برخی افراد سودجو را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا مرخصی تمام نیروهایمان را لغو کرده و تعداد گشت‌های حفاظت از اماکن و موزه‌های تاریخی استان را دو برابر خواهیم کرد.

وی به بی توجهی برخی از مردم نسبت به هشدار نهادهای پزشکی درخصوص لزوم ماندن در خانه و سفر نکردن هم اشاره کرد و یادآورشد: درب تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان در این ایام بسته است و اجازه حضور هیچ گردشگر و مسافری را در این اماکن نخواهیم داد.

ایمان پور بااشاره به برنامه حفاظت از محوطه‌ها و آثار تاریخی بدون ورودی در استان، عنوان کرد: برای حفاظت از این آثار از انجمن‌های میراثی فعال در شهرستانها استفاده می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن 4200 اثر تاریخی یکی از استان‌های غنی کشور در این حوزه است، لذا حفاظت از این آثار که میراث‌ها بجامانده از گذشتگان ما هستند، نیاز به مشارکت آحاد مردم استان دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اماکن تاریخی نوروز یگان حفاظت میراث فرهنگی كرمانشاه استانی فرهنگی و هنری اماکن و موزه های تاریخی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری سه نفر در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ١٥ متر به منظور کشف اشیای تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان، پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض دو متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش داده و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 750746

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد