Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-27@22:01:33 GMT

تولید پایدار، کارنامه صنعت گاز در شرایط تحریم است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۴۸۴

تولید پایدار، کارنامه صنعت گاز در شرایط تحریم است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در تشریح عملکرد پارسال این شرکت گفت: تحریم‌ها اثر چندانی بر تولید پایدار گاز نداشت و توانستیم شرایط خوبی را در تامین گاز داشته باشیم.

به گزارش شانا، متن اظهارات حسن منتظرتربتی به شرح زیر است:

سال ۹۸ را با همه ناملایمات و سختی‌ها چه از حیث مسائل طبیعی و چه از نظر مسائل سیاسی پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا و انتهای سال در برخی مناطق سیل آمد. در زمستان هم شرایط سختی را از نظر مصرف گاز طی کردیم و در عین حال در شرایط تحریم قرار داشتیم، اما نکته مثبت این بود که به لطف خداوند و همه تلاشگران شرکت ملی گاز ایران این مشکلات به فرصتی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم تبدیل شد.

خوشبختانه در شرایط سیل خدمت‌رسانی شرکت گاز برقرار بود و اگر جایی هم به مشکل برخورد کرد، سریعاً رفع شد. از سویی تحریم‌ها اثر چندانی بر تولید پایدار گاز نداشت و توانستیم شرایط خوبی را در تامین گاز داشته باشیم. در زمستان هم در حالی که بسیاری از خدمات در استان‌های شمالی کشور قطع بود، خدمات گازرسانی تداوم داشت، به‌صورتی که حتی مردم از گاز برای روشنایی و گرمایش هم استفاده کردند که فکر می‌کنم این مسائل در کارنامه شرکت گاز به عنوان عملکردی درخشان ثبت خواهد شد.

امسال هم با مسئله کرونا شروع شد، با این حال شاید با تفال به حافظ این جمله به یاد بیاید که «رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند، چنان نماند و چنان نیز نخواهد ماند».

موضوع دیگر این است که این روزها همکاران عملیاتی ما در منطقه پارس جنوبی، پالایشگاه‌های فجر جم، پارسیان، خانگیران، بیدبلند، سرخون و قشم و ایلام و مناطق عملیات انتقال گاز و در شبکه‌های توزیع، شرایط ویژه‌ای را سپری می‌کنند. من از حضور و تلاش همگی در این شرایط تشکر می‌کنم و در عین حال سال جدید و این فرصت خدمتگزاری بیشتر برای اثبات توانمندی‌هایشان را به آنها تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله این تلاش‌ها در درگاه خداوند مورد قبول واقع شود و برکات آن در زندگی همگی مشهود باشد.

ما تلاش می‌کنیم که شرکت ملی گاز به‌رغم همه نگرانی‌ها و مشکلات همچنان به خوبی بدرخشد و ان‌شاءالله تامین پایدار گاز را داشته باشیم و بتوانیم آرامش را برای همه هموطنان و مشترکان ایجاد کنیم تا نگرانی از نظر تأمین گاز نداشته باشند.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران نوروز 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد