Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:55:35 GMT

بهترین قدردانی از کادر درمانی، در خانه ماندن است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۵۴۸

بهترین قدردانی از کادر درمانی، در خانه ماندن است

ایسنا/زنجان نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: بهترین نوع قدردانی که این روزها می‌توان از کادر درمانی کرد، در خانه ماندن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فتح‌الله حقیقی روز گذشته (۴ فروردین) در جلسه قرارگاه زیستی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، افزود: تقدیر کلامی از مبارزان خط مقدم بیماری کرونا کافی نبوده و رعایت مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با ویروس کرونا و خارج نشدن از منزل، بالاترین و بزرگ‌ترین مصداق قدردانی مردم از کادر بهداشت و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یک ماه است که استان زنجان درگیر بیماری کرونا بوده و با آن مبارزه می‌کند و مردم استان نیز به‌رغم اینکه کسب و کار آن‌ها دچار مشکل شده اما برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان در این امر مشارکت و همکاری کرده و به قطع زنجیره انتقال کمک می‌کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: بخش کوچکی از مردم نیز که موارد بهداشتی و مراقبتی را رعایت نمی‌کنند باید همراهی لازم را داشته باشند، زیرا در غیر این صورت، شیوع ویروس به‌گونه‌ای افزایش می‌یابد که غیرقابل تصور خواهد بود، لذا مراعات، فرض اولیه برای حفظ سلامتی است.

حقیقی با تاکید بر اینکه ما و همه مدیران استان در برابر سلامتی جامعه، مسئول بوده و با افرادی که به خود جسارت داده و با اقدامات خود، سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند، مقابله می‌کنیم، اظهار کرد: هیچ چیزی بالاتر و حیاتی‌تر از سلامتی مردم نیست، لذا با قاطعیت برای سلامتی مردم تلاش خواهیم کرد و همه باید در این مسیر همراهی کنند و همراهی نکردن از هیچ‌کس و هیچ نهادی پذیرفته نیست.

وی یادآور شد: هم‌اکنون هیچ مشکلی از بابت تامین مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش در استان نداریم و در خصوص ماسک نیز روزانه بیش از ۱۰۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که مقداری باید ذخیره شده و مقداری هم در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی قرار گیرد و بخشی هم در سطح داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تعطیلی اصناف تا ۱۵ فروردین، مصوبه شورای تامین استان و شهرستان‌ها و کمیته امنیتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا بوده و البته صنوفی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می‌کنند، از این مصوبه مستثنی هستند، افزود: فروشگاه‌های بزرگ نیز ساعات کاری خود را افزایش داده و غیر از مایحتاج عمومی مردم، چیز دیگری عرضه نکرده و به‌گونه‌ای مدیریت کنند که از ازدحام جمعیت پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد مردم استان در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند، گفت: ۹۵ درصد این افراد، تعیین تکلیف شده و از مابقی افراد نیز پس از بررسی‌های نهایی، ۱۹۰ نفر ضمن ارائه آموزش‌های لازم به پایگاه‌های سلامت ارجاع داده شدند.

حقیقی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه همه استان‌های کشور، آلوده به ویروس کرونا هستند، از هم‌وطنان خواهش می‌کنیم از تردد به استان زنجان پرهیز کنند، ادامه داد: در این راستا همه ورودی‌های شهرهای استان با هماهنگی نیروی انتظامی، هلال‌احمر و شبکه بهداشت به صورت دقیق کنترل می‌شود و زنجان زمینه حضور هیچ مسافری را ندارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی وظیفه دارد در این راستا قاطعیت نشان داده و از پذیرش خودروهای غیربومی جلوگیری کند، زیرا کم‌ترین تعلل در کارها سبب مواجهه با بیشترین آمار مبتلایان می‌شود، بیان کرد: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، یک بحث ملی و مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده و اولین وظیفه همه نهادها، همکاری لازم و اجرای مصوبات ستاد است.

استاندار زنجان گفت: هیچ فرد و گروهی غیر از ضابطان و ماموران انتظامی به صورت خودسرانه، حق جلوگیری از ورود خودروها و تعطیلی تجمعات را ندارند، بلکه این امر فقط با مصوبه ستاد و توسط عوامل مربوطه انجام می‌شود و در صورت مشاهده، برخورد خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تشکیل پویش‌های مردمی برای مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: این پویش‌ها باید تحت پوشش ستاد قرار گرفته و به صورت متمرکز ساماندهی شده و امکانات، از جمله مواد ضدعفونی‌ کننده به صورت عادلانه در بین آن‌ها توزیع شود تا همگان به آن دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان فتح الله حقیقی بیماری کرونا ویروس کرونا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد که زنجان هم یکی از آنهاست.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حسن صادقی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح خانه کارگر زنجان به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است که از مطالبات جدی این تشکل است.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تأمین امکانات رفاهی جامعه هدف، اضافه کرد: همه تلاش خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه خانه کارگر همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده و خطوط قرمز خانه کارگر نیز فقط «مقام معظم رهبری» و نظام بوده است، اضافه کرد: برای این تشکل فقط نگاه دولت‌ها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولت‌ها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند.

وی با اشاره آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی‌ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعاً زنجان نیز یکی از استان‌های هدف گردشگری خواهد بود.

وی با اشاره در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از شش سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تأمین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 750121

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • شرایط درمانی و تمرینات حسین طیبی خوب است
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان