Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت علی شایانفر از آخرین وضعیت خراسان رضوی در پی بارش های شب گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت علی شایانفر ، مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان خراسان رضوی گفت:  خوشبختانه بارندگی های خوبی در تمام نقاط استان انجام شده است و این بارندگی‌ها چشمگیر و گسترده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در تایباد 60 میلیمتر ، مشهد ۵۰ میلیمتر،  تربت‌جام ۴۷ میلیمتر،  فریمان ۴۰ میلیمتر و طرقبه و شاندیز ۴۴ میلیمتر بارش داشته ایم.

او با بیان اینکه هشدار ها در رابطه با سیلاب در قالب اطلاعیه انجام شده گفت: پیش بینی های در رابطه با ایجاد بارش انجام و بر این اساس اطلاعیه های صادر شد بدین ترتیب لایروبی و بازگشایی مسیل ها و رودخانه های پرخطر پیش از بارندگی صورت گرفت و همچنین خودروهایی در نقاط مورد پیش بینی مستقر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی اضافه کرد: خوشبختانه شدت بارندگی‌ها مناسب بوده و خسارت اندکی داشته است.

او در رابطه با میزان خسارت وارده بیان کرد:  شب گذشته راه باخرز به تایباد بسته شد که امروز با فروکش کردن آب، این راه مجدداً باز شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان  رضوی خوشبختانه بارش و سیلاب صورت گرفت خسارت جانی و جراحاتی در پی نداشته است.

شایانفر اضافه کرد : در حال حاضر حدود ۶۹ نفر حادثه دیده در ۱۱ روستای و دو منطقه شهری مورد رسیدگی قرار گرفته اند و کلیه نیروهای عملیاتی اعم از اورژانس، ‌هلال احمر،  پلیس،  شهرداری‌ها و سایر نیروهای ذیربط در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان با بیان اینکه آماده باش ادامه دارد گفت: در شهر مشهد حدود ۳۵۰۰ نفر نیروی خدمات شهری در سه شیفت فعالیت می کنند و ۲۵۰ تانکر پمپ سیار آمادگی برای ارائه خدمات دارند.

او با اشاره به اینکه آبگرفتگی های در برخی نقاط شهری استان نیز وجود داشته است اظهار کرد: بارش های شب گذشته به برخی شهرها و تأسیسات شهری نیز خسارت وارد کرده اما ارزیابی این خسارت‌ها در بخش های شهری و بخش‌های کشاورزی در حال انجام است که تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی اضافه کرد: شهرهای مشهد، تایباد، باخرز و گناباد در زمره مناطقی بودند که خسارت تاسیساتی و زیرساخت به آنها وارد شده است اما در اکثر شهرها میزان بارش زیاد بود که انشاءالله پس از جمع بندی میزان خسارات وارده به آنها را اعلام خواهیم کرد اما نکته ای که مهم است این بوده که خسارت جانی وجود نداشته است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل سیل مشهد سیل خراسان مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان استان خراسان رضوی بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی