Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش قصه گویی «قصه‌های نوروزی باباها» جدیدترین اقدام فرهنگسرای سرو در روزهای تعطیل و خانه‌نشینی است و تلاش دارد تا اوقات فراغت مردم را پر کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، ویروس کرونا مهمان ناخوانده نوروز امسال ایرانیان شد و همین مسأله موجب شده تا از مردم درخواست شود برای قطع زنجیره انتقال انسانی در خانه‌های خود بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانه‌نشینی علیرغم تلخی‌هایی که به همراه دارد، فرصت‌های جدیدی را در اختیار والدین گذاشته است که از آن جمله می‌توان به ارتباط بیشتر پدر و فرزندان اشاره کرد.

فرهنگسرای سرو پویش جدیدی را به منظور پر کردن اوقات فراغت در روزهای تعطیل راه‌اندازی کرده است. در این پویش که نام آن «قصه‌های نوروزی باباها» است، از پدران دعوت شده است تا خاطره‌های شیرین قصه‌گویی برای فرزندان خود را به اشتراک بگذارند. 

پدران از ۳ طریق می‌توانند در این پویش اقدام کنند:

۱ـ عکسی از کتاب قصه مورد نظر تهیه و از طریق نرم‌افزار واتساپ به شماره ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ ارسال کنند.

۲ـ از خوانش یک تا دو سطر کتاب مورد نظر خود فایل صوتی تهیه و از طریق نرم‌افزار واتساپ به شماره ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ ارسال کنند. 

۳ـ عکسی از خود و کودک در حین خوانش کتاب گرفته و به شماره مذکور ارسال کنند. 

پویش قصه‌گویی «قصه‌های نوروزی باباها» با شعار کرونا را شکست می‌دهیم تا پایان روزهایی کرونایی ادامه دارد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوقات فراغت فرهنگ نوروز فرهنگسرای سرو کرونا قصه های نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها «گسترش زبان دیداری در عصر اینترنت» ترجمه دکتر «مریم تفرجی‌یگانه»، به همت انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.
نشانه شناسی شکلک‌ها نوشته «مرکل دنسی» است که با ترجمه خانم مریم تفرجی یگانه عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام ترجمه شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: نوشتن به معنای اشتراک گذاری بخشی از وضعیت بشری در خصوص خواستن و به اشتراک‌گذاری چیز‌ها است.
 فرهنگ لغت پائولو (۱۹۴۷) سال آکسفورد تنها رویداد سال ۲۰۱۵ میلادی نبود که اهمیت اجتماعی و ارتباطی رو به رشد شکلک‌ها را استخراج کرد.
موسیقی دانان، هنرمندان، سیاستمداران و تبلیغ کنندگان در میان بسیاری دیگر در توئیت‌ها در وب سایت‌ها و در سایت حوزه‌های دیجیتال شروع به استفاده از آن‌ها کردند. حتی هنرمندان مشهور حوزه موسیقی مانند: «سرپاول مک کارتنی از بیت لس» با استفاده از اسکایپ برای ایجاد ۱۰ شکلک شاد و سرزنده با نام شکلک‌های عاشقانه در برنامه جدیدش استفاده کرد.
اسکایپ قبلاً به معرفی شکلک‌های زنده سفارشی پرداخته بود که به داخل هر چیزی از تصاویر استودیو‌های بزرگ سینمایی تا آن پادشاهی‌های سمبلیک با سنت‌های ایتالیایی ضربه بزنید این کار برای اسکایپ غیر معمولی و عجیب نیست. برای جامعه مدرن، نوعی ضرورت به نظر می‌رسد که قادر باشد شکلک‌ها را به گونه‌ای با هم ادغام کند که بتواند یک سبک تازه و نوین از نوشتار و برقراری ارتباط را ایجاد کند و این ضرورت محدود به افراد شاخص در جهان دیجیتال نیست؛ بلکه می‌تواند به هر کسی از پاول مک کارتنی تا هیلاری کلینتون ارتباط پیدا کند. شکلک‌های سیاستمداران آمریکایی برای کاربران گوشی‌های آیفون و اندروید ساخته شد و موسوم به هیل موجی بودند.

اشاعه و گسترش شکلک‌ها چندین سؤال اساسی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط و به ویژه دلایل برقراری ارتباط را به شیوه کمدی مطرح می‌کند.
 قبل از هر گونه تلاش برای بررسی این پرسش لازم است به عقب برگردیم و نگاهی به نوع و نقش سیستم‌های نگارشی و نوشتاری و چگونگی تکامل آن‌ها در زندگی بشر بیندازیم.
 این مباحث تاریخی که به من اجازه ایجاد چهارچوبی نظری می‌دهد که لازمه بحث در مورد پدیده شکلک‌ها از نظر نشانه شناسی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • خبر خوب برای سپاهان پیش از بازی با پرسپولیس
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • رامین پس از گلزنی صورتش را پنهان کرد!
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است