Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-09@08:00:37 GMT

ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان مؤثر است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۴۸۲۵

ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان مؤثر است

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: استفاده از مکمل ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی افراد دارای کمبود ویتامین D مؤثر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، جلال الدین میرزای رزاز در ارتباط با نقش ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان اظهار کرد: افرادی که به هر دلیل با نور خورشید مواجهه کافی ندارند، ممکن است دچار کمبود ویتامین D شوند که این موضوع یکی از دلایل ضعف سیستم ایمنی بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت تنفسی و دیدگاه‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارد، گفت: نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت تنفسی مورد سؤال و مناقشه است، هر چند آخرین گزارش چاپ شده در مجله معتبر BMJ، اثربخشی آن را گزارش کرده است، به خصوص در افرادی که کمبود ویتامین دارند. نکته مهم آن است که کمبود ویتامین D انسان را مستعد ابتلا به عفونت‌های تنفسی می‌کند و دریافت بالای آن نیز کارایی ندارد.
 
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در خصوص دوز مورد نیاز افراد به ویتامین D، خاطرنشان کرد: به نظر می‌‌رسد استفاده از دوزهای کوچک روزانه یا هفتگی بهتر از دوزهای بزرگ باشد و با توجه به گزارشات متعدد از کمبود ویتامین D در مردم ایران، پیشنهاد می‌شود که براساس دستور العمل تجویز مکمل، افراد بالای 2 سال، روزانه 800 واحد بین المللی و یا مصرف سه قرص 2 هزار واحدی در هفته و افراد زیر 2 سال 400 واحد روزانه مصرف کنند.
 
میرزای رزاز تصریح کرد: ویتامین D به دو صورت وارد بدن انسان می‌شود، یا توسط نور خورشید از پیش ساز آن در پوست دهیدروکلسترول-7 سنتز می‌شود و یا از رژیم غذایی دریافت می‌شود. نقش دقیق ویتامین D در سیستم ایمنی کاملاً شناخته شده نیست، چرا که پاسخ ایمنی یک فرآیند ایستا نیست و بستگی به سطح آلودگی و عفونت دارد. 
 
انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: ویتامین D سیستم ایمنی بدن کمبود ویتامین D ویتامین D سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم ترمز خودکار پیشرفته در آمریکا اجباری می‌شود

ایتنا - اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها تخمین می‌زند که این قوانین جدید از بیش از 360 مرگ و میر جاده‌ای در سال جلوگیری می‌کند و می‌تواند از شدت بیش از 24000 مجروحیت بکاهد. همچنین انتظار می‌رود که هزینه‌های خسارت مالی رانندگان نیز کاهش چشمگیری پیدا کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) به تازگی استانداردهای ایمنی فدرال جدیدی را برای خودروها اعلام کرده است. این استانداردها شامل دستوری برای سیستم‌های ترمز خودکار پیشرفته برای همه خودروهای جدید است که سازندگان باید تا سال 2029 از آن پیروی کنند، یعنی تنها تا پنج سال است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این قانون برای تمام خودروهای سواری و کامیون‌های سبک زیر 10000 پوند (4500 کیلوگرم) خواهد بود. سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار باید بتوانند خودرویی را که تا سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند به طور کامل متوقف کنند و در عین حال از تصادف جلوگیری کنند. این سیستم‌ها همچنین باید برای عابران پیاده روبرو با سرعت 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) در هر دو شرایط روز و شب حساب کنند.
 
ترمزهای اضطراری خودکار از مجموعه‌ای از سنسورها، لیزرها و دوربین‌ها برای تشخیص برخوردها استفاده می‌کنند. هنگامی که تصادف قریب‌الوقوع باشد، سیستم به‌خودی خود ترمز می‌کند یا کمک ترمز را اعمال می‌کند تا به راننده کمک کند سریع و ایمن توقف کند.
 
شایان ذکر است که طبق گزارش نیویورک تایمز، خودروسازان در حال حاضر این سیستم‌ها را در 90 درصد خودروهای جدید قرار می‌دهند، اما بسیاری از این ابزارها با آستانه سرعتی که در بالا ذکر شد مطابقت ندارند. NHTSA می‌گوید که بیشتر تولیدکنندگان قاعدتاٌ می‌توانند این الزامات را با به روزرسانی نرم‌افزار برآورده کنند.
 
این آژانس فدرال تخمین می‌زند که این قوانین جدید از بیش از 360 مرگ و میر جاده‌ای در سال جلوگیری می‌کند و می‌تواند از شدت بیش از 24000 مجروحیت بکاهد. همچنین انتظار می‌رود که هزینه‌های خسارت مالی رانندگان نیز کاهش چشمگیری پیدا کند. کتی چیس، رئیس حامیان ایمنی بزرگراه و خودرو، به واشنگتن‌پست گفت که قوانین جدید یک «پیروزی بزرگ برای همه مصرف‌کنندگان و امنیت عمومی» است. تنها در سال 2023 بیش از 41000 مرگ و میر ناشی از خودرو در ایالات‌متحده رخ داد.

دیگر خبرها

  • سیستم ترمز خودکار پیشرفته در آمریکا اجباری می‌شود
  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • پوکی استخوان و ضعف ایمنی بدن به‌دلیل کمبود این ویتامین
  • ویتامین‌هایی که کمبود آن‌ها سبب سر درد می‌شود
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • (اینفوگرافیک) راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی انسان!
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی