Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، شاهد ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز جمعه و تداوم فعالیت آن تا اواسط روز دوشنبه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بر اثر فعالیت این سامانه به تناوب آسمان استان ابری همراه با رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای (بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه بارشی از عصر شنبه و طی روز یکشنبه تقویت شده و بارش‌ها طی این مقدار و شدت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: با فعالیت این سامانه شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای (بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) و بارش تگرگ در مناطق مستعد، وقوع صاعقه خواهیم بود.

شکوهی‌پور افزود: روز جمعه بارش پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید روی دریا و برخی سواحل استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روز شنبه رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ در برخی نقاط و وزش باد شدید روی خلیج فارس و سواحل و غالب نقاط استان را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روز یکشنبه نیز شاهد تقویت و تشدید بارندگی، رگبار و رعد و برق (گاهی شدید)، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد و گاهی تندبادهای لحظه‌ای روی خلیج فارس، سواحل و غالب نقاط استان هستیم.

شکوهی‌پور تصریح کرد: در روز دوشنبه با کاهش بارندگی، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق در مناطق شرقی و مرکزی و جنوبی استان روبرو می‌شویم.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها و بارش تگرگ طی فعالیت این سامانه، آب‌گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بویژه طی روزهای شنبه و یکشنبه و ایجاد خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به سبب وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج دریا تا بیش از ۲.۵ متر بویژه در روزهای شنبه و یکشنبه را شاهد خواهیم بود.

وی خواستار فاصله گرفتن از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی طی روزهای یادشده شد.

شکوهی‌پور افزود: همچنین باید از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری طی روزهای جمعه تا اوایل روز دوشنبه اجتناب شود.

کد خبر 4885248

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سامانه بارشی خلیج فارس ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی ضدعفونی نوروز شهرکرد حوادث چهارشنبه سوری بارش باران قزوین شیراز رگبار و رعد و برق بارش تگرگ وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی

در حالی که شب گذشته بسیاری از زائران به حرم نبوی در مدینه مشرف شده بودند بارش شدید باران آن‌ها را پراکنده و به سمت فضای مسقف مسجدالنبی یا محل اسکان‌شان هدایت کرد.

دریافت 794 KB

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • پیش بینی بارش رگبار باران در استان یزد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • لرستان بارانی می‌شود
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان