Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یکسال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

سامانه بومی پدافند باور ۳۷۳ رونمایی شد+ مشخصات، فیلم و تصاویر

سامانه باور ۳۷۳، یک سلاح پدافند هوایی زمین‌پایه است که در کلاس برد و ارتفاع بلند جای می‌گیرد و طراحی آن با نگاه به سامانه‌های روز دنیا و با تکیه بر دانش و تجربیات متخصصان ایرانی و با بهره‌گیری از فن‌آوری‌سامانه‌های بومی صیاد ۲ و ۳ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(بیشتر بخوانید)

صنعت دفاعی کشور نماد خودباوری و تکیه بر ظرفیت داخلی است

ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت ۳۱ مردادماه، روز صنعت دفاعی بیانیه‌ای صادر کرد.(بیشتر بخوانید)

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل + تصاویر و فیلم

در نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ بود که پروژه‌ای تحت عنوان عاشورا کلید خورد. پروژه‌ای که حاصل آن پرنده عظیم الجثه موسوم به سجیل بود که سایه آن بر سرزمین‌های بیگانه سایه انداخته است. این پرنده عظیم الجثه که اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و مدل پیشرفته‌تر موشک «شهاب ۳» بود در حدود ۲ هزار کیلومتر برد داشته و تاکنون ۲ نمونه از آن به نام سجیل ۱ و ۲ رونمایی شده است.(بیشتر بخوانید)

یا مهدی (عج)، رمز ظفر و تارومار شدن دشمنان + فیلم و تصاویر

این قایق یک شناور بدون سرنشین پرسرعت، مجهز به حسگر‌های مختلف و دارای سه مقر پرتاب راکت است. این شناور با بدنه کامپوزیتی دارای سطح مقطع راداری پایین بوده و می‌تواند به صورت کنترل از راه دور هدایت شود. طرح قایق «یامهدی عج» در واقع الهام گرفته از قایق های سرنشین دار دونفره گشتی طراحی شده است که در اصطلاح از آن با عنوان کاتاماران نام برده می شوند که قایق های این رده توان حرکت سریع در دریاهای مواج را دارد.(بیشتر بخوانید)

پیشرفت های دفاعی نتیجه اعتماد به جوانان است

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه نهمین جشنواره مالک اشتر فرماندهی کل سپاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به نمایندگی از کارکنان و پاسداران نیروی هوا فضای سپاه که به عنوان نیروی برتر سپاه معرفی شد در این مراسم حضور داشتم. این موفقیت های که در مجموعه هوافضا به دست آمده و ملت ایران شاهد آن هستند به دلیل اعتماد به جوانان به دست آمده است. بیش از ۷۰ درصد مدیران و فرماندهان در هوا فضای سپاه سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند که ما به آنها اعتماد کردیم و امروز نتیجه آن را مشاهده می کنیم، اگر از این الگو در دیگر بخش های کشور استفاده شود این جهشی که در سپاه و هوافضا سپاه امروز شاهد هستیم را در دیگر بخش ها نیز خواهیم داشت.(بیشتر بخوانید)

امن‌ترین آسمان منطقه متعلق به کدام کشور است؟

پدافند عامل در اصل همان پدافند هوایی کشور و به کارگیری تجهیزات نظامی برای جلوگیری از ورود هواپیما‌های متخاصم به آسمان و خاک کشور و شامل تمامی طرح‌­ریزی­‌ها و اقدامات پدافندی است که مستلزم به­ کارگیری سلاح و تجهیزات جنگی می‌باشد. براساس قانون، این اقدام وظیفه ذاتی نیرو‌های مسلح است. در ماه‌های اخیر، هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا در آسمان جمهوری اسلامی، معادلات نظامی و دیپلماتیک را در منطقه تغییر داد، به طوری که دستاورد بزرگ پدافند هوایی ایران، موجب تحسین و شگفتی کارشناسان و دولت‌های منطقه گردیده است.(بیشتر بخوانید)

رعد و ارس ایرانی حافظ جان سربازان و محافظ مرز‌های وطن + فیلم و تصاویر

خودروی ضد مین و ضد کمین رعد دستاورد دیگری بود که امروز با حضور وزیر دفاع در اصفهان رونمایی شد. چنین خودرو‌هایی که اصطلاحا امرپ نامیده می‌شوند، خودرو‌هایی با شاسی بلند ۴*۴ و یا ۶*۶ هستند و توان حمل نفرات، برجک مسلح، تجهیزات مخابراتی و انواع اخلالگر‌های ضد بمب را دارند. این خودرو‌ها از بدنه‌ای با قابلیت مقاوم در برابر بمب‌های کنار جاده‌ای مین‌های ضد خودرو و ضد تانک و همچنین انواع گلوله‌ها برخوردارند که می‌تواند از جان نفرات داخل خودرو در برابر حملات تروریستی و کمین‌ها دفاع کند.(بیشتر بخوانید)

«قایق سراج» چَشم بینای نیرو‌های مسلح ایران در خلیج فارس + فیلم و تصاویر

سراج یک قایق تندرو تهاجمی راکت انداز، رادار گریز و یا طراحی متناسب با مناطق آب و هوایی گرمسیری است که روز اول شهریورماه سال ۸۹ توسط سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. این شناور توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع کشورمان و از جنس فایبرگلاس ساخته شده که مجهز به امکانات پیشرفته بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی است.(بیشتر بخوانید)

«نفربر طوفان»، طوفان ایرانی در برابر چشمان دشمنان + فیلم و تصاویر

طوفان آخرین دستاورد کشورمان در حوزه خودرو‌های زرهی است که ۲۹ آبان ماه سال ۹۷ با حضور امیر سرتیپ حاتمیوزیر دفاع رونمایی شد. این خودرو از انواع خودروهای زرهی است که در دنیا به MRAP به معنای مقاوم و محافظت شده در برابر مین و کمین معروف است.(بیشتر بخوانید)

رادار «فلق» رونمایی شد/ قابلیت شناسایی انواع موشک‌ها و پرنده‌ها

سامانه راداری «فلق» صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد. این سامانه که پیش از این، «گاما» نامیده می‌شد، پس از بازآماد و به‌روزسازی با عنوان فلق آماده تحویل به یگان‌های پدافند هوایی شد.(بیشتر بخوانید)

«نفربر براق»، اسب تیزپای نیروهای نظامی ایران+ تصاویر

نفربر بُراق یکی از نفربر‌های ساخت صنایع دفاعی کشور و از انواع نفربرهای دوزیست است که نسبت به سایر نفربر‌های هم‌رده خود از سطح حفاظت بیشتری برخوردار است. البته این مدل الهام گرفته‌شده از نفربرهای BMP-1 روسی است.(بیشتر بخوانید)

«نفربر هویزه» خودروی تاکتیکی همه‌کاره برای نیروهای مسلح +فیلم و تصاویر

نفربر زرهی شنی‌دار فوق سبک «هویزه» روز سوم مهر سال ۹۱، همزمان با نفربر طلائیه و با حضور سردار وحیدی وزیر وقت دفاع رونمایی شد. این نفربر، با وزن کم، نگهداری ساده، امکان نصب سلاح و تجهیزات مختلف بر آن، قابلیت بکارگیری سریع و آسان، سرعت مناسب، استتار موثر و اختفای آسان، امکان حمل‌ونقل آسان و امکان حمل هوایی از طریق هواپیما و بالگرد، قابل بهره‌برداری در ماموریت‌های مختلف نیرو‌های مسلح است.(بیشتر بخوانید)

سایه بمب‌های ایرانی بر سر پایگاه‌های آمریکایی در منطقه + تصاویر

آخرین دستاورد‌های این حوزه در قالب سه بمب هواپایه هوشمند، صبح امروز توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی شد و بمب‌های «یاسین»، «بالابان» و نسل جدید و پیشرفته‌تر بمب‌های اپتیکی «قائم» رسما وارد چرخه عملیاتی نیرو‌های مسلح شد.(بیشتر بخوانید)

همیشه پای آمریکا در میان است/ اسم عملیات: براندازی؛ رمز عملیات: ترور، جاسوسی و تحریم

چندی پیش بود که مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) در داخل کشور خبر داد، موضوعی که البته چندان هم بی سابقه نبوده و هر از چندگاهی که درهای نفوذ بر روی طرف غربی بسته می‌شود عوامل خود را از پنجره راهی کشورمان می‌کند.(بیشتر بخوانید)

«نفربرِ رخش» اسب پرتوان نیرو‌های مسلح در میدان نبرد + فیلم و تصاویر

نفربر رخش در صنایع شهید کلاهدوز که یکی از شرکت های زیر مجموعه صنایع دفاع است، طراحی و در حوالی سال ۸۵ رونمایی شد. این نفربر چرخدار به منظور سرعت بالا در جاده‌ها طراحی شده که از تحرک خوبی در جاده‌های ناهموار هم برخوردار است و قابلیت حمل ۱۰ نفر را دارد.(بیشتر بخوانید)

رسیدن به ظفر در میدان‌های نبردِ زمینی با کامیون «ظفر» + فیلم و تصاویر

کامیون ظفر یکی از خودروهای تاکتیکی ساخت صنایع دفاع کشورمان است که توسط سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شده است. این خودروی تاکتیکی سنگین از پیشرانه های مشابه با «کامیون ذوالجناح» بهره می برد و به نظر می رسد تنها تفاوت آن با این خودرو عدم بهره گیری از یک محور کمتر نسبت به کامیون ذوالجناح برخوردار است.(بیشتر بخوانید)

«کامیون ذوالجناح» اسب قدرتمند نیروهای مسلح در میدان نبرد + فیلم و تصاویر

ذوالجناح یک کامیون فوق سنگین ساخت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که به منظور حمل سامانه های موشکی S-۳۰۰ و باور ۳۷۳ طراحی شده است. این خودروی نظامی وزنی در حدود ۲۱ تن دارد. البته باید توجه داشت که برای حمل‌و‌نقل سیستم‌های دفاع هوایی؛ چنین خودروی عظیم و بزرگی مورد نیاز نیست و باید کارکرد‌های دیگری را هم برای ذوالجناح در نظر گرفت.(بیشتر بخوانید)

از مرزهای داخلی تا عراق و سوریه زیر گام‌های «سفیر» ایرانی +تصاویر

«سفیر» خودروی نظامی تاکتیکی بومی کشورمان است که در صنایع خودرویی فتح ساخته شده و در سال ۸۷ از آن رونمایی شد. این خودرو از نظر ویژگی‌های فنی شباهت زیادی به خودرو‌های جیپ داشته و از نظر عملکردی همانند آن‌ها عمل می‌کند. این خودرو به در قالب خودرو‌های ۴x۴ طراحی و ساخته شده است. وزن این خودرو در حدود 1.5 تن برآورد شده است.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات نظامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشتر بخوانید فیلم و تصاویر نیرو های مسلح نیروهای مسلح پدافند هوایی رونمایی شد وزیر دفاع خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)

عصر ایران- یوان هانگ برند لوکس متعلق به گروه دایون است که فقط به تولید محصولات پرچمدار الکتریکی اختصاص دارد. جدیدترین محصول این برند یک سدان با نام وای7 است که خود را برای ورود به نمایشگاه بین المللی پکن آماده کرده است.

وای7 در تمامی قسمت های بدنه از زوایای تند و تیز دوری کرده و تلاش کرده تا با خطوط منحنی و شیب ملایم امتداد مسیرها، منظره ای چشم نواز، مد روز و آرامش بخش را پیش روی مخاطب قرار دهد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 5620 میلیمتر در طول، 2000 میلیمتر در عرض و 1490 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 3128 میلیمتر است. رینگ های استاندارد آلومینیومی با توجه به تریم در اندازه های 20 و 21 اینچی ارائه می شوند.

نسخه مفهومی یوان هانگ وای7 در زمان معرفی درب های قیچی وار داشت که در تریم پایه این خودرو نسخه تولید اقتصادی حذف شده اما دایون حذف آن در تریم پرچمدار را منتفی اعلام نکرده است.

این کوپه الکتریکی چینی در فضای کابین یک محیط مینیمال را ارائه می دهد که از فناورانه های آن باید به نمایشگر بزرگ 17.38 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی در مرکز کنسول، نمایشگر هداپ 70 اینچی، 2 نمایشگر برای ردیف عقب، سیستم صوتی با 19 امپلی فایر، سیستم تشخیص چهره راننده و... اشاره کنیم.

یوان هانگ وای7 براساس معماری 800 ولت الکتریکی توسعه یافته است که برند بوش سهم مهمی در آن دارد. حضور این فناوری به مفهوم شارژ پرسرعت باتری خودرو است. درباره ظرفیت باتری اطلاع رسانی نشده اما برد حرکتی خودرو 800 و 1000 کیلومتر با توجه به تریم مورد اشاره قرار گرفته است.

یوان هانگ وای7 مجهز به دو موتور الکتریکی 335 اسب بخاری که هر کدام 400 نیوتن متر گشتاور دارند، خواهد بود.

یوان هانگ وای7 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دایون یوان هانگ Y6 ؛ سدان گران قیمت چینی وارد میدان می شود! (+عکس)

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • بی اعتمادی اسراییل به بی‌بی‌سی در لاپوشانی حمله ایران
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم