Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:01:01 GMT

راه‌اندازی مرکز تشخیص بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۰۵۹

راه‌اندازی مرکز تشخیص بیماری کرونا

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بر اساس ماموریتی که از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مقابله با ویروس کرونا به این پژوهشگاه محول شده، موظف گردید تا با ایجاد کارگروه‌های علمی از موازی کاری تحقیقات جلوگیری کند و در راستای تولید کیت و انجام آزمایش‌های تشخیصی در برابر کرونا اقداماتی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی مطلبی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در این خصوص گفت: با توجه به نقشی که وزارت علوم به پژوهشگاه محول کرده در حال حاضر ۳ اقدام را در پیش گرفته‌ایم.   او در خصوص اولین اقدام این پژوهشگاه گفت: اولین اقدام ما با توجه به نیازی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود راه‌اندازی مرکز تشخیص بیماری کرونا بود که موفق شدیم از ۲۸ اسفند آن را افتتاح کنیم.   مطلبی ادامه داد:  این مرکز تشخیص مولکولی بخش‌های مختلفی دارد که تجهیز شده و در حال بهره‌برداری است و پس از بازدید نماینده وزارت بهداشت، مجوز شروع به کار آن صادر شده است.   او افزود: این مرکز تشخیصی بر اساس استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی ایجاد شده و از استاندارد بالایی برخوردار است. این مرکز تشخیص کرونا، مشغول به کار است و نمونه‌ها را از مراکز درمانی وزارت بهداشت تحویل می‌گیرد و ظرف ۲۴ ساعت نتایج را اعلام می‌کند.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به ظرفیت این مرکز تشخیص کرونا گفت: ظرفیت تعداد آزمایش‌ها می‌تواند در صورت نیاز، حتی به هزار مورد افزایش یابد. تشکیل کارگروه‌های پژوهشی با همکاری محققان ایرانی در سراسر دنیا مطلبی با اشاره به دیگر اقدام پژوهشگاه تصریح کرد: توانستیم ۹ کارگروه علمی را در این پژوهشگاه تشکیل دهیم تا تحقیقات به صورت تخصصی و بدون موازی‌کاری در سراسر کشور انجام گیرد. همچنین کارگروه‌ها می‌توانند در تکمیل تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها کمک کنند.   او ادامه داد: این کارگروه‌ها در زمینه‌های تولید واکسن و دارو، تولید کیت تشخیصی کرونا، ردیابی ژنتیکی کووید ۱۹، فاکتور‌های مهارکننده ویروس کرونا و تقویت کننده سیستم ایمنی، سلول و ژن درمانی در جهت درمان کرونا، اپیدمولوژی کرونا، ارتباط درمان با پزشکی شخصی، تولید مواد ضد عفونی و راهکار‌های ضد عفونی نوین تشکیل شده است.   مطلبی ادامه داد: ۳ کارگروه دیگر در حال تشکیل است که تحقیقات در زمینه‌های مختلف با دانشگاه‌ها را به نتیجه برسانند.   رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری یادآوری کرد: در این کارگروه‌ها علاوه بر مسئول کارگروه، حداقل ۵ نفر و یا بیشتر از متخصصان زبده پژوهشگاه و دانشمندان ایرانی کشور و خارج از کشور فعالیت می‌کنند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران ویروس کرونا پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری مرکز تشخیص کارگروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای