Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، حکومت نظامی ناشی از شیوع کرونا از روز شنبه در امان پایتخت اردن آغاز شده و با وجود حضور گسترده خودروهای زرهی و نیروهای نظامی در خیابان‌ها و گذرگاه‌ها، در همین سه روز ابتدایی قرنطینه دست‌کم ۸۰۰ نفر به دلیل قانون‌شکنی و بیرون رفتن از خانه بازداشت شده‌اند.

برخلاف بسیاری از شهرها و کشورها، در دوران قرنطینه در اردن تمام فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها و نانوایی‌ها تعطیل هستند و کسی به بهانه ورزش کردن و قدم زدن هم نمی‌تواند از محل زندگی خود بیرون برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا ۹ روز پیش فقط یک مورد بیمار کرونامثبت در امان شتاسایی و البته درمان شده بود. با این حال، بیشتر شدن تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ مقام‌های دولتی را ناچار کرد تن به اعمال قرنطینه و حکومت نظامی بدهند.

در شرایط قرنطینه و تعطیلی تمام واحدهای صنفی و خدماتی، قرار است نیروهای دولتی نان، آب، دارو، مواد غذایی و دیگر نیازهای ابتدایی را به ۱۰ میلیون شهروند اردنی برسانند. ممکن است این شرایط چند هفته ادامه یابد و از این رو، اردنی‌ها باید برای سختی کشیدن بیشتر آماده باشند. مقام‌های رسمی به شهروندان هشدار داده‌اند در دوران قرنطینه از نیازهای غیر ضروری چشم بپوشند و به یک زندگی ساده‌تر عادت کنند.

با توجه به بسته بودن فرودگاه‌ها و جلوگیری از ورود به پایتخت، مسئولان شهری اردن و مدیران دولتی نگرانند نتوانند نیازهای مردم را در دوران قرنطینه تامین کنند. حتی بیماران هم نباید از خانه بیرون بروند و نیروهای پزشکی و امدادی برای مراقبت از فرد بیمار به در خانه‌ها می‌روند.

کد خبر 495103 برچسب‌ها اردن كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اردن كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت