Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: اقلیتی از مردم با بیرون آمدن از خانه و مسافرت رفتن موجب بازگشت به نقطه صفر بیماری کرونا می‌شوند، پیشنهادی برای جریمه این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی مردم در ستاد کرونا آمده که امروز در مورد آن تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا جمشیدی امروز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد،گفت: کار غربالگری بیش از 41 میلیون نفر در کشور انجام شده است و 1200 مرکز سرپایی هستند که به کمک بیمارستان ها آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: در حال حاضر کم و کسری نداریم هرچند که ضعف هایی داریم جمع زیادی ماسک و تجهیزات رسید و بین دانشگاه ها توزیع شد.   جمشیدی اضافه کرد:حضور 80 هزار داوطلب و بسیجی به کار گرفته شده اند و امروز نیز در ستاد ملی کرونا تصمیمات خوبی گرفته شد که رییس جمهور اعلام کرد و امروز و فردا در بحث فاصله گذاری اجتماعی تصمیماتی گرفته خواهد شد و اعلام می شود.   وی در پاسخ درباره جریمه افراد متخلف در بحران کرونا گفت: اکثریت مردم با برنامه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی همکاری کردند، اما اقلیتی هم هستند که اگر از آن‌ها غفلت کنیم تمام اقدامات بی اثر می‌شود و به نقطه صفر بر می‌گردیم بنابراین یک بسته پیشنهادی برای برخورد با این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی به ستاد ملی کرونا آمده که امروز نهایی و درباره آن تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: این پیشنهادی است که از طرف کارشناسان وزارت بهداشت به کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا آمده است. در این کمیته کارشناسانی از وزارت بهداشت، وزارت کشور و بخش امینتی کشور حضور دارند و امیدواریم این پیشنهاد ظرف امروز ودر ستاد ملی تصویب شود و آن را ابلاغ کنیم. اجازه بدهیم قبل از نهایی شدن جزئیات آن را اعلام نکنم اگر تا امشب این پیشنهاد نهایی شد جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

جمشیدی افزود: بحث فاصله گذاری اجتماعی یا بهتر بگوییم فاصله گذاری جغرافیایی امروز در ستاد ملی کرونا بررسی می‌شود، چون با توجه به شبکه‌های اجتماعی دیگر فاصله گذاری اجتماعی معنا ندارد. هر برنامه‌ای که بتواند از تجمعات جلوگیری کند در این برنامه می‌گنجد از کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها تا مدیریت محل‌های خرید و فروش و تجمعات در این برنامه می‌گنجد.

وی گفت: پیشنهادی مطرح شده که کشور را در چهار سطح کنترل کند. این چهار سطح از جا‌هایی که آلودگی ندارد تا جا‌هایی که آلودگی شدید دارد را در بر می‌گیرد. برای هر سطح بسته خاصی پیشنهاد شده است امروز اگر این بسته نهایی شد ابلاغ می‌شود.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: درباره اینکه در چه زمانی می‌توانیم از بحران کرونا خلاص شویم و خیالمان راحت شود. گذشته از مسائل اکولوژی و گرم شدن دمای هوا، سه استراتژی را می‌توانیم اتخاد کنیم، مداخلات حداقلی، مداخلات متوسط و مداخلات حداکثری هر چه به طرف مداخلات حداکثری برویم دوره درگیری با ویروس کمتر می‌شود و آسیب‌ها کمتر است البته فشار بیشتری به مردم و دستگاه‌ها وارد می‌کند.

وی گفت: برآورد متخصصان ما این است که اکنون مداخلات بالاتر از حد متوسط است، اما هنوز به مداخلات حداکثری وارد نشده ایم و امیدواریم بتوانیم اقدامات بیشتری انجام دهیم. زمانی می‌توانیم از شر ویروس خلاص شویم که همه دستگاه‌ها و مردم دستورالعمل‌ها را اجرا کنیم.

جمشیدی افزود: ما با یک ویروس ناشناخته و هوشمند و یک موجود زنده پیچیده رو به رو هستیم و باید با اقدامات لازم زمان درگیری را کم کنیم.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مهمترین اقدامی که تاکنون برای مدیریت کرونا انجام شد، غربالگری افراد مشکوک بود که تاکنون برای ۴۱ میلیون نفر انجام شده و در عین حال تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها اثرات مثبتی داشته است. آثار این اقدامات را هم می‌ببنیم، اما روی این آثار مانور نمی‌دهیم برای اینکه بتوانیم خبر‌های بهتری به مردم بدهیم، اما داستان ما داستان کشتی با ویروس کروناست و اگر در این مبارزه همه امتیازات را هم بگیریم اگر در لحظه آخر غفلت کنیم، می‌تواند ما را خاک کند.

وی گفت: اگر ۷۰ درصد راه را رفته باشیم این طور نیست که اگر غفلت کردیم دوباره می‌توانیم برگردیم و به ۸۰ درصد موفقیت برسیم اگر غفلت کنیم به نقطه صفر بر می‌گردیم. چرا که این بحران از یکی دو نفر و یک نقطه کشور شروع شد و بنابراین باید تا آخرین لحظه هوشمندانه کار را ادامه دهیم.

جمشیدی افزود: درباره کمک‌های پزشکان بدون مرز و کمک‌های بین المللی اول از همه قدردان این کمک‌ها هستیم، اما نکته این است که زیرساخت بهداشتی و درمانی قدرتمندی داریم. بیش از ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی و بیش از ۲۰ هزار بیمارستان سیار آماده داریم. اگر زمانی در آینده نیاز داشته باشیم از کمک‌های بین المللی استفاده می‌کنیم، اما اکنون در استان‌هایی که حجم بیماران بالاست تعداد تخت‌های بیمارستانی خالی زیادی داریم.

وی گفت: امروز نیازی به افزایش ظرفیت نداریم اگر ۱۰ روز یا ۲۰ روز آینده نیاز باشد از کمک‌های خارجی استفاده می‌کنیم. اکنون در سه استان بیمارستان سیار صحرایی مستقر کرده ایم و اکنون خالی هستند، چون بیمارستان‌های عادی هنوز ظرفیت خالی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیجی غربالگری داوطلب بسیجی طرح ملی کرونا ستاد ملی کرونا کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج

نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام معلم در بسیج امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074438 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج