Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: بیش از ۴۱ میلیون نفر که نیمی از جمعیت هدف ما هستند با طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا جمشیدی در نشست خبری که ظهر امروز به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: کار غربالگری کرونا در طرح بسیج ملی به خوبی پیش می‌رود و بیش از ۴۱ میلیون نفر که نیمی از جمعیت هدف ما هستند غربالگری شدند و بیش از یک هزار و 200 مرکز بهداشتی خدمات می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تا به امروز حجم زیادی ماسک و تجهیزات پزشکی و ماسک‌های پزشکی تأمین و توزیع شد. با حرکت جدید در جغرافیا و بهداشت محیط به کمک نیرو‌های بسیج اقدامات جدیدی صورت گرفته است.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در ارتباط با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی نیز عنوان کرد: مقرر شد درباره این موضوع در کمیسیون وزارت کشور تصمیم گیری شده و در صورت تصویب ابلاغ شود.

جمشیدی ادامه داد: کمیته‌های مختلف به ریاست وزرا تشکیل شده و خوشبختانه همه دستگاه‌ها عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند و همه پای کار هستند. حجم همکاری‌ها گسترده است اما این مشکل، کوچک نیست و هر چه تلاش کنیم باز هم جای کار وجود دارد.

وی افزود: هر برنامه‌ای که بتواند فاصله را کم کند می‌تواند مؤثر باشد. پیشنهادی طراحی شده تا کشور را در چهار سطح مختلف با حداقل آلودگی تا شدیدترین آلودگی اعمال محدودیت کنیم.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تصریح کرد: ما سه استراتژی مداخلات حداقلی، متوسط و حداکثری می‌توانیم انتخاب کنیم. مداخلات ما بیش از متوسط است و با مداخلات حداکثری می‌توانیم زودتر از شر ویروس خلاص شویم.

جمشیدی ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار نیرو در بسیج ملی مقابله با کرونا در گندزدایی، ضدعفونی و غربالگری فعالیت می‌کنند. امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر با این بسیج ملی بتوانیم زنجیره انتقال را قطع و ویروس را شکست دهیم.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بیان کرد: ما بیش از ۷۰ درصد کاهش سفر‌های بین استانی را داریم، اما باید صد در صدی آماده مقابله با کرونا باشیم و نباید شاهد تحرک باشیم.

جمشیدی در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا در مورد پیش‌بینی‌هایی که وزارت بهداشت در مورد موج جدید شیوع کرونا کرده است، گفت: نگران سیزده به‌در و خروج مردم از منزل هستیم و مردمی که در خانه ماندن را تحمل کردند نباید خدای نکرده از منزل بیرون بروند، چون ما در جنگ تمام عیار با ویروس هستیم و اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، ویروس به ما حمله‌ور خواهد شد و از کرونا ضربه خواهیم خورد. از مردم متشکر هستیم که همراهی کردند و بدون تهدید در خانه ماندند.

وی ادامه داد: اگر کسی برای سلامت مردم بی‌توجهی کند باید از ابزار‌های قهری و جریمه برای برخورد با او استفاده کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا جمشیدی قرنطینه بسیج ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان

محمد خانچی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه هلی خدمت رسان خبر داد و افزود: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمامی امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند.

خانچی عنوان کرد: امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه شده و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی در ادامه به برداشت گندم اشاره کردو افزود: خوشبختانه با هماهنگی که در حوزه مدیریت کاشت و برداشت گندم امسال انجام پذیرفته شاهد برداشت قابل توجهی گندم در سطح استان هستیم و بارش های پیش رو موجب نگرانی هایی در حوزه محصولات برداشت شده و در حال برداشت گندم شده که با تدابیر استاندار و تشکیل قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از بیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان و تشکل های مردمی حوزه کشاورزی بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه شاهد شتاب گیری برداشت و انتقال محصولات برداشت شده به اماکن پوشیده و امن هستیم و امیدواریم در بارش های اخیر شاهد کمترین خسارت به کشاورزان اخیر باشیم.

کد خبر 6093964

دیگر خبرها

  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید