Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:04:47 GMT

بارندگی شدید به راه‌های عشایری نهبندان خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۴۴۹

بارندگی شدید به راه‌های عشایری نهبندان خسارت وارد کرد

مجید بیکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال وقوع بارش‌های رگباری در شهرستان نهبندان و وقوع سیلاب تاکنون ۶ رشته قنات کشاورزی در روستاها تخریب شده است.

وی بیان کرد: همچنین چهار واحد مسکونی روستایی در شهرستان دچار آبگرفتگی شد که در ساعات اولیه با کمک نیروهای امدادی هلال احمر گل و لای ناشی از سیلاب در این منازل پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نهبندان با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان اظهار داشت: بخشی از اراضی زراعی دچار سیلاب و گل‌گرفتگی شد که میزان خسارت‌ها در روزهای آتی بررسی و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در برخی مناطق شهرستان شاهد بارش‌های رگباری و تگرگ ( به اندازه گردو) بودیم که خسارات زیادی به باغات کشاورزی و شکوفه‌های بهاری وارد کرد که میزان خسارت هنوز برآورد نشده است.

بیکی با اشاره به خسارات وارده به شبکه برق شهرستان عنوان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه هیچگونه قطعی برق در شهرستان نداشتیم.

وی بیشترین میزان بارندگی با ۳۹ میلی متر را مربوط به روستای میغان دانست و یادآور شد: شب گذشته در منطقه عربخانه شاهد ریزش برف و روستای بَرَک ریزش تگرگ شدید بودیم.

فرماندار نهبندان گفت: بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته سبب خسارت به برخی محورهای اصلی از جمله بیرجند - نهبندان، میغان - شاهکوه و شوسف - نهبندان شد.

وی افزود: در مجموع میانگین بارندگی شهرستان نهبندان در سال آبی جاری ۶۶ میلیمتر گزارش شده که در سال آبی گذشته ۵۹ میلی‌متر و در بلندمدت ۶۷ میلی متر بوده است.

بیکی با بیان اینکه سازه‌های آبخیزداری تاثیر بسزایی در مهار روان‌ آب‌ها و سیلاب‌ها داشته است تصریح کرد: بخش زیادی از این سازه‌ها و بندهای خاکی آبگیری شده است و در جلوگیری از سیلاب و خسارات ناشی از آن موثر بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی مسیرهای مواصلاتی روستایی و شهری شهرستان باز است و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است. 

سامانه بارشی که از روز شنبه دوم فروردین در خراسان جنوبی فعال شد روز گذشته (دوشنبه) در اغلب نقاط استان شدت گرفت و در برخی شهرستان‌ها موجب جاری شدن روان آب شد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌های پرحجم امروز (سه‌شنبه) و فردا در نوار شرقی از جمله خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شمال‌ شرق کشور فعال است.

بارندگی و سیلاب در خراسان جنوبی تاکنون تلفات جانی نداشته اما در برخی مناطق استان خسارات مالی برجا گذاشته است.

۹۳ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهارشنبه در استان آماده‌باش هستند.

برچسب‌ها بارندگی نهبندان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی نهبندان سیل بارندگی نهبندان سیل خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه