Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:05:47 GMT

خروج بیش از ۱۱۰۰ خودروی غیربومی از همدان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۶۹۷

ایسنا/همدان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: بیش از ۱۱۰۰ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی در روزهای اخیر به وسیله پلیس راهور استان خارج شده‌اند و ماموران ما این طرح را دائم تا زمان رفع بحران پیگیری ‌می‌کنند.

سرهنگ علی فکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماموران پلیس راهور استان چندین روز است به صورت جدی طرح خروج ماشین‌های غیربومی را از استان پیگیری می‌کنند همچنین این طرح قبل از شروع سال جدید به صورت نامحسوس کنترل و اجرا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خودروهای مسافری با پلاک غیربومی در برخی مبادی‌های ورودی همدان یعنی سه راه فرهنگیان، تقاطع بابک، میدان قائم(عج) و چهارراه پژوهش کنترل می‌شوند و با  مشخص شدن مشخصات و شماره تماس راننده پس از تطبیق هویت و تایید اطلاعات رانندگان به آنها فرصتی داده می‌شود تا هرچه سریع‌تر همدان را ترک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: رانندگان پس از تذکر اولی که از سوی ماموران پلیس راهور دریافت می‌کنند دائم کنترل و با آنها تماس گرفته می‌شود تا زمانی که در خروجی‌های شهر قرار بگیرند و این مسئله با توجه به مستندات موجود قابل پیگیری است.

فکری افزود: بیش از ۱۱۰۰ دستگاه خودرو با پلاک غیربومی از همدان در روزهای اخیر به وسیله پلیس راهور خارج شده‌اند همچنین ماموران ما این طرح را دائم تا زمان رفع بحران پیگیری ‌می‌کنند.

وی در واکنش‌ به توئیت وزیر ارتباطات بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش اعظمی از پلاک‌های غیربومی، در خود استان ساکن هستند و به چندین دسته تقسیم می‌شوند؛ بیشتر ماشین‌هایی که دارای پلاک استان تهران بودند برای کسب منزلت بالای اجتماعی یا به اصطلاح عامیانه با کلاس بودن اقدام به کسب چنین پلاک‌هایی از تهران به روش‌های مختلفی کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: بخش دیگری از ماشین‌ها را از سمت بیمارستان‌ها کنترل کردیم و پیگیری‌ها حاکی از این است که تعداد زیادی از این افراد برای مراجعه به پزشکان‌فوق تخصص یا جراحی از استان‌های همجوار وارد همدان شده‌اند.

فکری یادآورشد: برخی از این پلاک‌ها کسانی بودند که خودرو خود را به تازگی از استان به جز همدان خریداری کرده و هنوز موفق به تعویض پلاک خود نشده‌اند.

وی با اشاره به رصد پلاک استان قم یعنی پلاک ۱۶ در همدان خاطر نشان کرد: تعدادی خودرو پلاک ۱۶ در همدان رصد شد که از بررسی متوجه شدیم که این افراد در گذشته در قم طلبه بودند و چندین سال است در استان ساکن و مشغول به فعالیت هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راهور همچنان در ورودی‌های شهر در حال کنترل خودروها هستند و شاهد کاهش چشم‌گیر حجم  ورودی‌های استان هستیم و امیدواریم هرچه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد و با آرامش پذیرای مسافران در استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راهنمایی و رانندگی کروناویروس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامهریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: براین اساس طبق قانون، پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص اطلاع رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ‌هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی گفت: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را در جهت ترخیص آنها را به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی،کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و غیره ثبت شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • رفع خطر ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ آشکارسازی ۱۲۸۵ نقطه
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه