Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حسن پور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه جهادی تولید ماسک در جاده قزلحصار کرج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصناف همیشه در تمام بحران ها از سیل،‌ زلزله و کرونا همیار مردم بوده اند، افزود: یکی از مشکلات اصلی واحدهای صنفی موضوع سررسید وام ها و چک هایشان است که نیاز است تا بانک ها همراهی لازم را داشته و دولت استمهال لازم را به آن ها بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ما نمی توانیم تحمل کنیم که چک های واحدهای صنفی برگشت بخورد که پیشنهاد این استمهال را به معاون اول رییس جمهوری به عنوان فرمانده قرارگاه اقتصادی دولت را داده ایم.

حسن پور تاکید کرد که نباید سیستم بانکی کشور به واحدهای صنفی در این شرایط فشار بیاورند و امیدواریم در جشن شکست کرونا شاهد یک جشن واقعی باشیم.

وی گفت: همچنین لازم است تا به اقشار ضعیف و کارگران فعال در واحدهای صنفی باید تسهیلات ویژه ای به صورت بلاعوض پرداخت شود زیرا با تعطیلی واحدهای صنفی با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

حسن پور به برطرف شدن موانع تولید نیز اشاره کرد و افزود:‌ما حاضر هستیم برای شناسایی و معرفی واحدها و پالایش آمار با دولت همکاری لازم را داشته باشیم.

برگزاری جشنواره بهاره مجازی

رییس سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه به برگزاری جشنواره بهاره مجازی در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تعطیلی واحدهای صنفی و غیرممکن بودن خرید از این واحدها، پیشنهاد برگزاری این جشنواره را در شبکه های اینترنتی دادیم که اکنون  این جشنواره در حال برگزاری است.

وی گفت: در فضای مجازی برای هر مغازه داری یک غرفه ای ایجاد می شود تا مغازه دار اجناس خود را در آن عرضه کند و مردم بتوانند به صورت اینترنتی خرید داشته باشند.

حسن پور همچنین به راه اندازی صندوق های خیریه در اصناف کشور اشاره کرد و افزود:‌در سال گذشته حدود ۳۰ مرکز نیکوکاری در کشور ایجاد شد که اقدام به شناسایی کسبه مشکل دار کرده تا بتواند از طریق این صندوق ها تسهیلات و وام های بلاعوض به آن ها ارایه شود.

وی یادآور شد که بازار باید خود را جمع کند و به دولت تکیه نکند بلکه مردمی کار می کنیم و هم اکنون نیز در برخی از استان ها شاهد هستیم که بعضی از بزرگان بازار اقدام به تامین ارزاق کارگران کرده اند.

 آمار کل مبتلایان به بیماری کرونا دراستان البرز یک هزار و ۱۳۸ نفر است که از این  تعداد ۲۳۳ نفر جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصناف سازمان بسیج مستضعفان استان البرز پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصناف سازمان بسیج مستضعفان استان البرز ویروس کرونا اصناف سازمان بسیج مستضعفان استان البرز واحدهای صنفی حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت ساماندهی مسائل اقتصادی در برنامه‌های اساسی کشور، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مسئولیت و تکلیف بزرگی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود، گرچه حل برخی مسائل برای واحدهای تبدیل تولیدی تبدیل به رؤیا شده است.

صمد حسن‌زاده در صد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برگزار شد، افزود: اتاق ایران، یک بسته کارشناسی‌شده در زمینه رفع مسائل ارزی و پولی برای ارائه به دولت تدوین کرده که در آن، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به‌صورت مفصل اعلام شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر لزوم تأمین نقدینگی برای فعالیت واحدهای تولیدی، گفت: مدیران بانک‌ها دلیل کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را الزام دولت به اعطای وام‌های تکلیفی از جمله وام مسکن، ازدواج، فرزند آوری و... اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بهره‌های بانکی که به‌منظور کنترل نقدینگی انجام شده بود، گفت: با این نرخ هیچ‌گونه ظرفیت و امکانی برای توسعه وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است