Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک ایران گفت: درسال ۹۸ حدود ۵۴ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرکات کشور کشف و یا تعیین ارزش و رسیدگی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران، اظهار داشت: بیش از ۲۴ هزار و ۱۸۸ پرونده در خصوص قاچاق کالا در سال ۹۸ در گمرکات اجرایی کشور، تشکیل شده به ارزش ۵۳ هزار و ۹۳۸ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۲۲۸ ریال که از این میزان ۳۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۴۲۱ ریال کاشف گمرک بوده و در خصوص مابقی پرونده‌ها، سایر سازمان‌های کاشف بویژه نیروی انتظامی دخالت داشته اند و گمرک در راستای ماده ۴۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حسب دستور مراجع رسیدگی کننده، وظیفه تعیین ارزش و انطباق با اسناد مثبته گمرکی را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی بعمل آمده شاهد رشد ۲۷۶ درصدی میزان کشفیات گمرک نسبت به سال ۹۷ بودیم که علاوه بر هوشیاری پرسنل، تجهیز گمرکات به ایکس ری نیز سهم به سزایی در این میزان رشد کشفیات را ایفا می‌کند.

لطیفی در ادامه افزود: بیشتر کشفیات ورودی، موتورهای پیستونی، برنج، لوازم یدکی، میوه و.. بوده است و در کشفیات خروجی نیز عمدتاً فراورده‌های نفتی و سوخت را در بر می‌گیرد.


دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ درصد کل کشفیات کالای قاچاق در گمرکات توسط تیم‌های کنترلی گمرک صورت گرفته و مابقی با همکاری دستگاه‌های نظارتی دیگر و پرسنل گمرک کشف شده است.

وی در خصوص کشف قاچاق انسان در گمرک گفت: با دقت و کنترل دقیق محموله‌ها توسط ابزارهای در اختیار گمرک، از جمله ایکس ری، کنترل پلمب ها و تغییرات در کالا، ۹۹۲ نفر که قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشتند در سال گذشته شناسایی و در اختیار مقامات قضائی قرار گرفتند.

سخنگوی گمرک در پایان افزود: بیشترین اتباع کشف شده در قاچاق انسان در سال ۹۸ مربوط به اتباع افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه، جمهوری آذربایجان، مصر، عراق، بنگلادش، ازبکستان، تاجیکستان، گینه، سریلانکا، سودان، سومالی، هند و گرجستان هستند که از این میان اتباع افغان بیش از ۵۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده اند. در سال ۹۷ میزان کشفیات قاچاق انسان ۴۸۵ مورد بوده که با کشف ۹۹۲ مورد در سال ۹۸ شاهد رشد ۱۰۵ درصدی کشف قاچاق انسان توسط گمرک بوده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کالای قاچاق کشف قاچاق گمرک ایران قاچاق کالا قاچاق انسان سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان