Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کارگر، مدیرکل امورموزه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان طرح بازدید مجازی از موزه‌های استان تهران را به مثابه باز شدن پنجره‌ای به روی مردم دانست و گفت:تا جایی که اطلاع دارم معرفی آنلاین موزه‌ها به شکل فعلی فقط در ایران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح بازدید مجازی از موزه‌ها که از اول فروردین با همکاری وزارت ارتباطات وسایت آپارات اجرا شده است، مردم می‌توانند سؤالات خود را بپرسند و پاسخ آن‌ها را بگیرند.

او افزود:ما تا به امروز در قالب طرح بازدید مجازی از موزه‌های تهران از موزه ملی ایران، کاخ-موزه گلستان و موزه هنر‌های زیبای مجموعه سعدآباد بازدید کردیم. در اینجا باید گفت در روز‌های آغاز طرح ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از اجرای آن استقبال کردند، اما در روز سوم بیش از ۲ هزار نفر از موزه هنر‌های زیبای مجموعه تاریخی وفرهنگی سعدآباد بازدید مجازی کردند. این به معنای افزایش ۷ تا ۸ برابری افرادی است که از طرح بازدید مجازی و آنلاین موزه‌ها با هشتگ «موزه‌ها را در خانه ببینیم» استقبال می‌کنند.

مدیرکل امورموزه‌های کشور اجرای طرح بازدید مجازی وآنلاین از موزه‌های استان‌های دیگر کشور را مستلزم تأمین زیرساخت‌های لازم دانست و اظهار کرد:بازدید مجازی وآنلاین جاذبه‌های گردشگری می‌تواند در خصوص محوطه‌های تاریخی نیز اجرا شود، زیرا ما متوجه شدیم که استفاده از این تکنولوژی مسیری درست برای گذراندن شرایط فعلی حاکم بر کشور است البته پس از پایان تعطیلات باید طرح بازدید آنلاین و مجازی موزه‌ها را تحلیل جدی کرد.

گفتنی است علاقمندان در روز‌های باقیمانده تعطیلات نوروز می‌توانند در قالب طرح آنلاین ومجازی موزه‌ها از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، موزه ملی فرش ایران، موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران، موزه رضا عباسی، موزه ارتباطات و پست، موزه ملی قرآن کریم، موزه ملی ملک، موزه بانک ملی ایران، موزه انقلاب و دفاع مقدس و موزه علوم و فناوری ایران بازدید کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه بازدید مجازی طرح بازدید مجازی موزه ها موزه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد