Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:29:43 GMT

۱۲۵ واحد گردشگری متخلف کرونایی در مازندران پلمب شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۶۷۵۷

۱۲۵ واحد گردشگری متخلف کرونایی در مازندران پلمب شد

مهران حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اینکه بر اساس مصوبه قرارگاه زیستی استان مازندران به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پذیرش مسافر و ارائه خدمات در اماکن گردشگری ممنوع اعلام شد، اما برخی از واحدهای گردشگری مانند خانه های استجاری ، قلیان سراها و مجموعه های پذیرایی اقدام به فعالیت خلاف مقررات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : ازابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سه هزار و ۴۰۳ بازدید از مجموعه های گردشگری استان شامل ، مراکز تفریحی ، خانه های استیجاری ، سفره خانه های سنتی شده است که ۱۲۵ مورد تخلف مشاهده و تمامی آنها پلمب شدند. 

معاون گردشگری مازندارن همچنین به ۳۷ مورد شکایت از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ شکایات مردمی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت : هشت مورد شکایت از سوی سامانه اداره کل بازرسی و ۴۹ مورد شکایت مردمی از طریق تماس تلفنی ثبت شده است. 

حسنی با اشاره به اینکه رسیدگی به شکایات کرونایی مردم در سریع ترین زمان انجام می شود ، گفت: تمامی شکایات ارسال شده در کمتر از یک ساعت رسیدگی می شود. 

وی با بیان این که هیچگونه تذکری و مماشاتی برای واحدهای متخلف با توجه به حساسیت شرایط کنونی نمی توان قائل بود ، افزود : مشاهده هرگونه تخلف واحدهای گردشگری مساوی با پلمب و تعلیق پروانه بهره برداری خواهد بود.

معاون گردشگری مازندران بر استمرار گشت های محسوس و نامحسوس یگان های میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت : نظارت بر مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با ویروس کرونا به ایام تعطیلات یا مسافر پذیری محدود نخواهد شد و تا پایان عادی شدن شرایط تداوم خواهد داشت.

حسنی توضیح داد : مصوبات ستاد مقابله با کرونا در باره گردشگری تنها معطوف به اقامت مسافر نیست و هرگونه جابه جایی هم مسافرت محسوب می شود و این مسئله برای سلامت مسافران و مقصد سفر بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه  گردشگران و مسافران همواره برای مازندران بزرگترین و مهم ترین سرمایه بودند و هستند ، گفت : برای ما نیز سخت است که از بزرگ ترین سرمایه و دارایی خود صرفه نظر کنیم.

استان مازندران سالانه میزبان حدود  ۳۰ میلیون گردشگر است که تقریبا ۲۰ درصد آن در ایام نوروز به استان سفر می کنند که با ورود کرونا ویورس به استان صنعت گردشگری استان تحت الشعاع قرار گرفته است . 

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۱۹۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا دوشنبه پنجم فروردین به  ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به  یک هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است همچنین بیش از هشت هزار نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این ویورس در مازندران تاکنون یک هزار و ۸۰۰ نفر را مبتلا کرده و بنا بر آمارهای غیر رسمی جان حدود  ۸۰ نفر را گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران ویروس کرونا اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین