Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:25:41 GMT

حملات بی امان ائتلاف سعودی به یمن طی 24 ساعت اخیر

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۶۷۵۸

حملات بی امان ائتلاف سعودی به یمن طی 24 ساعت اخیر

ائتلاف سعودی در 24 ساعت اخیر بیش از 100 بار توافق سوئد را نقض کرد و ده‌ها حمله هوایی علیه مناطق مختلف یمن انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی امروز (سه شنبه) ۲۵ حمله هوایی به دو استان «مأرب» در مرکز و «الجوف» در شمال یمن داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» به نقل از مقامی امنیتی، جنگنده‌های ائتلاف ۲۰ حمله هوایی علیه شهرهای «صراوح و مجزر» در استان مأرب انجام دادند و علاوه بر آن شهرهای «خب والشعف» در استان الجوف را نیز با انجام پنج حمله هوایی هدف گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، طی بیست‌وچهار ساعت اخیر ۱۱۱ بار توافق استکهلم سوئد مبنی بر برقراری آتش‌بس در «الحدیده» در غرب یمن نقض شد و منطقه کیلومتر ۱۶ و «المنظر و الخامری» هدف گرفته شد.

همچنین دو پهپاد جاسوسی بر فراز منطقه کیلومتر ۱۶ و خیابان «الخمسین» به پرواز در آمدند و استحکامات هجومی در خیابان الخمسین ایجاد شد.

این نقض توافق الحدیده شامل ۳۴ بمباران توپخانه‌ای، شلیک ۱۸۳ خمپاره و راکت و ۶۱ بار شلیک با اسلحه بود.

در ادامه گزارش مذکور آمده، ائتلاف سعودی با هشت خمپاره شمال شرق و غرب «مثلث العدین» در شهر «حیس» و با بیش از ۱۴ خمپاره روستای «الشجن» در شهر محاصره شده الدریهمی را هدف گرفتند و به سمت مزارع و منازل نیز شلیک شد.

علاوه بر آن حملاتی هوایی نیز علیه صعده در شمال یمن و شهر «حرض» در استان «حجه» انجام شد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی حمله هوایی ائتلاف سعودی حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند