Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:14:21 GMT

یک سال حبس در اتنظار تهدیدکنندگان سلامت است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۷۲۸۶

یک سال حبس در اتنظار تهدیدکنندگان سلامت است

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی روز سه شنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: تهدید سلامت مردم جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت که طبق قانون تا یک سال زندان برای تهدیدکنندگان سلامت مردم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ۲ هزار تخت به منظور بستری افراد مشکوک به کرونا در استان کرمان در نظر گرفته شده و تاکنون ۱۸۷ تخت بستری اشغال شده است که ۳۶ مورد به طور قطعی مبتلا به ویروس کرونا و بقیه مشکوک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان به مصوبات امروز ستاد استانی و ملی مدیریت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: در این ستاد مقرر شد تعطیلی اصناف و پایانه های مسافربری تا ۱۵ اسفند ادامه داشته باشد و این مصوبه در این استان نیز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۰۷ کرمانی در طرح غربالگری کرونا شرکت کرده اند اظهار داشت: همچنین مراجعه سه هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته درمانی و ۹ هزار و ۵۹۱ مراجعه به پایگاه های غربالگری ارتش سبب کم شدن مراجعات به بیمارستان های استان کرمان شده است.

فدائی افزود: از ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار کارمند در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۵۰ درصد در محل کار خود حاضر نمی شوند ضمن اینکه حدود ۷۵۰ نفر به صورت اجباری باید در این ایام در محل کار حاضر باشند و مابقی کارمندان نیز مقرر شده تا پایان فروردین ماه با هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی تا دو سوم حجم کار کارمندان را کاهش دهند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای فراهم ساختن زیرساخت ها، پهنای باند و غیره در راستای فروش اینترنتی گفت: کارگروهی نیز برای تدوین دستورالعمل نحوه فروش تلفنی و اینترنتی در راستای حل مشکلات اصناف بخصوص شیرینی فروش ها تشکیل شده است.

فدایی تصریح کرد: شرایط استان کرمان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا تا حدودی خوب است البته باید این شرایط را با همکاری مردم و مسئولان ادامه دهیم.

استاندار کرمان با اعلام این خبر که دو ورودی دیگر به ورودی های این استان برای کنترل و غربالگری و مقابله با ویروس کرونا اضافه و یک مورد نیز حذف شده است گفت: شهرستان‌ها نیز می‌توانند کنترل ورودی‌های خود را بدون موازی کاری، انجام دهند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان استان کرمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، جهان پس از پشت سر گذاشتن چهارمین سال همه‌گیری جهانی کروناویروس جدید عامل بیماری کووید اکنون با شیوع بی‌سابقه سویه جدید H۵N۱ آنفلوانزای پرندگان در میان گاوهای شیری در آمریکا روبرو شده که یادآور آسیب‌پذیری انسان‌ها در برابر تهدیدات ویروسی جدید است.

جرمی فارار، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) هفته گذشته گفت که خطر سرایت این سویه جدید به انسان «نگرانی بزرگی» است. آنفلوانزای پرندگان به ندرت انسان را مبتلا می کند اما میزان کشندگی بالایی دارد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای پرندگان در میان انسان‌ها از سال ۲۰۰۳ به ۵۲ درصد رسیده است.

علت نگرانی دانشمدان چیست؟

این واقعیت که ویروس آنفلوانزای پرندگان در حیوانات پستانداری مانند گاو پیدا شده است، نشان می دهد که این ویروس جهش یافته است و این وضعیت آن را یک قدم به آلوده کردن انسان نزدیکتر می کند.

ویروس آنفلوانزای پرندگان یا آنفلوانزای مرغی چند دهه است که به عنوان عامل حتمالی ایجاد همه‌گیری جهانی یا عالمگیری آینده مطرح بوده است، اما همانطور که از نام آن پیداست، تا به حال عمدتاً پرندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

پل دیگارد، استاد ویروس شناسی و متخصص آنفلوانزا در دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند می‌گوید: «این اخبار تائیدکننده توانایی ویروس آنفلوانزا برای غافلگیر کردن ما است. ما از لحاظ تاریخی احتمال ابتلای گاوها به آنفلوانزای نوع A را بسیار پایین می‌شمردیم. وضعیت کنونی ارزیابی تهدید را تا حدی بالا می‌برد. (ویروس H۵N۱ آنفلوانزای پرندگان یک ویروس آنفلوانزای نوع A است).

شیوع سویه جدید چقدر گسترده است؟

جیمز وود، رئیس بخش دامپزشکی در دانشگاه کمبریج گفت: «من معتقدم که شیوع عفونت بسیار بیشتر از تعداد دامپروری‌های گزارش شده خواهد بود.»

وود توضیح داد که تشخیص RNA ویروسی در شیر نشان می‌دهد که این بیماری بسیار گسترده‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد است.

نتایج بررسی که پنجشنبه گذشته در آمریکا منتشر شد، نشان داد که از هر پنج نمونه شیر خرده فروشی یک نمونه حاوی قطعات ویروسی است.

آیا نوشیدن این شیر بی خطر است؟

شناسایی ذرات ویروسی در شیرهای خواروبارفروشی‌ها به این معنی نیست که نوشیدن آن خطرناک است. پاستوریزه کردن شیر ویروس آنفلونزا را از بین می‌برد و مقامات بهداشتی می‌گویند هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ذرات RNA شناسایی شده در شیر قادر به آلوده کردن کسی باشد، وجود ندارد.

سازمان‌های دولتی بهداشتی در آمریکا می‌گویند شیر عرضه شده در فروشگاه‌ها در این کشور بی‌خطر است

این سازمان‌ها همچنین می‌گویند پاستوریزاسیون «احتمالا» ویروس آنفلوانزای پرندگان را در شیر غیرفعال می کند، آنها در عین حال اذعان می‌کنند که «قبلاً هیچ مطالعه ای در مورد اثرات پاستوریزاسیون بر روی ویروس‌های آنفلوانزای فوق حاد ماکیان (مانند H۵N۱) در شیر گاو انجام نشده است.»

خطر سویه جدید برای انسان چیست؟

تا کنون، خطر برای انسان‌ها محدود بوده است، اما چیزهای زیادی در مورد این سویه نمی دانیم، زیرا بسیار جدید است.

حداقل یک مورد ابتلای انسانی به این سویه جدید ویروسی در آمریکا گزارش شده است، اما هیچ مدرکی مبنی بر انتقال انسان به انسان این ویروس که شاخص اصلی تهدید همه‌گیری جهانی است، وجود ندارد.

کارشناسان می‌گویند هیچ شاهدی وجود ندارد که این ویروس جدید از آمریکای شمالی به سایر کشورهای جهان رسیده باشد.

آیا واکسن آنفلوانزای پرندگان داریم؟

واکسن‌هایی وجود دارند که می‌توانند علیه ویروس‌های آنفلوانزای پرندگان موثر باشند، اما هنوز مشخص نیست که تاثیربخشی آنها در مقابل یک سویه خاص از این ویروس‌ها چقدر است و شرکت‌ها با چه سرعتی می‌توانند تولید آنها را افزایش دهند.

یک شرکت سازنده واکسن آنفلوانزای پرندگان می‌گوید واکسنش احتمالا می‌تواند در انسان‌ها در برابر این سویه جدید به عنوان عامل یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان محافظت ایجاد کند.

سازمان دارویی اروپا نیز یک واکسن آنفلوانزای پاندمیک ساخت شرکت آسترازنکا را با استفاده از سویه H۵N۱ تایید کرده است.

کد خبر 847941 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم بیماری - آنفلوآنزا بیماری - آنفلوآنزای مرغی

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد