Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و اطلاعیه که صادر کرده بود در چند استان از روز گذشته شاهد بارش شدید باران بوده‌ایم، گفت: طبق اطلاعات و آمار‌های به دست آمده در شهر ایرانشهر ۵۰۰ راه روستایی مسدود شده که از این تعداد ۳۵۰ راه روستایی بازگشایی شده، اما هنوز ۱۵۰ روستا همچنان مسدود و تردد در آن‌ها به سختی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در پنجم فروردین 

او با اشاره به اینکه در استان بوشهر و استان خوزستان راه روستایی مسدود شده بر اثر سیل نداریم، ادامه داد: در استان هرمزگان ۲۵ راه روستایی، در شمال کرمان ۹۴ راه روستایی و در جنوب کرمان هم ۳۹ راه روستایی مسدود است.

اکبری توضیح داد: خوشبختانه هیچ راه شریانی و اصلی مسدود شده وجود ندارد و تمامی راه‌های شریانی در استان‌های سیل زده باز است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: طبق آمار‌های به دست آمده ۹ هزار کیلومتر راه بر اثر سیل تخریب شده و ۵۶۰ پل و ابنیه فنی و ۲۶ هزار متر مکعب عملیات ریزش کوه و تراشه بر اثر سیل داشته‌ایم.

اکبری تصریح کرد: ۸۹۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۳۰۰ نیروی نیروی راهدار در مناطق سیل زده در حال بازگشایی راه‌های آسیب دیده هستند.

معاون راهداری بیان کرد: بیشترین خسارت وارد شده مربوط به استان کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان است، اما هنوز هزینه‌ خسارت‌های وارد شده به صورت کامل برآورد نشده است.

اکبری با اشاره به اینکه بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد و با عادی شدن وضعیت جوی تعدادی از راه‌های مسدود شده بازگشایی خواهد شد، افزود: در محور مشهد، سمنان و خوزستان راه‌های مسدود شده باز می‌شوند.

او گفت: تنها ۱۵ محور فرعی در کل کشور مسدود است که مربوط به استان‌های کرمانشاه، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، چهارمحال بختیاری، خوزستان و خراسان رضوی است.

معاون راهداری سازمان راهداری تأکید کرد: ۱۵ محور فرعی به علت آبگرفتگی مسدود شده و در صورت کاهش یافتن میزان بارش‌ها برخی از این محور‌ها باز می‌شود.

او تأکید کرد: هیچ محور شریانی مسدودی در کشور نداریم و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از وضعیت آب و هوا از فردا میزان بارش‌ها به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

اکبری بیان کرد: هم اکنون بارش در استان مازندران، خراسان شمالی کاهش یافته و در گیلان، اردبیل، گلستان و شهر‌های شمالی هم این بارش‌ها ادامه دارد.

معاون راهداری اظهار کرد: بعید است بارندگی‌های شدید از فردا ادامه داشته باشد و طبق اطلاعات به دست آمده سامانه بارشی جدید از شنبه هفته آینده وارد کشور خواهد شد و از فردا شرایط جوی پایداری در کشور حاکم خواهد بود.

او افزود: تعدادی از این راه‌ها به این دلیل مسدود شده‌اند که در طول مسیر پل وجود ندارد و آب وارد جاده‌ها شده است و با قطع شدن باران و کاهش بارندگی آب‌ها در جاده‌ها فروکش می‌کند و مسیر‌ها بازگشایی می‌شود.

اکبری اظهار کرد: نیرو‌های راهداری همزمان با کاهش یافتن میزان بارش‌ها اقدام به باز کردن مسیر با استفاده از ماشین آلات خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان هواشناسی استان خوزستان مناطق سیل زده نوروز 99 معاون راهداری راه روستایی دست آمده مسدود شده بارش ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن محور سربندر به آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راه خوزستان گفت:به علت آبگرفتگی و سقوط پایه‌های برق در محور سربندر به آبادان در محدوده شادگان این مسیر مسدود شد.

سرهنگ سعید رحیمی افزود:همکاران ما در پلیس راه از منطقه خوردورق مسیر را یک طرفه کرده اند تا عوامل امدادی نسبت به جمع آوری پایه‌ها و کنترل برق اقدام کنند.

وی ادامه داد: به علت بارش شدید باران در چند نقطه در محور ایذه به دهدز ریزش کوه صورت گرفت که توسط عوامل راهداری پاکسازی و مسیر باز شده است.

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: همچنین در محور اندیکا در منطقه تاراز مه گرفتگی و ریزش باران شدید داسته ایم و ریزش کوه در چند نقطه انجام که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه مسیر پاکسازی شد. 

سرهنگ رحیمی گفت:با توجه با بارش شدید باران در محور‌های استان رانندگان در هنگام تردد با رعایت قوانین و احتیاط کامل رانندگی نمایند.

دیگر خبرها

  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • مسدود شدن راه پنج روستا در دیشموک بر اثر بارش‌ باران
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد
  • مسدود شدن محور سربندر - آبادان
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم