Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، کیانوش جهانپور روز سه شنبه در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: ظرف روزهای اخیر همچنان با افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و موارد فوت ناشی از آن در تهران و بسیاری از استانها مواجه بودیم و افزایش این موارد با رشد ۱۳درصدی بیماری در تهران مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنان میزان ابتلا و فوت در برخی از استانها از جمله تهران بالاست البته برخی استانها تعداد فوت نسبت به کل مبتلایان کاهش پیدا کرده اما در استانهای دیگری مثل اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی این میزان بالاست.

وی گفت: میزان بیماریابی و اینکه تست کرونا بیشتر از بیماران بدحال گرفته شود یا از افراد دچار بیماری خفیف هم گرفته شود در نسبت مرگ به کل مبتلایان در استانهای مختلف تاثیر می گذارد به همین علت اعلام آمار استانی را متوقف کردیم که در جایی که بیماریابی بهتری دارند حمل بر کم کاری و شیوع بیشتر بیماری نشود و زیر سوال نروند در استانهایی که با بیماریابی کمتر آمار کمتری داشتند نشانه عملکرد بهتر نباشد و انگیزه همکاران در استانها برای فعالیت بیشتر از بین نرود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: جان هر فرد ایرانی برای ما محترم و ارزشمند است اما آمار فوت و ابتلا در ایران با کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که در بحران شدیدی گرفتار هستند قابل مقایسه نیست. قبلا هم اعلام کردیم کشورهایی که کتمان می کنند و شفافیت ندارند به زودی شاید طغیان بیماری خواهند بود و اکنون شواهد آن و نشانه های آن را در این جوامع می بینیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر سشوار و بخور در از بین بردن ویروس کرونا گفت: این شایعات علمی نیست و در حد شایعاتی که نمی توان به آن اهمیت داد.

جهانپور درباره ورود پزشکان بدون مرز از فرانسه به کشور گفت: به طور کلی از کمک و حمایت هر کشوری در بحران کرونا به ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی استقبال می کنیم و طی روزهای گذشته کمک های زیادی از جمله اقلام بهداشتی و درمانی را دریافت کرده ایم که جای تشکر دارد اما در مورد کمک پزشکان بدون مرز فرانسه ضمن قدردانی از آنها باید گفت که کمک این گروه احداث یک بیمارستان ۴۸ تخته در اصفهان بود اما در شرایطی که در سراسر کشور با تخت خالی در بیمارستانها مواجه هستیم فعلا به چنین کمکی نیازی نداریم ضمن اینکه از قبل نیز برای ورود این افراد و احداث این بیمارستان با وزارت بهداشت هماهنگی نشده بود.

نیازی به کمک پزشکان بدون مرز فرانسه نیست

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: هم اکنون با همکاری نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و هلال احمر بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت پسابیمارستانی به ظرفیت امکانات وزارت بهداشت اضافه شده است و احداث یک بیمارستان ۴۸ ساعته در مقیاس ظرفیت کشور عدد بزرگی نیست.

جهانپور درباره مدیریت سیل اخیر گفت: سیلی که در برخی استانها شاهد آن هستیم با ابعاد سیل سال گذشته قابل مقایسه نیست. البته وزیر بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کرده که اگر نیاز به کمک دارند اعلام کنند اما در اکثر استانها با توجه به مقیاس سیل آمادگی لازم برای مدیریت وجود دارد و استانهای همجوار هم به عنوان استان معین انتخاب شده است و اگر لازم باشد ستاد بحران کشوری نیز کمک های لازم را به استانها ارائه می کند.

وی در مورد هزینه درمان کووید ۱۹ در بیمارستانها توضیح داد: همان طور که قبلا اعلام شده تست کرونا در بیمارستانهای دولتی رایگان است و ۹۰ درصد هزینه بستری در بیمارستان را نیز بیمه ها می پردازند و ۱۰ درصد هزینه به صورت فرانشیز از بیماران گرفته می شود و نمی توان انتظار داشت که کل هزینه رایگان باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیل ادارات گفت: تعطیل ادارات و بانک ها مطرح نیست اما بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه ادارات و بانک ها موظف هستند برای اینکه کار متوقف نشود حداکثر یک سوم کارکنان خود را به صورت شیفتی و برای کارهای ضروری در محل کار داشته باشند و بقیه کارکنان نباید سر کار باشند.

وی افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت برای کاهش تردد مردم نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا در کمیته امنیتی و اجتماعی به ریاست وزیر کشور در حال بررسی است. فعلا نمی توانیم جزئیات آن را اعلام کنیم اما اگر تصویب شود اطلاع رسانی خواهد شد.

اعلام خطر ۱۳ بدر

جهانپور گفت: یکی از نگرانی های وزارت بهداشت بعد از سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها و خریدها، اجتماعات مردم در ۱۳ بدر است که در این مورد اعلام خطر می کنیم.که امیدواریم با تصویب طرح فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم با کاهش تردد و کاهش تجمعات مردم در پارک ها و تفرجگاهها جلوی رشد بیشتر بیماری را بگیریم و شاهد پیک و طغیان مجدد کرونا در کشور نباشیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش ایرنا درباره میزان شیوع خفیف کرونا در کشور و مدت زمان ناقل بودن بیماران کرونا گفت: آمار شیوع موارد خفیف با تکمیل شدن طح غربالگری کشوری مشخص می شود. طرح بسیج ملی غربالگری کرونا در حال اجراست و تاکنون ۴۰ میلیون نفر وضعیت خود را اعلام کرده اند اما هنوز نیمی از جمعیت یعنی ۴۰ میلیون نفر دیگر اطلاعات خود را به سامانه های وزارت بهداشت نداده اند.

وی ادامه داد: با افزایش بیماریابی و غربالگری در کشور طی روزهای آینده آمارهای واقعی تر و دقیق تری از شیوع کرونا در کشور خواهیم داشت که اطلاع مردم می رسد. ضمن اینکه با تشخیص زودهنگام بیماری شاهد کاهش مورد مرگ و حاد بیماری در کشور خواهیم بود و امیدواریم غربالگری کرونا را تا مرز ۱۰۰ درصد جمعیت کشور برسیم.

وی افزود: در هر صورت همجنان رشد بیماری و افزایش مبتلایان و فوتی های کرونا را در کشور داریم و همچنان روند رشد بیماری ادامه دارد و برای اعلام رسیدن به مرحله کاهشی بسیار زود است.

ورود به شیب نزولی کرونا با ماندن ۷۵ درصد مردم در خانه

جهانپور گفت: اگر ۷۵ درصد مردم در خانه بمانند و به توصیه های وزارت بهداشت عمل کنند بعد از دو هفته می توانیم انتظار داشته باشیم که روند کاهشی بیماری را در کشور خواهیم داشت و وارد شیب نزولی می شویم.

وی درباره پرداخت مطالبات معوقه پزشکان و پرستاران گفت: هر آنچه سازمان تامین اجتماعی و سایر بیمه ها برای پرداخت مطالبات بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی داده باشد، پس از طی مراحل اداری به آنان با اولویت پزشکان و پرستاران و بعد از آن کارکنان بیمارستانها و بعد شرکت های دارویی و خدماتی طرف قرارداد بیمارستانها پرداخت می شود ممکن است به علت تعطیلات نوروزی وققه ای به وجود آمده باشد اما به زودی انجام می شود و گزارش آن را نیز اعلام خواهیم کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: در کنارپزشکان و پرستاران، کادر آزمایشگاهی و پاراکلینیکی هم هستند که آنها نیز واقعا تلاش فداکارانه ای دارند و باید از آنها قدردانی کنیم. علاوه بر حقوق معوقه برای کادر بهداشتی و درمانی تصمیماتی در مورد تغییر وضعیت استخدامی و تبدیل وضعیت به پیمانی و رسمی نیز در نظر گرفته و مصوبه شده است که به تدریج اجرا و اطلاع رسانی می شود.

کلاهبرداری به نام طب اسلامی

جهانپور گفت: درباره دخالت مدعیان طب اسلامی درمان کرونا و بیماری کووید ۱۹ باید گفت، بر اساس آنچه مراجع عظام دینی نیز تاکید کرده اند، چیز به عنوان طب اسلامی نداریم و ادعایی که برخی افراد مطرح می کنند صرفا نوعی مغالطه و پنهان شدن پشت نام دین برای اقدامات غیر قانونی و غیر مجاز و بعظ کلاهبرداری و شیادی است اما طب سنتی ایرانی دارای داشته های است که حاصل قرنها فعالیت است و از داشته های طب سنتی کشورهای دیگر هم بهره گرفته است و آن بخشی از طب ایرانی که شامل فارغ التحصلان آکادمیک آن در دانشگاههای علوم پزشکی در رشته طب ایرانی و داروسازی ایرانی مورد تایید وزارت بهداشت است.

وی گفت: طب ایرانی می تواند در عرضه پیشگیری از بیماری های واگیر حرف های داشته باشد اما برای درمان بیماری کووید ۱۹ با توجه به اینکه طب رایج هم هنوز درمان این بیماری را نمی داند و چون داشته ای طب سنتی مربوط به قرنها پیش است، نمی توان برای درمان این بیماری به طب سنتی مراجعه کرد گر چه همان طور که در طب رایج و مدرن به دنبال درمان این بیماری هستند از تحقیق و پژوهش برای درمان این بیماری در طب ایرانی و طب های مکمل استقبال می کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ۸۰ طرح تحقیقاتی برای درمان کرونا در مراکز تحقیقاتی کشور در حال انجام است و هر اقدامی که بتواند به بهبود و افزایش طول عمر بیماران کمک کند مورد استقبال است.

وی درباره درمان کووید ۱۹ اتباع افغانستان در ایران گفت: اتباع افغانستان که از قبل به صورت قانونی در کشور هستند مانند هموطنان خودمان از خدمات بهداشتی و درمانی برای درمان کرونا برخوردار می شوند و حتی اگر بیمه داشته باشند از خدمات بیمه ای نیز استفاده می کنند اما حضور غیر قانونی اتباع افغانستان یا کشور دیگری برای درمان به کشور در این شرایط که خودمان درگیر بحران کرونا هستیم قابل قبول نیست و این افراد به کشور خودشان مرجوع می شوند.

جهانپور اضافه کرد: سازمان های بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی برای کمک به این کشورها حمایت هایی را در نظر گرفته اند و اگر ما در کشور خودمان از بحران کرونا عبور کنیم می توانیم با اعزام پزشکان و پرستاران و امکانات به کشورهای همسایه خدماتی در داخل این کشورها ارائه کنیم اما فعلا با توجه به نیاز کشور ارائه چنین خدماتی به اتباع کشورهای دیگر پذیرفتنی نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نامه وزیر سابق بهداشت مبنی بر هشدار درباره کرونا از آذر سال گذشته گفت: در مورد نامه ها و حرف هایی که برخی افراد می زنند بدون اشاره به فرد خاصی اعلام می کنیم که این ادعا مصداق معما چون حل گشت آسان شوند است. ما در وزارت بهداشت قدرت پیش بینی و پیشگویی نداریم و اینکه افراد ادعا کنند از آذر یا مهر این بیمار را پیش بینی می کردند مصداق پیشگویی است که جزو توانمندی های وزارت بهداشت نیست.

جهانپور افزود: وزارت بهداشت به محض مشخص شدن بیماری در ۲۹ بهمن بلافاصله وجود بیماری را اعلام کرد و قبل از آن هم از دی و بهمن بارها اعلام کرده بودیم که کرونا پشت مرزهاست و حتما می آید و باید آماده باشیم. اگر پزشکانی هم باشند که توانایی مشاهده ویروس را هنگام ورود به کشور داشته اند، ما از آن بی خبریم یا اگر پزشکی بشد که بیماری را دیده اند و گزارش نکرده باشد مشمول قصور شده است.

وی گفت: ما در وزارت بهداشت علم غیب و قدرت پیش بینی و پیش گویی و توانایی فرادانشی نداریم البته ادعاها در این مورد زیاد است و اگر اجازه دهیم افرادی می گویند از چند سال پیش این وضعیت را پیش بینی کرده بودیم.

۲۳۵۲۳۵ کد خبر 1368587

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا اطلاع رسانی وزارت بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا پزشکان و پرستاران وزارت بهداشت درمان این بیماری برای درمان رئیس مرکز طب اسلامی طب ایرانی کووید ۱۹ پیش بینی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

بهرام عین‌الهی در «ملاقات چهره به چهره نمایندگان اقشار مردمی با وزیر بهداشت» که امروز، یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات متعددی توسط دولت مردمی سیزدهم در حوزه سلامت انجام شده و این انتظار وجود دارد که رسانه‌ها به ویژه صداوسیما به تبیین دستاوردها بپردازند.

راه‌اندازی ۱۵۰۰۰ تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال

وی بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم افزایش یافته، گفت: ۱۶ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد که معادل ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور است. وزارت بهداشت در نظر دارد که ۱۵ هزار تخت دیگر تا پایان سال جاری به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد خانه‌های بهداشت تا پایان سال جاری به ۴۴۰۰ مورد می‌رسد، افزود: ۱۷۰۰ مورد به ظرفیت خانه‌های بهداشتی کشور اضافه کردیم و در نظر داریم که با افزایش ۲۷۰۰ مورد دیگر تا پایان سال جاری، تعداد خانه‌های بهداشت را به ۴۴۰۰ مورد برسانیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مانند ام‌آرآی در شبکه درمانی کشور توزیع شده است. همچنین ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک در شبکه درمانی در حال خدمت‌رسانی هستند. بررسی‌ها بیانگر این است حدود ۲۸۰۰ متخصص در کشور به ارائه خدمات می‌پردازند.

وزیر بهداشت درباره تعداد مراکز آموزشی گفت: ۱۵۰ مرکز آموزشی در کشور وجود دارد و ۱۲۰ مرکز نیز در حال ساخت هستند.

وضعیت افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی

عین‌الهی با اشاره به افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی گفت: دولت سیزدهم نسبت به افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی اقدام کرده است؛ به نحوی که ظرفیت دوره دستیاری تخصصی و دوره دستیاری فوق تخصصی به ترتیب ۶۵ و ۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین ظرفیت دوره فلوشیپ نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است. ظرفیت رشته پزشکی عمومی نیز در دولت سیزدهم معادل ۱۲هزار مورد است.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور نیز گفت: پیش از دولت سیزدهم، نسخه الکترونیک فقط به صورت ۱۰ درصد در کشور اجرا می‌شد اما این میزان در دولت کنونی به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

برقراری درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

عین‌الهی با بیان اینکه درمان کودکان کمتر از ۷ سال در مراکز درمانی دولتی و وابسته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به صورت رایگان است، اظهار کرد: اگرچه در شرایط تحریم قرار داریم اما درمان کودکان کمتر از ۷ سال را رایگان کرده‌ایم. سلامت در کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ به عنوان مثال اگر مشکلی مانند تنبلی چشم در کودکان در زمان مناسب تشخیص داده نشود تا پایان عمر دچار تنبلی چشم می‌شود. ما با اجرای این طرح در زمینه خیرخواهی برای مردم گام برداشته‌ایم.

اهمیت افزایش بودجه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

وی با اشاره به ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: هنگامی که این صندوق تاسیس شد ۵ همت (هزار میلیارد تومان) برای این صندوق در نظر گرفتند و بودجه تخصیص یافته به این صندوق در سال گذشته به مرز ۷ همت رسید. امیدواریم که بودجه این صندوق با توجه به گسترش حمایت‌ها، بیشتر شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۵ دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند. همچنین ۵۷ مرکز درمان نازایی در کشور به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ شرکت دانش‌بینان در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم ۱۴۰۰ مورد رسیده است در حالی که این تعداد در گذشته معادل ۷۰۰ مورد بود. این شرکت‌ها حدود ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع جزو ابداعات جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید، افزود: ما در نظر داریم که هر ایرانی با یک کد ملی تحت نظر یک حامی سلامت قرار گیرد. برنامه نظام ارجاع و سلامت خانواده را با حضور ۲۰ کشور جهان رونمایی کردیم. اگر خواهان داشتن جامعه سالم هستیم باید خانواده سالم داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری پویش سلامت در سال گذشته گفت: ۴۶ میلیون نفر در پویش سلامت وزارت بهداشت شرکت کردند که یک رقم فوق‌العاده به حساب می‌آید. آمار و ارقام پویش سلامت بیانگر این است که ۸۸۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در این پویش به بیماری دیابت و ۴۶۰ هزار نفر به فشار خون مبتلا بودند اما از بیماری خود مطلع نبودند. همچنین ۸ میلیون نفر نیز مشکوک به دیابت و ۴ میلیون مشکوک به فشار خون بودند اما از این مورد اطلاعی نداشتند.

وی ادامه داد: در نظر داریم ۲ پویش دیگر برگزار کنیم. پویش ملی سرطان و پویش ملی سلامت کودکان جزو پویش‌های آتی وزارت بهداشت به حساب می‌آید. ما با پویش سرطان در نظر داریم از سرطان‌هایی مانند سرطان پستان در زنان و برخی سرطان‌ها در مردان پیشگیری کنیم. بررسی‌ها بیانگر این است برخی والدین نیز از بیماری فرزندان خود خبر ندارند.

وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست رئیس هیات‌مدیره بیماری‌های نادر ایران در خصوص حمایت از بیماری‌های نادر و نقش انجمن‌ها در این زمینه گفت: ۲۲هزار عضو هیات‌علمی در ۷۰ دانشگاه و دانشکده علوم‌پزشکی مشغول به فعالیت هستند. اساتیدی که عضو کمیته علمی هستند در خصوص مسائل مختلف به ارائه نظرات تخصصی می‌پردازند؛ به طور مثال، این گروه‌های تخصصی می‌گویند که بهترین دارو برای درمان یک بیماری چیست؛ همانطور که در دوران پاندمی کرونا عمل کردند.

اقدام یک شرکت دانش‌بنیان برای تولید داروی بیماران SMA

وی با بیان اینکه برخی از بیماری‌های نادر درمان ندارند، اظهار کرد: به طور مثال بیماران SMA دچار نقص ژنتیکی هستند؛ به نحوی که عضلات این گروه از بیماران تحلیل رفته است.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش تصمیات کمیته‌های تخصصی گفت: کمیته‌های علمی و تخصصی درباره بیماران خاص و صعب‌العلاج تصمیم‌گیری می‌کنند و انجمن‌ها فقط نقش حمایتی دارند.

عین‌الهی با بیان اینکه بیماران SMA در کانون توجه دولت سیزدهم قرار گرفته‌اند، افزود: هیچ هزینه‌ای برای این بیماران در دولت گذشته در نظر گرفته نمی‌شد اما با دستور رئیس‌جمهور در جهت حمایت از بیماران SMA گام برداشتیم. یک مطالعه پژوهشی در خصوص بیماران در دست انجام داریم که فاز اول آن را برای کودکان کمتر از ۱۰ سال اجرا کردیم.

وی درباره نتایج فاز اول تحقیقاتی بیماران SMA گفت: ۲۳۰ نفر تحت مطالعه قرار گرفتند. یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید داروی این بیماران گام برداشته است.

وزیر بهداشت درباره درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: تکلیف و شرایط بیماران کمتر از ۷ سال به طور کامل مشخص است؛ چرا که درمان این گروه سنی به صورت رایگان است. شورای عالی بیمه که با حضور سازمان‌های بیمه‌گر برگزار می‌شود درباره چگونگی تحت پوشش قرار دادن بیماری‌ها تصمیم‌گیری می‌کند و در اختیار وزارتخانه نیست.

عین‌الهی درباره افزایش درمان‌های تحت پوشش بیمه نیز گفت: حدود ۳۳۰ قلم دارو که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی درباره ضرورت غربالگری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های نادر گفت: مراکز ژنتیک که بسیار پیشرفته هستند در جهت غربالگری بیماری‌های نادر گام برمی‌دارند تا پیش از تولد یک فرد از احتمال ابتلا به بیماری نادر مطلع شوند. به طور مثال، در این زمینه یک مرکز بسیار پیشرفته در کنار بیمارستان طالقانی قرار دارد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد