Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ذخایر خونی در روزهای بعد از شیوع کرونا، اظهار کرد: به دلیل تأکیدات در کاهش مشارکت‌های اجتماعی، با کاهش مراجعات در خصوص اهدای خون نیز مواجه بوده‌ایم.

معاون فنی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی ضمن تأکید بر رعایت توصیه‌ها در خصوص عدم مراجعه به بیرون از منزل جز در موارد ضروری، گفت: تردد غیر ضروری باید محدود شود ولی اهدای خون در شرایط فعلی جزو اقدامات بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر اهدای خون به صورت مستمر انجام نشود، با کاهش خون و ذخایر خونی مواجه می‌شویم. نباید بگذاریم که یک بحران باعث شود با بحرانی دیگر در شرایط بعد مواجه شویم.

حسنی با بیان اینکه در پایگاه‌های اهدای خون خطر ابتلاء به کرونا نه تنها بیشتر نیست بلکه کمتر نیز هست، اظهار کرد: این پایگاه‌ها محل حضور و تردد افراد سالم است و کسی که سالم نباشد، امکان اهدای خون را ندارد.

وی با اشاره به سنجش همه مراجعان در ابتدای ورود به پایگاه انتقال خون، اظهار کرد: اگر بعد از معاینه مشخص شود که فردی امکان اهدای خون ندارد، راهنمایی‌های لازم به وی می‌شود و از این فرد خون گرفته نمی‌شود.

معاون فنی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق اهدای خون، تماس‌های خونی و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود، ادامه داد: مردم، بابت مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نگران نباشند؛ در ابتدای ورود مراجعان، مواد ضدعفونی در اختیارشان قرار می‌گیرد و همکاران ما همچون همیشه موارد مورد نیاز را رعایت می‌کنند.

وی بر ضرورت داشتن کارت شناسایی در هنگام مراجعه به پایگاه انتقال خون تأکید کرد و گفت: اهداکنندگان برای برای اول باید حتماً کارت ملی عکس دار خود را همراه داشته باشند و در دفعه‌های بعد یک کارت شناسایی که حاوی کد ملی اهداکننده باشد کفایت می‌کند.

حسنی ادامه داد: به دلیل شرایط فعلی اگر مراجعه کننده‌ای کارت ملی خود را همراه ندارد، باید کارت شناسایی دیگری که حاوی مشخصات وی و کد ملی باشد را به همکاران ما تحویل دهد تا احراز هویت وی انجام شود.

وی، احراز هویت را از الزامات برای خون گیری دانست و بیان کرد: تا زمانی که هویت اهداکننده مشخص نشود، امکان اهدای خون نیست. البته در شرایط فعلی استثنا قائل شده و اگر با هر مدرک شناسایی احراز هویت انجام شود، امکان اهدای خون وجود دارد.

کد خبر 4885424

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی ضدعفونی نوروز شهرکرد حوادث چهارشنبه سوری بارش باران قزوین شیراز امکان اهدای خون انتقال خون شرایط فعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در حدود ۶۰ سال، زباله بهشهر و شهر‌های همجوار در زمینی در مجاورت این شهرستان دفن شده و موجبات اذیت و آزار مردم منطقه را فراهم کرده بود که با تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری ‌پس از نیم قرن ساماندهی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر‌اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله به صورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به اینکه از امروز کوچک‌ترین زباله‌ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولین شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره‌مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • تلاش دانشجویان معترض آمریکایی برای شناسایی نشدن
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی