Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده بان مبارزه با افراط گرایی الازهر به راه اندازی یک پایگاه پژوهشی قوی درباره «اسلام هراسی» فراخواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البوابة، دیده بان مبارزه با افراط گرایی «الازهر» در گزارشی اعلام کرد: باید رسانه ها یک پایگاه پژوهشی قوی درباره «اسلام هراسی» از پژوهشگران، محققان و کارشناسان دانشگاهی و اعضای سازمان های جامعه مدنی تشکیل دهند، به جای اینکه از کارشناسان جنجال برانگیز که درباره پدیده اسلام هراسی سخن می گویند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این دیده بان اعلام کرد: باید این تحقیقات و پژوهش ها درباره تاثیر گفتمان انزجارطلبانه بر مخاطبان خواه مسلمان یا غیرمسلمان باشد. همچنین باید از آزار و اذیت کردن مسلمانان به ویژه زنان محجبه در سخنرانی ها انزجارطبانه رسانه ای جلوگیری کرد.

 

دیده بان مبارزه با افراط گرایی در این گزارش به هشدار «جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه»(CCIF) درباره شاخص اقدامات ضد اسلامی در سال 2019 که در گزارش سالیانه اش در 25 فوریه 2020 میلادی منتشر کرد، اشاره کرده است.

 

این دیده بان در گزارش خود آورده است: جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه، نزدیک به دو هزار پیام درباره اقدامات ضد اسلامی و ضد مسلمانان شامل اهانت لفظی و حمله بدنی در سال 2019 میلادی دریافت کرده است که پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که 789 مورد آن درست بوده است.

 

در این گزارش آمده است که وزارت کشور فرانسه نزدیک به 154 مورد اقدام ضد مسلمانان را در طول سال 2019 میلادی ثبت کرده است. آمارها نشان می دهد که شاخص اسلام هراسی در فرانسه در سال 2019 میلادی افزایش یافته است.

 

براساس این گزارش؛ جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه نیز اعلام کرده است که زنان بیشترین گروهی هستند که در معرض اقدامات اسلام هراسی در سال 2019 میلادی قرار گرفتند. به طوری که 70 درصد از زنان مسلمان در مقایسه با 30 درصد از مردان مسلمان قربانی اسلام هراسی شده اند.

 

در این گزارش آمده است: جمعیت مبارزه با اسلام هراسی از دولت فرانسه و موسسه های این کشور خواست تا با انواع تبعیض نژادی و خشونت ضد زنان مقابله کنند.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: دیده بان الازهر اسلام هراسی مسلمانان اسلام هراسی در فرانسه سال 2019 میلادی سال 2019 دیده بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مقامات محلی می‌گویند در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب ساکنان مناطق حادثه دیده با کمبود آب مواجه شده‌اند.

همچنین به گفته نیروهای امدادی، تاکنون ۳۷۲ نفر دیگر مصدوم شده و ۱۳۱ نفر همچنان مفقود هستند.

مقامات احتمال می‌دهند شمار مفقودی‌ها و همچنین تلفات این سیل بیشتر از آمار تایید شده تاکنون باشد.

به علاوه بیش از ۱۶۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده‌اند و در بسیاری از معابر به دلیل آبگرفتگی، تردد به سختی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیشتر مغازه‌ها خالی از آب معدنی شده‌اند و نیروهای امدادی همچنان در تلاش برای امدادرسانی به افراد حادثه دیده هستند.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • تلفات سیل در برزیل به ۹۵ نفر رسید
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد