Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تارنمای رسمی صندوق بین المللی پول، در بیانیه «کریستالینا جوجیوا» آمده است: هزینه‌های انسانی اپیدمی جهانی ویروس کرونا همین حالا نیز غیرقابل اندازه گیری است و تمامی کشورها باید برای محافظت از مردم و تحدید آثار اقتصادی با یکدیگر همکاری کنند. حالا لحظه همبستگی است که تم و پس زمینه اصلی نشست امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید به طور خاص بر سه نکته تاکید کنم. نخست؛ دورنمای رشد اقتصادی جهان: برای سال ۲۰۲۰ منفی است؛ رکودی دست کم به اندازه رکود بحران مالی جهان و یا حتی بدتر اما در سال ۲۰۲۱ انتظار احیا و بهبود داریم. برای رسیدن به این نقطه ضرورت دارد تا قرنطینه و تقویت سیستم‌های بهداشتی را در اقصی نقاط جهان در اولویت قرار دهیم. تأثیر اقتصادی شدید است و خواهد بود اما هرچه سریع‌تر این ویروس را متوقف کنیم، بهبودی و احیا زودتر و قوی‌تر خواهد بود.

جوجیوا ادامه داد: قویاً از اقدامات مالی که بسیاری از کشورها به منظور تقویت سیستم بهداشت و حفاظت از کارگران و شرکت‌های آسیب‌دیده انجام داده اند، حمایت می‌کنیم. از فعالیت‌های بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای تسهیل سیاست‌های پولی استقبال می‌کنیم. این تلاش‌های جسورانه نه تنها به سود یک کشور است بلکه برای اقتصاد جهان منفعت دارد. حتی اقدامات بیشتری نیاز داریم به ویژه در جبهه مالی.

وی گفت: دوم اینکه کشورهای توسعه یافته به طور معمول برای واکنش به بحران در جایگاه بهتری هستند اما بسیاری از بازارهای نوظهور و کشورهای کم درآمد با چالش‌های بزرگی مواجه هستند. آنها به شدت از ناحیه جریان خارجی ورود سرمایه آسیب دیده اند و فعالیت‌های اقتصادی خانگی به واسطه پاسخ کشورها به اپیدمی، به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. سرمایه گذاران از زمان آغاز بحران ۸۳ میلیارد دلار از سرمایه خود را از بازارهای نوظهور خارج کرده اند و این بیشترین میزان خروج سرمایه‌ای که تاکنون به ثبت رسیده، محسوب می‌شود. ما به طور خاص نگران کشورهای کم درآمدی هستیم که برای پرداخت بدهی‌های خود در مضیقه هستند؛ موضوعی که با همکاری نزدیک بانک جهانی مشغول کار روی آن هستیم و سوم اینکه ما یعنی صندوق بین المللی پول برای حمایت از اعضای خود چه کاری از دستمان برمی آید؟

جوجیوا افزود: تمرکز ما نظارت دوجانبه و چندجانبه بر بحران و اتخاذ تدابیر سیاستی به منظور تعدیل آثار آن است. بودجه اضطراری را به شدت افزایش خواهیم داد؛ حدود ۸۰ کشور از ما درخواست کمک دارند و ما نیز برای ارائه پاسخی هماهنگ و قدرتمند در حال همکاری نزدیک با مؤسسات مالی بین‌المللی هستیم. ما برای بکار گیری تمام یک تریلیون دلار ظرفیت وام‌دهی خود آماده هستیم و بانک‌های مرکزی بزرگ سوآپ ارزی دوطرفه ای را با برخی از اقتصادهای نوظهور راه اندازی کرده اند. با توجه به بحران نقدینگی، از اعضا می‌خواهیم که سوآپ هار ارزی بیشتری راه اندازی کنند.

وی در پایان گفت: چنین شرایطی، مقاطع فوق العاده و اضطراری هستند؛ بسیاری از کشورها پیش از این اقدامات بی سابقه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند. ما نیز در صندوق بین المللی پول با همکاری تمامی اعضا کار مشابهی را انجام می‌دهیم. بیایید در این اضطرار در کنار هم بمانیم تا از تمام مردم جهان حمایت کنیم.

کد خبر 4885369

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول بانک جهانی ویروس کرونا ویروس کرونا سال جهش تولید بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت دلار گمرک ایران ماسک طبی حقوق و دستمزد وزارت راه و شهرسازی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به اینکه شدت بارش‌ها از امروز پیش‌بینی شده، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان آماده‌باش هستند.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از روز چهارشنبه تا جمعه، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: رانندگان احتیاط لازم را در هنگام تردد داشته باشند زیرا در هنگام بارندگی اندکی سطح جاده‌ها لغزنده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی