Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:57:45 GMT

دفن اموات کرونایی به چه شکلی است؟

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۸۰۱۳

دفن اموات کرونایی به چه شکلی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست خبری مجازی و در پاسخ به سوالاتی در خصوص اقدامات اخیر شهرداری در مبارزه با شروع کرونا و در خصوص لزوم تعطیلی حمل و نقل عمومی و بوستان‌های تهران گفت: تعطیلی حمل و نقل عمومی در اختیار مطلق شهرداری نیست و پیشنهادات متعددی در باره کنترل محدودیت حمل و نقل عمومی ارائه شده و در اختیار ستاد کرونا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه راه اطلاع رسانی را پیش گرفته‌ایم، شاهد کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم و امیدواریم این مساله ادامه یابد.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در خصوص اقدامات این دستگاه در ضدعفونی معابر نیز گفت: اقدامات ضدعفونی ما در سطح شهر همچنان ادامه دارد تا هموطنان در صورت لزوم به حضور در اماکن عمومی با خیال آسوده در شهر تردد داشته باشند.

وی در خصوص تعطیلی بوستانهای تهران نیز گفت: در چند جلسه درباره این موضوع صحبت شده و اگر تبعات اجتماعی داشته باشد، نیاز به همکاری‌های فرا بخشی در این زمینه هستیم.

محمدی تصریح کرد: ستاد مبارزه با کرونای شهرداری و شهردار تهران تاکید ایشان بر تعطیلی بوستان های جنگلی و بوستان هایی است که مورد استفاده جمعی قرار می‌گیرند و در تلاشیم که با اجماع نظر این بوستان ها را تعطیل کنیم تا در روز سیزدهم فروردین ماه با مشکل مواجه نشویم.

محمدی درخصوص آخرین تصمیم شهرداری درباره حضور کارکنان شهرداری در محل کارشان نیز گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده توسط شهردار که به تمدید شرایط دورکاری در ادارات و سازمان های تابع که فعالیت های خدماتی ندارند تاکید شده است دورکاری تا پانزدهم فروردین ماه ادامه می یابد، بنابراین شاهد حضور کمتر و کارکنان شهرداری در مراکز غیر خدماتی خواهیم بود.

وی افزود: تصمیم امور دورکاری به روسای سازمان‌ها و شهرداران و مدیران ستادی سپرده شده اما به جز مراکز بهداشت شهری عموم کارکنان دور کاری خود را ادامه می‌دهند. اگر لازم باشد به صورت مجازی دور کاری انجام می‌شود.

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه شرایط پنجشنبه و جمعه آخر سال در تاریخ پنجاه ساله بهشت زهرا سابقه نداشته است در خصوص مراسم تدفین متوفیان مبتلا به کرونا گفت: متوفیان کرونا ذیل پرتکل‌های وزارت بهداشت تدفین می‌شوند و لازم است توضیح دهم که بهشت زهرا مباحث شرعی فتاوای فقها را رعایت می‌کند.

محمدی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که اقدامات شرعی و کرامت خانواده‌ها رعایت شود و لازم است، حتی افراد می تواند در قطعه ای که از قبل خریداری شده متوفیان خود را به خاک بسپارند.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1368577

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت شهرداری تهران ویروس کرونا حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابجا می‌شوند، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجات‌دهنده بسیاری از مسائل ازجمله مصرف سوخت، ترافیک، آلودگی هوا و ... است.

علی نیک با اشاره به اینکه آموزش رانندگان اتوبوس‌رانی به‌صورت اجباری دنبال می‌شود، اظهار کرد: روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابجا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم متوسط تعداد جابجایی مسافر را افزایش دهیم، ابراز کرد: هدف ما این است که حداکثر پیاده‌روی یک شهروند برای رسیدن به ایستگاه ۴۰۰ متر باشد و تلاش داریم هرچه سریع‌تر این هدف را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه احداث ایستگاه‌های سبز توسط شهرداری‌های مناطق در حال انجام است، مطرح کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که مردم استقبال بیشتری از حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.

نیک خاطرنشان کرد: دو خط رایگان گردشی اطراف حرم با ۶ دستگاه اتوبوس داریم که ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌ دارند و خودروهای برقی نیز در سه مسیر اطراف حرم به‌صورت رایگان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستم مدیریت شهری به دنبال خدمت به مردم است، مطرح کرد: سال گذشته سازمان اتوبوس‌رانی ۱۸۵ میلیارد تومان بودجه داشت که بیش از ۹۰ درصد اعتبارات در بخش درآمدها و هزینه‌ها محقق شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه برای سال جاری نیز ۲۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: به همکاران سیستم اتوبوس‌رانی قم نمره قبولی می‌دهیم چراکه هر شب پس از پایان سرویس اتوبوس‌رانی نظافت و تأمین سوخت اتوبوس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با تکنولوژی پیش برویم تا خدمات مناسبی به مردم ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: دوربین‌های نظارتی در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها نصب‌شده تا بهترین خدمات ارائه شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نیک در پایان یادآور شد: در سال گذشته سامانه پیامکی نیز راه‌اندازی کردیم که مردم به راننده، خودرو و نظافت  نمره دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود دادستان کلاله به موضوع مفقودی «یسنا»
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود