Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که رکود اقتصادی جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌تواند بدتر از بحران اقتصادی سال 2009 باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول با اعلام یک هشدار جدی گفت: رکود اقتصادی در سراسر جهان ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌تواند بسیار بدتر از بحران اقتصادی سال 2009 باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستالینا جروجیویا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در سخنرانی تأکید کرد: چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان برای سال 2020 منفی است و شاهد یک رکود اقتصادی بزرگ حداقل شبیه آن چیزی که جهان 11 سال پیش تجربه کرد، خواهیم بود. اما از طرف دیگر انتظار داریم که در سال 2020 شرایط بهبود یابد.

وی در نشست وزرای اقتصاد و رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 20 گفت: به احتمال زیاد بسیاری از بازارهای نوظهور به شدت از رشد منفی اقتصادی در جهان آسیب خواهند دید.

صندوق بین‌المللی پول خواستار آن است که کشورها با اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی برنامه‌ریزی نشده و همچنین اجرای سیاست‌های انبساطی پولی به سمت کاهش تأثیرات منفی اقتصادی شیوع ویروس کرونا بروند.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: با این حال انتظار دارد روند بهبود اوضاع حداقل تا سال 2021 طول بکشد. 

جروجیویا گفت: تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بسیار شدید بوده و خواهد بود اما هرچقدر زودتر شیوع آن متوقف شود روند بهبود اوضاع سریع‌تر و قوی‌تر اتفاق خواهد افتاد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: این صندوق به نوبه خود آماده است تا از تمام قدرت وام‌دهی یک هزار میلیارد دلاری خود استفاده کرده و سیاست‌های اضطراری بزرگی را اجرایی کند.

به گفته جروجیویا تا کنون 80 کشور برای دریافت کمک‌‌های صندوق بین‌المللی پول درخواست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رکود اقتصادی صندوق بین المللی پول پول بحران صندوق بین المللی پول شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

دیگر خبرها

  • بالوتلی: چالهان اوعلو و هواداران میلان؟ اگر من بودم هزار برابر بدتر رفتار می‌کردم!
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود