Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز شانزدهم رمضان سال ۵۷ بود. آن روز سید (۱) حالش با همه روز‌ها فرق داشت. گاهی در حیاط قدم می‌زد و گاهی می‌نشست و با خود زمزمه می‌کرد. دقایقی به همین منوال گذشت که بانویش (۲) را صدا کرد و به او گفت: این بار با همیشه فرق دارد. احساس می‌کنم ساواک به شدت مرا تعقیب می‌کند و می‌خواهد هر طور شده دستگیرم کند و من باید برای چاپ اعلامیه‌های امام به تهران بروم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان درباره آتش زدن سینما رکس آبادان اعلامیه داده است. یک دست قبا و عبای نویی را که به تازگی سفارشش را داده بود به تن کرد و عمامه سیاهش را نیز بر سر گذاشت، سید که خود از زیبایی خدادادی برخوردار بود، زیبایی اش در قامت یک روحانی جوان بیشتر به چشم می‌آمد و دل از بانو می‌ربایید و از بس که سید مجبور بود برای فرار از دست ساواک به چهره‌های مختلف در بیاید و قیافه اصلی خود را پنهان کند، حالا بانو دیگر مطمئن بود که چهره واقعی آقا سیدش را نظاره گر است بی هیچ گریمی.

پاسخ امام به فرزند شهید اندرزگو درباره ظهور امام زمان (عج)

سید علی لباسش را مرتب کرد و در آینه نگاهی به خود انداخت و بانو نیز محو تماشایش؛ چند لحظه بعد گفت: آقا می‌گویم چه خوب شد که این لباس را پوشیدید.

شهید اندرزگو با لبخند نگاهی به او کرد و گفت: نه خانم جان این لباس نو باید بماند برای روزی که امام خمینی با پیروزی وارد کشور می‌شود و من آن روز این لباس را می‌پوشم و عمامه سیدی ام را هم به سر خواهم گذاشت و به استقبالشان خواهم رفت. آن روز که مردم با خوشحالی به استقبال امام و روحانیون می‌آیند.

سپس ادامه داد و با تبسم گفت: و آن روز از شما هم به‌عنوان این‌که همسر یک مبارز بودید، استقبال گرمی خواهد شد و گوسفند جلوی پایتان قربانی خواهند کرد.

بانو هم با لبخند پاسخش را می‌داد، اما می‌دانست که این حال و هوا، حال و هوای رفتن است نه ماندن.

دقایقی بعد با بانو و بچه‌ها خداحافظی کرد و رفت.

صبح روز نوزدهم تلفنی حال و احوالی با اهالی خانه کرد و همین تماس باعث لو رفتن مخفی گاهش و در نهایت شهادتش شد و خانه‌ای هم که خانواده اش در آن اقامت داشتند اینگونه لو رفت؛ و هنوز لبخند آن روز آخر یعنی شانزدهم ماه مبارک رمضان در خاطر بانو نقش بسته است. (۳)

۱. شهید سید علی اندرزگو که در تیم ترور حسنعلی منصور، نخست وزیر وقت شرکت داشت، ساواک که از یافتن او مأیوس شده بود، به طور غیابی حکم اعدام وی را صادر کرد. او با چهره‌ها و نام‌های مختلف سال‌ها بعد از این ترور به زندگی پرداخت تا اینکه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال ۵۷ شناسایی و به شهادت رسید. همسرش او را آقا خطاب می‌کرد.

منبع: جی پلاس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید اندرزگو نخست وزیر آن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم

مردم ولایتمدار و شهیدپرور رفسنجان هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) با به جا آوردن رسم میهمان‌نوازی، به استقبال شهید گمنام ۲۴ ساله رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، ۲۴ ساله بود، پیش از ورودش به فرودگاه کرمان مقدمات حضورش را در محلی مقابل حسینیه نخل که وعده‌گاه هیئت کربلا و عاشقان امام حسین (ع) بود، فراهم کرده بودند. طاق و گنبد هم حاضر شده بود تا مرکزی‌ترین نقطه شهر طلای سبز پذیرای میهمان شود.

در وصف میهمان‌نوازی رفسنجانی‌ها همین بس که با ورود شهید به کرمان، به پیشوازش در فرودگاه رفتند تا پس از حضور در مراسم قرائت دعای کمیل کوهبنان و انار، به رسم میزبانی در شهرهای کشکوئیه، شهربابک و روستای نوق پذیرایش باشند و در سالروز شهادت امام ششم (ع) رسم میهمان‌نوازی را با حضور پرشورشان به جا آورند.

اکنون از خاک‌سپاری شهید گمنام در رفسنجان سه روز می‌گذرد و آرامگاه شهید در خیابان امام خمینی (ره) در نزدیکی میدان حضرت ابراهیم (ع) مأمن هر رهگذری است که برای تمدید رسالت خود در زندگی به آرامش نیاز دارد؛ در ادامه گوشه‌ای از حضور باشکوه مردم رفسنجان در استقبال از شهید گمنام ۲۴ ساله را می‌بینید:

کد خبر 751364

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • تولید پایدار برق در اوج بار مصرف/ به استقبال تابستان می‌رویم
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • تصویری دیده نشده از شهید زاهدی در کنار حاج قاسم و شهید کاظمی
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • قطعی برق برخی از مناطق یاسوج
  • حضور کاروان سفیران کریمه اهل بیت(س) در کرمانشاه
  • ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند با اجرای طرح ملی«بانو توانا»
  • رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت